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 A wolfsburgi hatalmi harcok a Blume korszakban is töretlenül folytatódnak – véli a Volkswagen egy névtelenül nyilatkozó vezetőségi tagja. Bár elsőre úgy tűnt Oliver Blume pont az a cégvezető lesz, akit a csoport különböző erőterei kívántak, most engedett a nyomásnak és radikális lépésre szánta el magát. De vajon elég-e ez a változáshoz? Kilenc nő, egy hónap alatt A Cariad a Volkswagen Csoport szoftverfejlesztéssel foglalkozó leányvállalata amelyet 2019 nyarán alapítottak, és 2020 január elsejével vált önálló üzletággá. A vállalat jelentőségét nehéz nem kritikusnak tekinteni, hiszen gyakorlatilag a cégcsoport jövőjét építik rá. Fő feladata, hogy létrehozza a VW.OS-t, a vállalat személy és tehergépjárműinek új, közös operációs rendszerét, amelyre az összes digitális szolgáltatás épül majd. Ugyancsak ehhez kapcsolódik az azt és az autókat kiszolgáló felhő alapú szolgáltatás, a Volkswagen Automotive Cloud (VW.AC).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 A leányvállalat weboldala szerint az új operációs rendszer kulcsszerepet kap majd a villanyautókban, hiszen ez tervezi meg az útvonalat és a szükséges töltési pontokat, a flotta tagjait értesíti az útvonal mentén a veszélyekről, és segít ha bajba kerülünk és orvos, rendőr, tűzoltó, vagy autómentő kell. Olyan szolgáltatások válhatnak majd mindennapossá, mint, hogy a telefonunkkal nyitjuk és zárjuk az autót, előfűtjük, vagy hűtjük a kabint, a kocsi automatikusan keres egy üres parkolót és beáll oda. A prediktív karbantartás, a flottamenedzsment, útdíjfizetés, ételrendelés, kedvező, személyre szabott biztosítás és persze automatikus, vezeték nélküli szoftverfrissítések is a menün szerepelnek. És természetesen az önvezetés, az intelligens AI asszisztens, és különböző mobilitás szolgáltatások is erre az operációs rendszerre épülnek majd. Az erőforrások központosítása, a szoftvercsapat létrehozása logikus lépésnek tűnt, hiszen így egy központi helyen tudják kifejleszteni a világ második legnagyobb autógyártójának szoftveres megoldásait az összes típus számára. Ám már a Cariad megalapítása is sokak tyúkszemére lépett házon belül, hiszen egy kulcsfontosságú területet vett ki a márkák közvetlen irányítása alól. Ennél is nagyobb baj volt azonban, hogy a vállalat nem tudta tartanai a belső határidőket, amit pedig leszállított az sok kívánnivalót hagyott maga után, ráadásul a költségek is az egekbe szöktek. Vége a Volkswagen közös szoftverplatform álmainak? Több fontos projekt, mint például a Trinity és az Artemis késését is a Cariad csúszására vezetik vissza. A következő generációs platformra épülő autónak eredetileg 2025 végére kellett volna elkészülnie, de most már 2028, vagy inkább az évtized vége a céldátum. De nem csak a személyautóknál, a haszongépjárműveknél is sokat vártak a digitális szolgáltatásoktól, ám itt is versenyhátrányba kerülhet a cég, mivel a szoftver még évekig nem lesz kész. Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét A Volkswagen válasza a problémára elég tipikus nagyvállalati megoldás volt, nagyon gyorsan hatezer fősre hizlalták a vállalatot, amelyben 435 fejlesztőcsapat dolgozik, 89 nemzet programozóinak segítségével. Csakhogy itt is igaznak tűnik a régi mondás, miszerint kilenc nő sem tud egy hónap alatt világra hozni egy babát. Fejétől bűzlik? A Cariad problémái gyakorlatilag a Volkswagen villanyautós programjának Achilles-sarkává váltak és Herbert Diess leváltásának egyik fő kiváltó okaként szoktak beszélni róluk. A Business Insider német kiadása most a hétvégén azt tudta meg, hogy a problémák nem szűntek meg Diess távozásával, és Oliver Blume, a cégcsoport vezetője úgy döntött, a Cariad szinte teljes menedzsmentjét meneszti. Állítólag az érintettekkel már tudatták is a döntést, amit hivatalosan szerdán fog megszavazni a cég felügyelőbizottsága. A lap információi szerint a lépés az Audi és a Porsche felsővezetésének nyomására történik, ők követelték a fejeket az ezüsttálcán, Blume pedig nem tudott ellenállni a nyomásnak. Blume szeptember óta vezeti a vállalatot, és érkezését sokan megnyugvással fogadták a lap szerint. A korábbi Porsche vezér személyisége szöges ellentéte Diess-ének – visszafogott, kiegyensúlyozott, nyugodt. Elődje tevékenysége nagy belső ellenállásba ütközött, összecsaptak a különböző érdekcsoportok is, ám az új vezér az első hónapokban megnyugvást hozott, és úgy tűnt, elmaradnak a korábbi belső hatalmi harcok is – írja a lap. Távozni kényszerül a cégtől Dirk Hilgenberg CEO (ügyvezető), Lynn Longo CTO (technológiai vezető) és Thomas Sedran CFO (pénzügyi vezető) is, egyedül a beszerzésekért felelő Rainer Zugehör CPO maradhat a pozíciójában. Fontos dolgokról döntött a Volkswagen A leányvállalat rendbeszedését Blume első nagy igazi erőpróbájának tartják. Leghangosabban az Audi és a Porsche kritizálja a Cariad munkáját, a lap úgy fogalmaz, hogy nem tartják sokra ami ott folyik, és megpróbálják visszaszerezni az irányítást a szoftveres terület felett. Attól tartanak ugyanis, hogy különben tovább csúszhatnak új, fontos modellek. Leginkább Oliver Hoffmann, az Audi fejlesztési vezetője szorgalmazza ezt, aki egyébként a Cariad felügyelőbizottságának tagja, és eléggé közelről láthatja mennyire haladnak jól a dolgok. Az egyik legnagyobb gond állítólag, hogy nincs egy egyértelmű koncepció a szoftverfejlesztésre, így pedig félő, hogy a vállalat alulmarad kínai márkákkal és a Teslával folytatott versenyben. A Business Insider informátorai szerint házon belül úgy vélik, a felsővezetés menesztése a bűnbakgyártásra volt igazán jó, és ezzel gyakorlatilag lenullázták a Cariad irányítását. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!