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 A Nissan LEAF kétségkívül az egyik legfontosabb jármű a villanyautózás történetében. Igazi úttörő volt, sokáig globálisan és Európában is a legnépszerűbb elektromos személyautónak számított a listák élén, és évekig övé volt a valaha legnagyobb példányszámban eladott villanyautó megtisztelő címe. De egyszer minden történet véget ér. Itt a vége Az európai piacra szánt LEAF-ek már egy ideje az Egyesült Királyságban, Sunderlandben készülnek, és most a helyi lap adta hírül, hogy ezen a héten véget ér az üzemben a típus gyártása. A gyárat azért állítják le, mert megkezdődnek az előkészületek három új elektromos típus, köztük a hivatalosan is LEAF utódnak szánt crossover gyártásához. A vállalat szóvivője annyit tett hozzá a Sunderland Echo értesüléséhez, hogy az európai vásárlók még tudnak rendelni a típusból, de már csak a raktárkészletek erejéig. Csupa nagybetűvel A LEAF-ből napjainkig nagyjából 670 ezer darab készülhetett – tavaly év közepén lépték át hivatalosan a 650 ezer példányt. Ám az egykor rendkívül népszerű típus eladási számai mostanra megkoptak, 2023-ban már csak 36 ezer fogyott a három legnagyobb piacon, Európában, Japánban és Amerikában. Az úttörő modell nevét egyébként hivatalosan csupa nagybetűvel kell írni, mivel ez egy mozaikszó, melynek jelentése „Leading Environmentally-friendly Affordable Family vehicle”, azaz vezető, környezetbarát, megfizethető családi autó. Igen, ez eléggé izzadságszagú marketing gyakorlat lehetett 2010-ben, de ha van típus, ami kiérdemli, hogy kérdés nélkül megkapja a nagybetűket, akkor ez az. A LEAF eredetileg egy bruttó 24 kWh-s akkupakkal került forgalomba, amelyet a 2016-os modellév váltott 30-asra. A típus 2017-ben kapott egy alapos ráncfelvarrást, ám a hivatalosan második generációs változat tervezésekor az egyik fő szempont a költséghatékonyság volt, így jelentős felszín alatti változások nem történtek, még az ajtók is csereszabatosak a generációk között. Az erős optikai változás mellett azonban a második generáció új, 40 kWh-s akkupakkal került piacra, amelyet az e+ modell 62 kWh-s csomagja egészített ki 2019-től. Ezzel a hatótáv 385 kilométerre nőtt. Mi sem mutatja az akkutechnológia fejlődését jobban, mint hogy míg ugyanabba a 2,7 méteres tengelytávba 2010-ben 24 kWh fért, egy évtizeden belül ez 62 kWh-ra nőtt. A LEAF műszaki tartalmával szemben a legnagyobb kritika mindig is az aktív akkuhűtés hiánya volt, ami miatt a régebbi példányoknál viszonylag magas akkudegradáció jelentkezhet. Szintén nem segítette az európai eladási számokat, hogy a gyártó az utolsó pillanatig megtartotta a CHAdeMO csatlakozót a kocsi orrában, miközben az egész kontinens már évekkel ezelőtt CCS2-re váltott. Természetesen azért akad szép számmal oszlop, ahol fel lehet tölteni a japán autót. Már megint javítottuk az egy éve vett ex-taxit A LEAF legnagyobb fegyverténye az elmúlt években a rendkívül jó árazása volt. Aki még meg akar csípni egy példányt a legendás típusból, annak most akciósan már 8,5 millió forinttól elérhető a hazai kereskedésekben. Crossoverként születik újjá a Nissan LEAF 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!