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 Egy évvel ezelőtt a BMW csoport minden száz eladott autójából még csak 9 volt tisztán elektromos, az idei év harmadik negyedévében viszont ez a szám már 15-re emelkedett. Az elektromos eladások növekedése ugyan lassult a második negyedévhez képest, de a 80 százalék még így is tiszteltre méltó adat. Főleg hogy a cégcsoport egésze csak 6 százalék alatti növekedést produkált. Alte Klasse A BMW vadonatúj, debreceni gyártású villanyautójára még pár évet várnunk kell, de a vállalat addig sem marad új elektromos modellek nélkül. Egy évvel ezelőtt az utolsó pár ezer legyártott i3 mellett, az i4, az i7, az iX, az iX3, illetve a MINI Cooper SE szerepeltek a palettán, míg most már az iX1 is a család tagja, heteken belül pedig érkezik a vásárlókhoz az i5 és a Rolly-Royce első elektromos autója, a Spectre is A régiókat tekintve Ázsia és azon belül is Kína továbbra is gyengélkedik - itt a vásárlók rohamosan állnak át az elektromos modellekre, és úgy tűnik a nagy áttörés egyelőre elmaradt a bajoroknál. Európában és az amerikai kontinensen azonban 12,9, illetve 8,9 százalékos növekedést ért el a konszern modellpalettája. Ahogy említettük, a villanyautó eladások közel 80 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, de a növekedés üteme valamelyest lassult - Q2-ben még 117 százalékos bővülésről tudtunk beszámolni. A plug-in hibridek az előző negyedév esése után most stagnáltak, de az év első kilenc hónapját tekintve 11 százalékos mínuszban vannak. Tavaly január és szeptember között még 27 ezerrel több plug-in fogyott a bajor márkánál, mint elektromos, idén viszont alaposan fordult a kocka, és a villanyautók 108 ezer darabbal múlták felül őket. Végül nézzük a csoport márkáit egyenként. A Rolls-Royce még az idei évben megkezdi a Spectre kiszállításait, ám amíg első elektromos autója megérkezik, a mutató nullán áll. A MINI az év eleji erős visszaesés után úgy tűnik 10-11 ezer között stabilizálta negyedéves elektromos eladásait. Növekedni nem tudott 2022-höz képest, de a harmadik negyedév legalább szinten tartotta a számokat. A BMW márka négyezer darabbal megdöntötte eddig rekordját, amelyet az előző negyedévben állított fel. Nagy mennyiséget idén még nem várunk az i5-ből, de ha lesz újabb rekord Q4-ben, ahhoz már pár ezer darabbal hozzájárulhat ez a modell is. Tovább növelte elektromos eladásait a Volkswagen Csoport Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!