PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2lvbmlxLTUtZmFjZWxpZnQvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvaW9uaXEtNS1mYWNlbGlmdC8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstNjAweDUwMC12Mi5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L2h5dS1rYW1wYW55b2staW9uaXE1ZmwtYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtdjIucG5nIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wOS9oeXUta2FtcGFueW9rLWlvbmlxNWZsLWJhbm5lcmVrLTE5NDB4NTAwLXYyLnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 09. 14. szombat

Van még tovább: vadabb változat készült a horvát szuperautóból

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDkvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA5L29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg==

Radikális, lázadó, könyörtelen – ezekkel a koránt sem gyenge címszavakkal leplezte le tegnap vadonatúj hiperautóját a Rimac. A Nevera szupersportautó továbbfejlesztett változataként debütáló Nevera R gyorsabb, erősebb, mozgékonyabb, és ami az ilyen egzotikus hiperautóknál az egyik legcsábítóbb tulajdonság a vásárlók számára: még exkluzívabb, mint elődje.

Az alap Nevera 2021-ben mutatkozott be 1400 kW, azaz körülbelül 1914 lóerős teljesítménnyel. Ehhez képest a horvát autógyártó újdonsága 1571 kW leadására képes, ami mintegy 2107 lóerőnek felel meg.

A Rimac közleménye szerint a hivatalos gyorsulási idő álló helyzetből 100 km/h-ra 1,81 másodperc, ami századra pontosan megegyezik a nála gyengébb Nevera rekordjával, így gyaníthatjuk, hogy ez egy némileg alulbecsült adat, de ugyanez a helyzet az egyébként lenyűgöző, 412 km/h-s végsebességgel is.

438 km/h: megdöntötték a horvát hiperautó sebességrekordját

Mindezt úgy, hogy egyébként a Nevera egy jelentős tömegcsökkentésen esett át, a korábbi 120 kWh kapacitású akkumulátor helyett egy következő generációs, 108 kWh-s pakk került bele. A Nevera R élvonalbeli technológiát alkalmaz, hogy nagyobb teljesítményt és hatékonyságot biztosítson egy új, a korábbinál könnyebb csomagban – írja a vállalat. Amiben egyébként a Nevera R már a most közzétett gyorsulási adatok szerint is nagyban túlszárnyalja elődjét, az a 0 és 300 km/h közötti sprint, amit az új hiperautó 8,66 szekundum alatt tud teljesíteni, az alap Neverának viszont 9,22 másodperc kell hozzá.

A Rimac kiemeli, hogy a Nevera továbbfejlesztése a vásárlók visszajelzései szerint történt, a legtöbb javaslat pedig a kanyarodási stabilitás javítására érkezett, így ez volt az egyik fő fejlesztési terület a horvátoknál.

A jármű élesebb, feszesebb kanyarmenetet kínál az új generációs All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV, összkerekes nyomatékvektor) rendszernek köszönhetően, amelyet újrahangoltak, hogy maximalizálja a nagy teljesítményű abroncsokban rejlő lehetőségeket. A megnövelt leszorítóerő nagyobb stabilitást és oldalirányú teljesítményt biztosít. A kipörgésgátló rendszert átdolgozták, hogy kibővítsék az R-AWTV képességeit, biztosítva a kiszámíthatóságot nedves körülmények között is. A Drift üzemmódot az új abroncsokhoz igazították, a kormányrendszert pedig finomították, hogy élesebb reakciókat és élesebb visszajelzéseket kapjon a vezető.

A Rimac tervezői a megújult menetdinamikát agresszívabb, sportosabb megjelenéssel hangsúlyozzák. A tiszta felületek és a tökéletes arányok kialakítására összpontosító Nevera R alacsonyabbnak és karcsúbbnak tűnik, 21 hüvelykes hátsó és 20 hüvelykes első kerekeivel pedig előre dőlő, dinamikusabb benyomást kelt.

A nagy fix hátsó szárny, az új, nagy diffúzort tartalmazó agresszív aero csomaggal kombinálva 15%-kal növeli a leszorítóerőt és 10%-kal az aerodinamikai hatásfokot. Az új Michelin Cup 2 abroncsokkal a teljes alulkormányzottság 10%-kal, az oldalirányú tapadás pedig 5%-kal csökken.

A Nevera R a kaliforniai Monterey Car Week autós rendezvényen élőben is bemutatkozott. Sajtóértesülések szerint az autó vételára 2,3 millió euró lesz, 300 ezer euróval több, mint az alap Neveráé. A modellből összesen csupán 40 példány készül.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.