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 A Volkswagen és az idő közben szintén a bevételek 27 százalékos csökkenéséről beszámoló Stellantis, valamint a profit 54 százalékos zuhanásáról hírt adó Mercedes-Benz után most a BMW is közzétette harmadik negyedéves számait. Részletes körképpel a nagy európai autógyártókról majd a teljes pénzügyi év ismeretében készülünk, de a bajorok számai annyira nagy port kavartak, hogy röviden meg kell említenünk mi történt. Több sebből A BMW az idei harmadik negyedévben 540 ezer személyautót adott el, ami 13 százalékkal maradt el a tavalyi eredménytől. A vállalat szerint a fő ok a hibás Continental fékrendszer okozta galiba, ami miatt le kellett állítani a kiszállításokat is átmenetileg. Emellett megemlítik, hogy Kínában csökkent a vásárlók költekezési kedve, ami szintén ellenük dolgozott. Hogy a Continental visszahívás hány autó kiszállítását lassította le, azt nem tudjuk, de az akciót szeptember 10-én jelentették be, így valószínűleg a harmadik negyedév utolsó hónapja minimum érintett volt. A kínai helyzettel kapcsolatban a BMW valószínűleg arra próbál magyarázatot adni, hogy 30 százalékkal estek az autógyártó eladásai az országban. Ám a teljes képhez hozzátartozik, hogy még az amúgy jobban szenvedő Mercedes eladásai is „csak” 13 százalékot estek ugyanott, miközben a kínai autópiac enyhén, 2,7 százalékkal növekedett a harmadik negyedévben. A visszahívásos történet pénzügyi oldalról is két irányból szorítja a céget. Egyrészt egymilliárd eurót különítettek el a közvetlen költségekre, másrészt az átadásra váró, de a kereskedésekben veszteglő kocsik is hiányoznak a bevételből. Ezt így elsőre is azonban csak részleges magyarázatnak érezzük arra nézve, hogy a BMW Csoport árbevétele 15,7 százalékkal 32,4 milliárd euróra, EBIT eredménye 61 százalékkal 1,7 milliárd euróra, adózott nyeresége pedig 83,8 százalékkal 476 millió euróra csökkent a harmadik negyedévben. A fenti adatsor nyilván az év első kilenc hónapját is lehúzta, így miközben az autóeladások 4,5, a motorkerékpár eladások pedig 0,9 százalékkal estek, az árbevétel 5,8, az EBIT eredmény 31,6, az adózott nyereség pedig 35,8 százalékkal lett alacsonyabb az első három negyedévben. Villanyautó-eladások A BMW Csoport az idei második negyedévhez képest ötezerrel kevesebb, 103 ezer villanyautót adott el, ám ez még így is 10 százalékkal felülmúlta a tavalyi adatot. Az összes eladott BMW, MINI és Rolls-Royce 19,1 százaléka volt tisztán elektromos, ami új rekord, köszönhetően annak, hogy a hagyományos hajtásláncok eladásai csökkentek, miközben villanyautóból többet adtak el, így az arány nőtt. A vállalat beszámolója a villanyautók kapcsán azt is elárulja, hogy ismét a BMW márka húzta fel a számokat. A MINI gyengélkedését a modellváltással magyarázza a cég, ami persze érthető, viszont az új elektromos Cooper már tavaly októberben gyártásba került Kínában, így egyre elvárhatóbb lenne a megfelelő darabszám gyártása. Remélhetőleg az új Aceman tovább pörgeti az eladásokat. Érdekesség, hogy már 1417 Rolls-Royce Spectre talált gazdára, így a luxusmárka első villanyautója eddig idén az eladások több mint harmadát adta. 64 százalékkal csökkent a Volkswagen Csoport nyeresége Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!