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 Még mindig nem látni kristálytisztán, melyik márkára pontosan mekkora kiegyenlítő vám fog vonatkozni az általános 10 százalék felett – eddig csak pár autógyártóról derült ki, mennyiben érinti őket a kínai gyártású autókra kivetett sarc. De úgy néz ki, két-három európai márka biztosan lesz, amely nagyon rosszul járhat. Megvédték őket is Az EU három nappal ezelőtti sajtóközleménye csak pár gyártót emelt ki példaként, a többiek vagy a 21, vagy a 38,5 százalékos kategóriába esnek, azaz összesen 31, illetve 48,5 százalékos vám vonatkozik majd kínai importjukra július 5-től. Itt a bejelentés: tényleg közel 50% lehet az EU-s büntetővám a kínai villanyautókra Egyelőre úgy néz ki, az Aiways, a JAC, a BMW, a Chery, az FAW, a Changan, a Dongfeng, a GWM, a Leapmotor, a Nanjing Golden Dragon Bus, a NIO, a Tesla és az Xpeng tartoznak a szerencsésebb, alacsonyabb kulcs alá. Itt vannak a részletek az EU villanyautós büntetővámjáról A fenti felsorolásból azonban három márka kimaradt, és úgy néz ki, nem véletlenül. Az Automobilwoche német szaklap is úgy számol, hogy a Cupra Tavascan, a MINI kínai gyártású villanyautói, valamint az új Smart modellek a 38,5 százalékos kategóriába esnek. Előbbi különösen azért pikáns, mert a Tavascant leginkább Európának szánták – bár állítólag Kínában egy helyi márkanév alatt azért a szalonokba kerül. A Cupra új típusa éppen csak most mutatkozott be, még a kiszállítások előtt állunk, de valószínűleg borulnak a gyártó eddigi tervei, ha most hirtelen 10 helyett közel 50 százalékos vám kerül az autóra. Villámteszt: Cupra Tavascan VZ Bár a BMW 21 százalékkal, a német lap értesülései szerint egészen pontosan 21,6 százalékkal megúszta ezt a kört, ez nem mentesíti a BMW Csoporthoz tartozó MINI-t, amely nem szerepel az együttműködő gyártók listáján. Így a GWM-mel közös vegyesvállalatban készülő új MINI Cooper és MINI Aceman modellek is összesen 48,5 százalékkal lesznek terhelve a következő hónaptól. A Smart helyzete továbbra is bizonytalan, nem csak mi voltunk tanácstalanok egyik korábbi írásunkban, egyelőre sem a cég felét tulajdonló Mercedes-Benz, sem a másik felének birtokosa, a kínai Geely nem tudtak nyilatkozni az ügyben. A német lap szerint viszont, mivel tételesen a Smart sem volt felsorolva a „jófiúk” listáján, valószínűleg ők is a 10+38,5% hatálya alá esnek. Vétó nincs, de próbálkoznak Bár a kiegyenlítő vámokkal kapcsolatban vétójoga nincs egyik tagállamnak sem, Németország mindent megtesz, hogy a rendelkezésre álló időben megállítsa, vagy legalább enyhítse a közelgő vámemelést. Az Automotive News Europe úgy értesült, hogy a német kormány úgy látja, még van idő arra, hogy az EU és Kína képviselői közvetlen megbeszélések során megállapodjanak a július 4-i határidő előtt. Ebből a kísérletből német politikusok is aktívan kiveszik majd a részüket, az ország gazdasági minisztere ugyanis a jövő héten Kínába utazik, hogy erről a kérdésről tárgyaljon. A német kormány és a német autóipar nem támogatja az új vámokat, mivel attól tartanak, Kína válaszlépései sokkal nagyobb károkat okozhatnak, mint ami előnyünk ezekből a védővámokból származik. Júliustól drágább lesz a Model 3 az EU vámok miatt Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!