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
auto
2024. 04. 24. szerda

Múlt pénteken fontos értekezlet volt a Volkswagennél, a csoport tavaly novemberben elnapolt meetingjét tartották meg, amelyen a legfelsőbb vezetés a következő évek tervszámait és irányát határozta meg.

A döntések állítólag példátlanul gyorsan megszülettek, de van amiben még nem jutottak dűlőre.

Fontos döntések

A novemberi halasztás hátterében természetesen az állt, hogy Oliver Blume, a csoport új vezérigazgatója, át akart tekinteni minden folyamatban lévő projektet, tervet, fejlesztést és beruházást, hogy eldöntse mit tart meg, és hol változtat irányt a Herbert Diess által kijelölt úthoz képest.

Oliver Blume

A gyártó belső köreivel szoros kapcsolatot ápoló Automobilwoche úgy tudja, hogy a korábbi hasonló értekezletekhez képest rendkívül gyorsan, kevesebb, mint három óra alatt megszülettek a döntések. A tét nem kevesebb, mint a következő öt év stratégiája volt, ugyanis itt dőlt el melyik gyár marad, hol mi készül majd, és milyen beruházásokat valósít meg, vagy kaszál el a vezetés.

A részleteket március 14-én, a vállalat éves sajtóértekezletén hozzák majd nyilvánosságra, de annyit elárultak a lap forrásai, hogy az elektrifikáció gyorsításáról döntöttek, és a középpontba a legnagyobb haszonnal kecsegtető projektek kerültek.

Utóbbit úgy magyarázzák a szakértők, hogy az Audi és a Porsche projektjei élveznek majd prioritást. Ez talán azért sem túl meglepő, mivel Blume a Porschétól érkezett, na meg azért sem mert ezekkel lehet igazán pénzt keresni.

Amiről viszont még nem született döntés az is legalább ennyire fontos volt.

Trinity

Állítólag továbbra is rosszul áll az új wolfsburgi Trinity-gyár szénája, se Blume, se a Volkswagen márkaigazgatója Thomas Schäfer nem akarja az új üzemet, inkább a régit modernizálnák, de a végső döntést ismét elnapolták.

A Trinity amúgy is hátra került a fontossági listán. Mivel a CARIAD nincs kész a szoftverrel, 2028-nál előbb nem érkezik az eredetileg 2025 végére ígért autó.

A prioritás most a központi operációs rendszer 1.2-es változata ami az Audi és a Porsche új villanyautóihoz, a Q6 e-tronhoz és az E-Macanhoz kell.

Ezeknek ősszel gyártásba kell kerülniük, mert eredetileg 2021-re tervezték őket. Az viszont már biztosnak tűnik, hogy a Trinity új megjelenést is kap és szedán helyett SUV lesz, mégpedig markánsabb dizájnnal.

Trinity helyett érkezik a VW ID. Golf?

Artemis

Továbbra sincs döntés az Artemis gyártásnak helyszínét illetően sem.

Az Audi következő generációs villanyautója elvileg önvezető szoftverrel érkezett volna, ez a koncepció fontos része volt, de kivették a képletből, mert nem fog elkészülni fejlesztés időben. A két Artemis autó, a Landjet és a Landyacht néven fejlesztett prototípusok elméletben két külön helyszínen kerültek volna sorozatgyártásba. A Landjet a vele azonos műszaki alapokon nyugvó Bentley testvérrel Hannoverben, a Volkswagen Csoport haszongépjárműgyárában készülne és itt már el is kezdték egy szerelőcsarnok építését. Hannover számít a projektre, mivel a T6.1 kisbusz kifutása után felszabaduló kapacitásokat ehhez rendelték.

Csakhogy az Audi továbbra is azért lobbizik, hogy a Landjet a Landjachttal együtt készüljön mégpedig a saját gyárukban Neckarsulmban.

Döntés még nem született a kérdésben.

Artemis: a Volkswagen vezére leállította az Audi nagy villanyautós projektjét

 

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.