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 A Li Autóval nemrég foglalkoztunk kínai körképünkben, és ahogy akkor írtuk, a kínai vállalat jelenleg csak plug-in hibrideket, de készül első tisztán elektromos modelljének bemutatására. Mi a fene folyik Kínában? A Sanghaji Autószalonon lerántották a leplet – legalábbis a technológiáról Qilin varázslat Az első teljesen elektromos modelljükről csak egy sziluettet mutattak meg a promó videóban, amiből annyi derül ki, hogy a kocsi a Kínában még mindig népszerű egyterű (MPV) szegmensbe érkezik majd. Qilin 4C akku a Li Auto villanyautójában. Forrás: Li Auto Az igazi hír azonban nem ez, hanem, hogy a jármű a CATL 4C Qilin akkuját kapja meg, amelynek nevében a 4C bizony töltési teljesítményre utal. A Li Auto nem kevesebbet állít, mint, hogy az új 800 Voltos architektúrája a CATL aksijával képes lesz arra, hogy 10 perc alatt 400 kilométer hatótávot töltsön vissza. Ez még akkor is lenyűgöző adat, ha meg kell jegyeznünk, hogy a hatótávot valószínűleg a kínai szabvány szerint mérik, és persze nem 130-as autópálya tempónál kell érteni. 450 kW lehet a csúcs. Forrás: Li Auto A videó alapján 450 kW+ töltési teljesítményt látunk, de ami igazán érdekes, hogy még az említett 400 km hatótáv elérése után is 300 kW felett tölt az autó. A vállalat 2025-ig öt ilyen HPC, azaz High Power Charging, nagyteljesítményű töltésre alkalmas villanyautót mutat be és öt konnektoros hibridet tart majd a kínálatban – a két modellcsaládot párhuzamosan fogja fejleszteni. egyelőre ennyit mutattak az autóból. Forrás: Li Auto A gyors töltéshez persze megfelelő töltőoszlopok is kellenek majd, amelyekből az első 300-at idén év végéig helyezik üzembe Kínában, de 2025-ig a hálózatot 3000 oszlopra akarják bővíteni – írja a Car News China. ZEEKR 009 A Li Auto egyelőre meg nem nevezett modellje egyébként nem az első autó ezzel az aksival, ez a dicsőség ez a dicsőség a Zeekr 009-et illeti, amelyet a napokban kezdtek meg kiszállítani a vásárlóknak. 822 km a hatótávja ennek az elektromos kínai kockakisbusznak 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!