Megnyílt az első nyilvános e-kamion töltőpont Ausztriában. Ez az első mérföldköve egy 2030-ra kiépíteni tervezett, 2 ezer e-tehergépkocsi töltőből álló, átfogó hálózatnak, ami kiterjed majd Romániára, Szlovákiára és Magyarországra is. Az osztrák OMV a karintiai Völkermarkt egyik forgalmas útvonalán fekvő benzinkútján nyitotta meg az első nyilvános, e-kamionok töltésére is alkalmas töltőállomását. A február 27-én átadott töltőponton a Siemens nagy teljesítményű, 300 kW teljesítményű SICHARGE D ultragyors töltője várja a sofőröket. A folyamatot még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi, hogy a töltőt ún. AutoCharge funkcióval látták el. Azaz az egyes járművek hálózati azonosítóját (MAC címét) előzetesen regisztrálva elég, ha a sofőr csak csatlakoztatja a töltőkart a kamionhoz, a töltés máris megindul a megadott tarifával, külön applikációs vagy töltőkártyás hitelesítés nélkül. A töltés végeztével pedig szintén elég csak kihúzni a kábelt, a fizetést automatikusan feldolgozza a rendszer a regisztrált azonosító alapján.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 Az sem jelent problémát, ha egyszerre több töltésre váró kamion érkezik a benzinkútra, a készülékhez ugyanis egyszerre akár több jármű is csatlakoztatható, amelyek között az intelligens kezelőszoftver dinamikusan osztja el a rendelkezésre álló teljesítményt. Ennek során, az optimális töltési idő meghatározásához, figyelembe veszi a rendszer a járművek egyedi teljesítményigényét, akkumulátortechnológiáját, valamint pillanatnyi töltöttségi állapotát is. Így a csatlakoztatott járművek a szükséges maximális teljesítményt kapják, manuális beavatkozás nélkül. A tervek szerint idén két további osztrák OMV-kútnál lesz elérhető az e-kamion töltés a vállalat eMotion portfóliójának keretében, 2026-ig pedig Ausztria összes fő közlekedési útvonalán kiépítik a tehergépkocsik töltőinfrastruktúráját. Mindez része egy átfogó töltőhálózat-fejlesztési tervnek, amelynek keretében 2030-ig összesen 2 ezer e-tehergépkocsi töltő telepítése várható Ausztriában, Magyarországon, Romániában és Szlovákiában. Mivel a közlekedés felel a világ CO2-kibocsátásának közel negyedéért, az EU-n belül pedig ennek háromnegyede a közúti járművekhez köthető, ez a beruházás is fontos lépés a közlekedési ágazat szén-dioxid mentesítése felé, valamint, hogy az OMV 2050-re nulla kibocsátású vállalattá váljon. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!