Az Egyesült Államokban ugyan nincs kötelező erejű mandátum egyik, vagy másik töltőszabvány használatáról, ám az országos szintű, a töltők telepítését segítő állami pályázatok általában megkövetelték, hogy legyen CCS csatlakozó is az oszlopokon. Most azonban két állam szembe megy a központi akarattal. Észak és Dél Nem sokkal azután, hogy a Ford, a GM és a Rivian mellett több töltőgyártó és töltőhálózat is bejelentette az NACS szabvány támogatását, úgy néz ki változás indult be az államilag finanszírozott töltőtelepítések terén is. Eddig ugyanis az a faramuci helyzet állt fenn, hogy miközben az Amerikában eddig eladott villanyautók kétharmada Tesla volt, és a jelenlegi eladási listákon is 60 százalék feletti az autógyártó részesedése, a központi kormányzat által támogatott töltőtelepítési program az oszlopokon a CCS használatát írta elő. Nyilván, nem elhanyagolható tény, hogy szinte minden más autógyártó ezt a formátumot támogatta, ám az is igaz, hogy ők együtt összesen is csak a piac harmadát tették ki.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 Így a központilag finanszírozott töltőkön az autósok kétharmada nem, vagy csak adapterrel tudott tölteni. Kérem a következőt: a Rivian is a Teslát választotta A Biden kabinet politikája ebben a tekintetben még nem változott, és valószínű, hogy addig nem is fog, amíg legalább még pár nagy szereplő, mondjuk a Stellantis, vagy a Hyundai-Kia nem jelenti be, hogy csapatot vált. Ám a töltők építésére szánt összegek átfolynak a tagállamokon is, nekik pedig joguk van a követelmények kiegészítéséhez – írja a Reuters. A Stellantis még nem tudja mit akar Először Texas jelezte még múlt hét szerdán, hogy miután a Ford, a GM és a Rivian is bejelentette, hogy a Tesla csatlakozójára vált, megváltozott a helyzet, és alakítaniuk kell a programon is. Ezért mostantól kötelező lesz az állami pénzekkel megtámogatott töltőkre a CCS mellett NACS csatlakozót is felszerelni. Persze a déli állam amúgy is a Tesla új központja és legnagyobb gyárának helyszíne, ráadásul számos más Musk érdekeltség is ide költözött, így gondolhatnánk, hogy a hazai pálya nekik lejt. Ám Texas továbbra is az egyik olyan állam, ahol az autógyártó közvetlenül nem értékesítheti járműveit, és ezen eddig a cég vezetőjének a kormányzóval kialakított jó viszonya sem változtatott. Dőlnek a dominók: a GM is a Tesla töltőire vált Ám a hírügynökség most arról is beszámolt, hogy az ország másik végén, az észak-nyugati Washington államban is hasonló döntést fontolgatnak. A Reutersnek arról nyilatkozott az állami kormányzat egyik tisztségviselője múlt csütörtökön, hogy arra készülnek, kötelezően előírják az NACS csatlakozók telepítését azokon az oszlopokon, amelyek az állami pénzekre pályáznak a töltőtelepítő programjukhoz. A Tesla töltőire vált a Ford Tonia Buellm Washington állam közlekedési hatóságának az alternatív üzemanyagokért felelős vezetője azt nyilatkozta a hírportálnak, hogy nagyon örülnek, hogy az autógyártók az NACS felé mozdultak el, mert így kialakulóban van egy egységes szabvány Amerikában. A hivatal jelenleg még elemzi, hogy biztosan működni fog-e a többi márkával is az NACS csatlakozó, a végleges döntés pedig őszre várható. A Hyundai konzultál a Teslával az NACS használatáról 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!