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 A Volkswagen és az idő közben szintén a bevételek 27 százalékos csökkenéséről beszámoló Stellantis, valamint a profit 54 százalékos zuhanásáról hírt adó Mercedes-Benz után most a BMW is közzétette harmadik negyedéves számait. Részletes körképpel a nagy európai autógyártókról majd a teljes pénzügyi év ismeretében készülünk, de a bajorok számai annyira nagy port kavartak, hogy röviden meg kell említenünk mi történt. Több sebből A BMW az idei harmadik negyedévben 540 ezer személyautót adott el, ami 13 százalékkal maradt el a tavalyi eredménytől. A vállalat szerint a fő ok a hibás Continental fékrendszer okozta galiba, ami miatt le kellett állítani a kiszállításokat is átmenetileg. Emellett megemlítik, hogy Kínában csökkent a vásárlók költekezési kedve, ami szintén ellenük dolgozott. Hogy a Continental visszahívás hány autó kiszállítását lassította le, azt nem tudjuk, de az akciót szeptember 10-én jelentették be, így valószínűleg a harmadik negyedév utolsó hónapja minimum érintett volt. A kínai helyzettel kapcsolatban a BMW valószínűleg arra próbál magyarázatot adni, hogy 30 százalékkal estek az autógyártó eladásai az országban. Ám a teljes képhez hozzátartozik, hogy még az amúgy jobban szenvedő Mercedes eladásai is „csak” 13 százalékot estek ugyanott, miközben a kínai autópiac enyhén, 2,7 százalékkal növekedett a harmadik negyedévben. A visszahívásos történet pénzügyi oldalról is két irányból szorítja a céget. Egyrészt egymilliárd eurót különítettek el a közvetlen költségekre, másrészt az átadásra váró, de a kereskedésekben veszteglő kocsik is hiányoznak a bevételből. Ezt így elsőre is azonban csak részleges magyarázatnak érezzük arra nézve, hogy a BMW Csoport árbevétele 15,7 százalékkal 32,4 milliárd euróra, EBIT eredménye 61 százalékkal 1,7 milliárd euróra, adózott nyeresége pedig 83,8 százalékkal 476 millió euróra csökkent a harmadik negyedévben. A fenti adatsor nyilván az év első kilenc hónapját is lehúzta, így miközben az autóeladások 4,5, a motorkerékpár eladások pedig 0,9 százalékkal estek, az árbevétel 5,8, az EBIT eredmény 31,6, az adózott nyereség pedig 35,8 százalékkal lett alacsonyabb az első három negyedévben. Villanyautó-eladások A BMW Csoport az idei második negyedévhez képest ötezerrel kevesebb, 103 ezer villanyautót adott el, ám ez még így is 10 százalékkal felülmúlta a tavalyi adatot. Az összes eladott BMW, MINI és Rolls-Royce 19,1 százaléka volt tisztán elektromos, ami új rekord, köszönhetően annak, hogy a hagyományos hajtásláncok eladásai csökkentek, miközben villanyautóból többet adtak el, így az arány nőtt. A vállalat beszámolója a villanyautók kapcsán azt is elárulja, hogy ismét a BMW márka húzta fel a számokat. A MINI gyengélkedését a modellváltással magyarázza a cég, ami persze érthető, viszont az új elektromos Cooper már tavaly októberben gyártásba került Kínában, így egyre elvárhatóbb lenne a megfelelő darabszám gyártása. Remélhetőleg az új Aceman tovább pörgeti az eladásokat. Érdekesség, hogy már 1417 Rolls-Royce Spectre talált gazdára, így a luxusmárka első villanyautója eddig idén az eladások több mint harmadát adta. 64 százalékkal csökkent a Volkswagen Csoport nyeresége Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!