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
auto

Van még tovább: vadabb változat készült a horvát szuperautóból

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

Radikális, lázadó, könyörtelen – ezekkel a koránt sem gyenge címszavakkal leplezte le tegnap vadonatúj hiperautóját a Rimac. A Nevera szupersportautó továbbfejlesztett változataként debütáló Nevera R gyorsabb, erősebb, mozgékonyabb, és ami az ilyen egzotikus hiperautóknál az egyik legcsábítóbb tulajdonság a vásárlók számára: még exkluzívabb, mint elődje.

Az alap Nevera 2021-ben mutatkozott be 1400 kW, azaz körülbelül 1914 lóerős teljesítménnyel. Ehhez képest a horvát autógyártó újdonsága 1571 kW leadására képes, ami mintegy 2107 lóerőnek felel meg.

A Rimac közleménye szerint a hivatalos gyorsulási idő álló helyzetből 100 km/h-ra 1,81 másodperc, ami századra pontosan megegyezik a nála gyengébb Nevera rekordjával, így gyaníthatjuk, hogy ez egy némileg alulbecsült adat, de ugyanez a helyzet az egyébként lenyűgöző, 412 km/h-s végsebességgel is.

438 km/h: megdöntötték a horvát hiperautó sebességrekordját

Mindezt úgy, hogy egyébként a Nevera egy jelentős tömegcsökkentésen esett át, a korábbi 120 kWh kapacitású akkumulátor helyett egy következő generációs, 108 kWh-s pakk került bele. A Nevera R élvonalbeli technológiát alkalmaz, hogy nagyobb teljesítményt és hatékonyságot biztosítson egy új, a korábbinál könnyebb csomagban – írja a vállalat. Amiben egyébként a Nevera R már a most közzétett gyorsulási adatok szerint is nagyban túlszárnyalja elődjét, az a 0 és 300 km/h közötti sprint, amit az új hiperautó 8,66 szekundum alatt tud teljesíteni, az alap Neverának viszont 9,22 másodperc kell hozzá.

A Rimac kiemeli, hogy a Nevera továbbfejlesztése a vásárlók visszajelzései szerint történt, a legtöbb javaslat pedig a kanyarodási stabilitás javítására érkezett, így ez volt az egyik fő fejlesztési terület a horvátoknál.

A jármű élesebb, feszesebb kanyarmenetet kínál az új generációs All-Wheel Torque Vectoring (R-AWTV, összkerekes nyomatékvektor) rendszernek köszönhetően, amelyet újrahangoltak, hogy maximalizálja a nagy teljesítményű abroncsokban rejlő lehetőségeket. A megnövelt leszorítóerő nagyobb stabilitást és oldalirányú teljesítményt biztosít. A kipörgésgátló rendszert átdolgozták, hogy kibővítsék az R-AWTV képességeit, biztosítva a kiszámíthatóságot nedves körülmények között is. A Drift üzemmódot az új abroncsokhoz igazították, a kormányrendszert pedig finomították, hogy élesebb reakciókat és élesebb visszajelzéseket kapjon a vezető.

A Rimac tervezői a megújult menetdinamikát agresszívabb, sportosabb megjelenéssel hangsúlyozzák. A tiszta felületek és a tökéletes arányok kialakítására összpontosító Nevera R alacsonyabbnak és karcsúbbnak tűnik, 21 hüvelykes hátsó és 20 hüvelykes első kerekeivel pedig előre dőlő, dinamikusabb benyomást kelt.

A nagy fix hátsó szárny, az új, nagy diffúzort tartalmazó agresszív aero csomaggal kombinálva 15%-kal növeli a leszorítóerőt és 10%-kal az aerodinamikai hatásfokot. Az új Michelin Cup 2 abroncsokkal a teljes alulkormányzottság 10%-kal, az oldalirányú tapadás pedig 5%-kal csökken.

A Nevera R a kaliforniai Monterey Car Week autós rendezvényen élőben is bemutatkozott. Sajtóértesülések szerint az autó vételára 2,3 millió euró lesz, 300 ezer euróval több, mint az alap Neveráé. A modellből összesen csupán 40 példány készül.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás