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 Ahogy arról nemrég beszámoltunk, több forrás is úgy értesült, hogy megkezdődött a kisakkus Model Y gyártása a Tesla német gyárában. Az autó nem egyszerűen a kínai változat másolata lesz, hanem egy új akkutípussal, a BYD strukturális, Blade akkucelláival készül. Megérkeztek az első töltési tesztek, és csak pislogunk. Töltőbajnok A Teslák által jelenleg használt CATL LFP akkupakk, amelyekkel a Model 3 és Y kisakkus kiadását szerelik, nem egy rossz konstrukció, a kezdeti gyermekbetegségek óta problémáról nem tudunk. A kisebb, eredetileg 55, később 60 kWh körüli aksikat értelemszerűen kisebb teljesítménnyel lehet tölteni, mint az NMC kémiájú LG cellás társaikat, vagy pláne az Amerikában kapható Panasonic verziókat, de a 170 kW töltési teljesítmény még mindig az élvonalban van ilyen akkuméret mellett. A saját autómnál (55 kWh CATL LFP) 10-ről 70 százalékra 18-19 perc alatt ért el az autó, míg 80 százalékhoz 24-25 perc kellett. Nagyon nem panaszkodhatok. Saját tesztünk 2021 decemberéből. Most viszont a német TFF fórumon az első felhasználók kirakták a töltésiek adatait és ebből egyértelmű, hogy az új BYD cellás autók rátesznek erre még egy lapáttal. A maximális töltési teljesítmény 173 kW, ami nagyjából a CATL aksiéhoz hasonló, azonban ezt az értéket az én autóm csak nagyon rövid ideig tudja, 50%-nál pedig már átlépi a 100 kW-os teljesítményt is lefelé. A BYD cellák első tesztjénél az egyik felhasználó viszonylag magas, 37 százalékos töltöttséggel ért a Superchargerhez, ami az LFP aksiknál ilyenkor kicsit eltolja a görbét, tovább maradnak a magas értékek, de még ennek tudatában is lenyűgöző a 150 kW teljesítmény 55 százalékos töltöttségnél. Forrás: TFF forum, @ingolfernst Forrás: TFF forum, @ingolfernst Forrás: TFF forum, @ingolfernst Forrás: TFF forum, @ingolfernst Forrás: TFF forum, @ingolfernst A különböző beszámolók szerint hol 40, hol közel 50 százalékig tartják a maximális értéket és 10-ről 70 százalékra nagyjából 15 perc szükséges. Egy másik felhasználó 11-71 százalék között töltött, íme a számok: Forrás: TFF forum, @Riddick1000 Forrás: TFF forum, @Riddick1000 Forrás: TFF forum, @Riddick1000 Forrás: TFF forum, @Riddick1000 Forrás: TFF forum, @Riddick1000 Kicsit még várni kell Hogy a két TFF tag hogyan jutott a kocsikhoz, azt egyelőre nem tudjuk, állítólag van pár kínai gyártású tesztpéldány a Teslánál. A német autókra viszont még egy picit várni kell. Nem a gyártással, az adminisztrációval van gond, ugyanis a kocsik egy új, feltehetően már szintén berlini gyártású motort is kaptak, amelyet a német hatóságok még nem hagytak jóvá, így a kiszállítások egyelőre várakoznak. Megkezdődött a BYD akkus Model Y gyártása Németországban 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!