2022 novemberében jelentette be a Renault Group, hogy külön leányvállalatba szervezi a villanyautói gyártását, és 2023. november 1-én hivatalosan is elindult az Ampere. Eredetileg azt is tervezték, hogy idén év elején tőzsdére lép a vállalat, ami nem csupán formalitás lett volna. Kiterítették a kártyákat A Renault tavaly novemberen az Ampere indulásakor megosztotta, hogy céljuk 2031-ig hét elektromos típus bemutatása, köztük a 20 ezer euró alatti kategóriába érkező Twingó-utódé is, amely 2026-ra van tervezve.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 Hétmillió forintos villanyautóként jön az új Renault Twingo Míg 2023-ban 45.000 elektromos autót adtak el, az Ampere 2025-re már 300.000, 2031-re pedig évi egymillió villanyautó értékesítését tervezi – írta a bejelentés kapcsán az Automotive News Europe még novemberben. Az eladásokkal párhuzamosan a bevétel növekedését is várják, amely 2023-ban 2,8 milliárd euró volt, de 2025-re már 10 milliárd lehet. Ugyancsak a következő év végére prognosztizálja az Ampere, hogy a villanyautó-gyártásuk már nullszaldós lesz, 2031-re pedig 10 százalékos működési eredményt terveznek 25 milliárdos bevétel mellett. Rendkívüli: teljesen átalakul a Renault A fentieket már csak azért is a nyilvánosság elé tárták, mert az anyavállalat azt tervezte, hogy az Ampere 2024 tavaszán önállóan a tőzsdére lép (IPO). Az így generált bevétel nyilván fontos részét képezné a villanyautós átalakulás finanszírozásának – 8-10 milliárdos piaci értékkel kalkuláltak, de nyilván nem az egész pakkot adták volna el. Elmarad Tavaly még csak egy kis csillagos megjegyzésnek tűnhetett, amikor Luca de Meo, a Renault és egyben az Ampere vezérigazgatója a bejelentés alkalmával azt is megjegyezte, hogy ha úgy látják, túl alacsonyra árazná be a piac az új leányvállalatot, akkor inkább elhalasztják a tőzsdei bevezetést. Most viszont ez a forgatókönyv valósult meg, alig három hónappal később ugyanis azt jelentette be a Renault Group, hogy elmarad az IPO, most nem viszik tőzsdére az Ampere-t. A vállalat a döntést a kedvezőtlen piaci körülményekkel magyarázza, de azt is hozzátette, hogy a hamarosan bejelentésre kerülő 2023-as pénzügyi eredményük egyértelművé teszi majd, hogy képesek annyi cash flowt generálni, hogy a tőzsde segítsége nélkül, saját zsebből finanszírozzák az Ampere fejlődését. Megszületett az új Renault-Nissan-Mitsubishi Szövetség Ahogy arról korábban beszámoltunk, a Renault-Nissan-Mitsubishi szövetség másik két tagja jelezte már szándékát, hogy szívesen beszállna az Ampere-be, és a mostani bejelentés megerősíti, hogy ez az IPO nélkül is megvalósul. Nem ennyire biztos már azonban a chipóriás Qualcomm következő lépése. Korábban ők is jelezték, hogy befektetnek a villanyautó-gyártóba, de most a Renault Group pénzügyi igazgatója azt mondta, hogy még egyeztetniük kell az amerikai céggel, hogy fenntartják-e szándékukat. Partnert keres a Renault az elektromos Twingohoz A cég vezetése azt is megerősítette, hogy folytak tárgyalások más európai autógyártókkal is az Ampere platformok megosztásáról – legutóbb a Volkswagent hozták hírbe -, de, mint elmondták, ennek nincs köze a mostani döntéshez. Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!