Mint a technológia világában sok minden, a villanyautók tervezése is kompromisszumok mérlegeléséről szól. A Renault most úgy látja, nem biztos, hogy megéri mindent bevállalni a még nagyobb hatótávokért.
Ők inkább a gyorsabb, rövidebb töltési időben hisznek.
Irányválasztás
Guido Haak, a Renault tervezési és termékfelelőse a német Automobilwoche szaklapnak adott interjút a napokban, ahol szó volt arról is, a francia márka milyen irányban fejleszti elektromos palettáját.
A szakember szerint a 800+ kilométeres hatótávok nagy helyigényű, nehéz, és drága akkumulátorokat igényelnek, ráadásul megnövelik a kocsi CO2 lábnyomát is. A Renault-nál nem ebben látják a helyes irányt.
Haak úgy nyilatkozott a lapnak, hogy a filozófiájuk szerint a cél az kell, hogy legyen, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb hatótávot vissza lehessen tölteni az autókba. Ehhez az egyik megfelelő megoldás a 800 voltos rendszerek bevezetése, amelyet jelenleg komolyan mérlegel az autógyártó. Emellett természetesen újfajta akkukémiák, így a nátrium-ion, illetve lítium-vas-foszfát is szóba jöhetnek a jövő francia elektromos autóinál.
A szakember beszélt arról is, hogy jelenleg még nem elég érett a mesterséges intelligencia arra, hogy nagyobb szerepet kapjon az autók tervezésében. Nagy kihívás a minőségbiztosítás, a kapott eredmények ugyanis sokszor nem tükrözik a valóságot, ezért jelenleg még inkább az üzembiztonsági szempontból nem kritikus területeken lehet ezekre a rendszerekre számítani. Ezeknél elképzelhető, hogy a mesterséges intelligenciát a programkódok villámgyors megírására használják majd, de kulcsfontosságú, hogy gyorsan ellenőrizhetőek legyenek az eredmények – véli a szakember.