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 Megnyílt az első nyilvános e-kamion töltőpont Ausztriában. Ez az első mérföldköve egy 2030-ra kiépíteni tervezett, 2 ezer e-tehergépkocsi töltőből álló, átfogó hálózatnak, ami kiterjed majd Romániára, Szlovákiára és Magyarországra is. Az osztrák OMV a karintiai Völkermarkt egyik forgalmas útvonalán fekvő benzinkútján nyitotta meg az első nyilvános, e-kamionok töltésére is alkalmas töltőállomását. A február 27-én átadott töltőponton a Siemens nagy teljesítményű, 300 kW teljesítményű SICHARGE D ultragyors töltője várja a sofőröket. A folyamatot még gyorsabbá és egyszerűbbé teszi, hogy a töltőt ún. AutoCharge funkcióval látták el. Azaz az egyes járművek hálózati azonosítóját (MAC címét) előzetesen regisztrálva elég, ha a sofőr csak csatlakoztatja a töltőkart a kamionhoz, a töltés máris megindul a megadott tarifával, külön applikációs vagy töltőkártyás hitelesítés nélkül. A töltés végeztével pedig szintén elég csak kihúzni a kábelt, a fizetést automatikusan feldolgozza a rendszer a regisztrált azonosító alapján. Az sem jelent problémát, ha egyszerre több töltésre váró kamion érkezik a benzinkútra, a készülékhez ugyanis egyszerre akár több jármű is csatlakoztatható, amelyek között az intelligens kezelőszoftver dinamikusan osztja el a rendelkezésre álló teljesítményt. Ennek során, az optimális töltési idő meghatározásához, figyelembe veszi a rendszer a járművek egyedi teljesítményigényét, akkumulátortechnológiáját, valamint pillanatnyi töltöttségi állapotát is. Így a csatlakoztatott járművek a szükséges maximális teljesítményt kapják, manuális beavatkozás nélkül. A tervek szerint idén két további osztrák OMV-kútnál lesz elérhető az e-kamion töltés a vállalat eMotion portfóliójának keretében, 2026-ig pedig Ausztria összes fő közlekedési útvonalán kiépítik a tehergépkocsik töltőinfrastruktúráját. Mindez része egy átfogó töltőhálózat-fejlesztési tervnek, amelynek keretében 2030-ig összesen 2 ezer e-tehergépkocsi töltő telepítése várható Ausztriában, Magyarországon, Romániában és Szlovákiában. Mivel a közlekedés felel a világ CO2-kibocsátásának közel negyedéért, az EU-n belül pedig ennek háromnegyede a közúti járművekhez köthető, ez a beruházás is fontos lépés a közlekedési ágazat szén-dioxid mentesítése felé, valamint, hogy az OMV 2050-re nulla kibocsátású vállalattá váljon. Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!