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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

800 voltra válthat a Renault

Mint a technológia világában sok minden, a villanyautók tervezése is kompromisszumok mérlegeléséről szól. A Renault most úgy látja, nem biztos, hogy megéri mindent bevállalni a még nagyobb hatótávokért.

Ők inkább a gyorsabb, rövidebb töltési időben hisznek.

Irányválasztás

Guido Haak, a Renault tervezési és termékfelelőse a német Automobilwoche szaklapnak adott interjút a napokban, ahol szó volt arról is, a francia márka milyen irányban fejleszti elektromos palettáját.

A szakember szerint a 800+ kilométeres hatótávok nagy helyigényű, nehéz, és drága akkumulátorokat igényelnek, ráadásul megnövelik a kocsi CO2 lábnyomát is. A Renault-nál nem ebben látják a helyes irányt.

Renault Megane E-Tech

Haak úgy nyilatkozott a lapnak, hogy a filozófiájuk szerint a cél az kell, hogy legyen, hogy minél rövidebb idő alatt minél nagyobb hatótávot vissza lehessen tölteni az autókba. Ehhez az egyik megfelelő megoldás a 800 voltos rendszerek bevezetése, amelyet jelenleg komolyan mérlegel az autógyártó. Emellett természetesen újfajta akkukémiák, így a nátrium-ion, illetve lítium-vas-foszfát is szóba jöhetnek a jövő francia elektromos autóinál.

A szakember beszélt arról is, hogy jelenleg még nem elég érett a mesterséges intelligencia arra, hogy nagyobb szerepet kapjon az autók tervezésében. Nagy kihívás a minőségbiztosítás, a kapott eredmények ugyanis sokszor nem tükrözik a valóságot, ezért jelenleg még inkább az üzembiztonsági szempontból nem kritikus területeken lehet ezekre a rendszerekre számítani. Ezeknél elképzelhető, hogy a mesterséges intelligenciát a programkódok villámgyors megírására használják majd, de kulcsfontosságú, hogy gyorsan ellenőrizhetőek legyenek az eredmények – véli a szakember.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAyLzIwMjQtMDItMDEtdm9sdGllLWV2LTEzMDB4NjAwLTQuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMi8yMDI0LTAyLTAxLXZvbHRpZS1ldi0xMzAweDYwMC00LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.