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
auto

Két amerikai államban kötelező lesz a Tesla töltője

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

Az Egyesült Államokban ugyan nincs kötelező erejű mandátum egyik, vagy másik töltőszabvány használatáról, ám az országos szintű, a töltők telepítését segítő állami pályázatok általában megkövetelték, hogy legyen CCS csatlakozó is az oszlopokon.

Most azonban két állam szembe megy a központi akarattal.

Észak és Dél

Nem sokkal azután, hogy a Ford, a GM és a Rivian mellett több töltőgyártó és töltőhálózat is bejelentette az NACS szabvány támogatását, úgy néz ki változás indult be az államilag finanszírozott töltőtelepítések terén is. Eddig ugyanis az a faramuci helyzet állt fenn, hogy miközben az Amerikában eddig eladott villanyautók kétharmada Tesla volt, és a jelenlegi eladási listákon is 60 százalék feletti az autógyártó részesedése, a központi kormányzat által támogatott töltőtelepítési program az oszlopokon a CCS használatát írta elő. Nyilván, nem elhanyagolható tény, hogy szinte minden más autógyártó ezt a formátumot támogatta, ám az is igaz, hogy ők együtt összesen is csak a piac harmadát tették ki.

Így a központilag finanszírozott töltőkön az autósok kétharmada nem, vagy csak adapterrel tudott tölteni.

Kérem a következőt: a Rivian is a Teslát választotta

A Biden kabinet politikája ebben a tekintetben még nem változott, és valószínű, hogy addig nem is fog, amíg legalább még pár nagy szereplő, mondjuk a Stellantis, vagy a Hyundai-Kia nem jelenti be, hogy csapatot vált. Ám a töltők építésére szánt összegek átfolynak a tagállamokon is, nekik pedig joguk van a követelmények kiegészítéséhez – írja a Reuters.

A Stellantis még nem tudja mit akar

Először Texas jelezte még múlt hét szerdán, hogy miután a Ford, a GM és a Rivian is bejelentette, hogy a Tesla csatlakozójára vált, megváltozott a helyzet, és alakítaniuk kell a programon is. Ezért mostantól kötelező lesz az állami pénzekkel megtámogatott töltőkre a CCS mellett NACS csatlakozót is felszerelni.

Persze a déli állam amúgy is a Tesla új központja és legnagyobb gyárának helyszíne, ráadásul számos más Musk érdekeltség is ide költözött, így gondolhatnánk, hogy a hazai pálya nekik lejt. Ám Texas továbbra is az egyik olyan állam, ahol az autógyártó közvetlenül nem értékesítheti járműveit, és ezen eddig a cég vezetőjének a kormányzóval kialakított jó viszonya sem változtatott.

Dőlnek a dominók: a GM is a Tesla töltőire vált

Ám a hírügynökség most arról is beszámolt, hogy az ország másik végén, az észak-nyugati Washington államban is hasonló döntést fontolgatnak. A Reutersnek arról nyilatkozott az állami kormányzat egyik tisztségviselője múlt csütörtökön, hogy arra készülnek, kötelezően előírják az NACS csatlakozók telepítését azokon az oszlopokon, amelyek az állami pénzekre pályáznak a töltőtelepítő programjukhoz.

A Tesla töltőire vált a Ford

Tonia Buellm Washington állam közlekedési hatóságának az alternatív üzemanyagokért felelős vezetője azt nyilatkozta a hírportálnak, hogy nagyon örülnek, hogy az autógyártók az NACS felé mozdultak el, mert így kialakulóban van egy egységes szabvány Amerikában.

A hivatal jelenleg még elemzi, hogy biztosan működni fog-e a többi márkával is az NACS csatlakozó, a végleges döntés pedig őszre várható.

A Hyundai konzultál a Teslával az NACS használatáról

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

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.