A Li Autóval nemrég foglalkoztunk kínai körképünkben, és ahogy akkor írtuk, a kínai vállalat jelenleg csak plug-in hibrideket, de készül első tisztán elektromos modelljének bemutatására. Mi a fene folyik Kínában? 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 A Sanghaji Autószalonon lerántották a leplet – legalábbis a technológiáról Qilin varázslat Az első teljesen elektromos modelljükről csak egy sziluettet mutattak meg a promó videóban, amiből annyi derül ki, hogy a kocsi a Kínában még mindig népszerű egyterű (MPV) szegmensbe érkezik majd. Qilin 4C akku a Li Auto villanyautójában. Forrás: Li Auto Az igazi hír azonban nem ez, hanem, hogy a jármű a CATL 4C Qilin akkuját kapja meg, amelynek nevében a 4C bizony töltési teljesítményre utal. A Li Auto nem kevesebbet állít, mint, hogy az új 800 Voltos architektúrája a CATL aksijával képes lesz arra, hogy 10 perc alatt 400 kilométer hatótávot töltsön vissza. Ez még akkor is lenyűgöző adat, ha meg kell jegyeznünk, hogy a hatótávot valószínűleg a kínai szabvány szerint mérik, és persze nem 130-as autópálya tempónál kell érteni. 450 kW lehet a csúcs. Forrás: Li Auto A videó alapján 450 kW+ töltési teljesítményt látunk, de ami igazán érdekes, hogy még az említett 400 km hatótáv elérése után is 300 kW felett tölt az autó. A vállalat 2025-ig öt ilyen HPC, azaz High Power Charging, nagyteljesítményű töltésre alkalmas villanyautót mutat be és öt konnektoros hibridet tart majd a kínálatban – a két modellcsaládot párhuzamosan fogja fejleszteni. egyelőre ennyit mutattak az autóból. Forrás: Li Auto A gyors töltéshez persze megfelelő töltőoszlopok is kellenek majd, amelyekből az első 300-at idén év végéig helyezik üzembe Kínában, de 2025-ig a hálózatot 3000 oszlopra akarják bővíteni – írja a Car News China. ZEEKR 009 A Li Auto egyelőre meg nem nevezett modellje egyébként nem az első autó ezzel az aksival, ez a dicsőség ez a dicsőség a Zeekr 009-et illeti, amelyet a napokban kezdtek meg kiszállítani a vásárlóknak. 822 km a hatótávja ennek az elektromos kínai kockakisbusznak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!