Egy évvel ezelőtt a BMW csoport minden száz eladott autójából még csak 9 volt tisztán elektromos, az idei év harmadik negyedévében viszont ez a szám már 15-re emelkedett. Az elektromos eladások növekedése ugyan lassult a második negyedévhez képest, de a 80 százalék még így is tiszteltre méltó adat. Főleg hogy a cégcsoport egésze csak 6 százalék alatti növekedést produkált. Alte Klasse A BMW vadonatúj, debreceni gyártású villanyautójára még pár évet várnunk kell, de a vállalat addig sem marad új elektromos modellek nélkül. Egy évvel ezelőtt az utolsó pár ezer legyártott i3 mellett, az i4, az i7, az iX, az iX3, illetve a MINI Cooper SE szerepeltek a palettán, míg most már az iX1 is a család tagja, heteken belül pedig érkezik a vásárlókhoz az i5 és a Rolly-Royce első elektromos autója, a Spectre 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 A régiókat tekintve Ázsia és azon belül is Kína továbbra is gyengélkedik - itt a vásárlók rohamosan állnak át az elektromos modellekre, és úgy tűnik a nagy áttörés egyelőre elmaradt a bajoroknál. Európában és az amerikai kontinensen azonban 12,9, illetve 8,9 százalékos növekedést ért el a konszern modellpalettája. Ahogy említettük, a villanyautó eladások közel 80 százalékkal emelkedtek az előző évhez képest, de a növekedés üteme valamelyest lassult - Q2-ben még 117 százalékos bővülésről tudtunk beszámolni. A plug-in hibridek az előző negyedév esése után most stagnáltak, de az év első kilenc hónapját tekintve 11 százalékos mínuszban vannak. Tavaly január és szeptember között még 27 ezerrel több plug-in fogyott a bajor márkánál, mint elektromos, idén viszont alaposan fordult a kocka, és a villanyautók 108 ezer darabbal múlták felül őket. Végül nézzük a csoport márkáit egyenként. A Rolls-Royce még az idei évben megkezdi a Spectre kiszállításait, ám amíg első elektromos autója megérkezik, a mutató nullán áll. A MINI az év eleji erős visszaesés után úgy tűnik 10-11 ezer között stabilizálta negyedéves elektromos eladásait. Növekedni nem tudott 2022-höz képest, de a harmadik negyedév legalább szinten tartotta a számokat. A BMW márka négyezer darabbal megdöntötte eddig rekordját, amelyet az előző negyedévben állított fel. Nagy mennyiséget idén még nem várunk az i5-ből, de ha lesz újabb rekord Q4-ben, ahhoz már pár ezer darabbal hozzájárulhat ez a modell is. Tovább növelte elektromos eladásait a Volkswagen Csoport Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!