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
auto

Mégsem lép tőzsdére a Renault villanyautós cége

üzlet
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

2022 novemberében jelentette be a Renault Group, hogy külön leányvállalatba szervezi a villanyautói gyártását, és 2023. november 1-én hivatalosan is elindult az Ampere.

Eredetileg azt is tervezték, hogy idén év elején tőzsdére lép a vállalat, ami nem csupán formalitás lett volna.

Kiterítették a kártyákat

A Renault tavaly novemberen az Ampere indulásakor megosztotta, hogy céljuk 2031-ig hét elektromos típus bemutatása, köztük a 20 ezer euró alatti kategóriába érkező Twingó-utódé is, amely 2026-ra van tervezve.

Hétmillió forintos villanyautóként jön az új Renault Twingo

Míg 2023-ban 45.000 elektromos autót adtak el, az Ampere 2025-re már 300.000, 2031-re pedig évi egymillió villanyautó értékesítését tervezi – írta a bejelentés kapcsán az Automotive News Europe még novemberben.

Az eladásokkal párhuzamosan a bevétel növekedését is várják, amely 2023-ban 2,8 milliárd euró volt, de 2025-re már 10 milliárd lehet. Ugyancsak a következő év végére prognosztizálja az Ampere, hogy a villanyautó-gyártásuk már nullszaldós lesz, 2031-re pedig 10 százalékos működési eredményt terveznek 25 milliárdos bevétel mellett.

Rendkívüli: teljesen átalakul a Renault

A fentieket már csak azért is a nyilvánosság elé tárták, mert az anyavállalat azt tervezte, hogy az Ampere 2024 tavaszán önállóan a tőzsdére lép (IPO). Az így generált bevétel nyilván fontos részét képezné a villanyautós átalakulás finanszírozásának – 8-10 milliárdos piaci értékkel kalkuláltak, de nyilván nem az egész pakkot adták volna el.

Elmarad

Tavaly még csak egy kis csillagos megjegyzésnek tűnhetett, amikor Luca de Meo, a Renault és egyben az Ampere vezérigazgatója a bejelentés alkalmával azt is megjegyezte, hogy ha úgy látják, túl alacsonyra árazná be a piac az új leányvállalatot, akkor inkább elhalasztják a tőzsdei bevezetést.

Most viszont ez a forgatókönyv valósult meg, alig három hónappal később ugyanis azt jelentette be a Renault Group, hogy elmarad az IPO, most nem viszik tőzsdére az Ampere-t.

A vállalat a döntést a kedvezőtlen piaci körülményekkel magyarázza, de azt is hozzátette, hogy a hamarosan bejelentésre kerülő 2023-as pénzügyi eredményük egyértelművé teszi majd, hogy képesek annyi cash flowt generálni, hogy a tőzsde segítsége nélkül, saját zsebből finanszírozzák az Ampere fejlődését.

Megszületett az új Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség

Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség másik két tagja jelezte már szándékát, hogy szívesen beszállna az Ampere-be, és a mostani bejelentés megerősíti, hogy ez az IPO nélkül is megvalósul.

Nem ennyire biztos már azonban a chipóriás Qualcomm következő lépése. Korábban ők is jelezték, hogy befektetnek a villanyautó-gyártóba, de most a Renault Group pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy még egyeztetniük kell az amerikai céggel, hogy fenntartják-e szándékukat.

Partnert keres a Renault az elektromos Twingohoz

A cég vezetése azt is megerősítette, hogy folytak tárgyalások más európai autógyártókkal is az Ampere platformok megosztásáról – legutóbb a Volkswagent hozták hírbe -, de, mint elmondták, ennek nincs köze a mostani döntéshez.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás