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
auto
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

A Volkswagen és az idő közben szintén a bevételek 27 százalékos csökkenéséről beszámoló Stellantis, valamint a profit 54 százalékos zuhanásáról hírt adó Mercedes-Benz után most a BMW is közzétette harmadik negyedéves számait.

Részletes körképpel a nagy európai autógyártókról majd a teljes pénzügyi év ismeretében készülünk, de a bajorok számai annyira nagy port kavartak, hogy röviden meg kell említenünk mi történt.

Több sebből

A BMW az idei harmadik negyedévben 540 ezer személyautót adott el, ami 13 százalékkal maradt el a tavalyi eredménytől. A vállalat szerint a fő ok a hibás Continental fékrendszer okozta galiba, ami miatt le kellett állítani a kiszállításokat is átmenetileg. Emellett megemlítik, hogy Kínában csökkent a vásárlók költekezési kedve, ami szintén ellenük dolgozott.

Hogy a Continental visszahívás hány autó kiszállítását lassította le, azt nem tudjuk, de az akciót szeptember 10-én jelentették be, így valószínűleg a harmadik negyedév utolsó hónapja minimum érintett volt.

A kínai helyzettel kapcsolatban a BMW valószínűleg arra próbál magyarázatot adni, hogy 30 százalékkal estek az autógyártó eladásai az országban.

Ám a teljes képhez hozzátartozik, hogy még az amúgy jobban szenvedő Mercedes eladásai is „csak” 13 százalékot estek ugyanott, miközben a kínai autópiac enyhén, 2,7 százalékkal növekedett a harmadik negyedévben.

A visszahívásos történet pénzügyi oldalról is két irányból szorítja a céget. Egyrészt egymilliárd eurót különítettek el a közvetlen költségekre, másrészt az átadásra váró, de a kereskedésekben veszteglő kocsik is hiányoznak a bevételből. Ezt így elsőre is azonban csak részleges magyarázatnak érezzük arra nézve, hogy

a BMW Csoport árbevétele 15,7 százalékkal 32,4 milliárd euróra, EBIT eredménye 61 százalékkal 1,7 milliárd euróra, adózott nyeresége pedig 83,8 százalékkal 476 millió euróra csökkent a harmadik negyedévben.

A fenti adatsor nyilván az év első kilenc hónapját is lehúzta, így miközben az autóeladások 4,5, a motorkerékpár eladások pedig 0,9 százalékkal estek, az árbevétel 5,8, az EBIT eredmény 31,6, az adózott nyereség pedig 35,8 százalékkal lett alacsonyabb az első három negyedévben.

Villanyautó-eladások

A BMW Csoport az idei második negyedévhez képest ötezerrel kevesebb, 103 ezer villanyautót adott el, ám ez még így is 10 százalékkal felülmúlta a tavalyi adatot.

Az összes eladott BMW, MINI és Rolls-Royce 19,1 százaléka volt tisztán elektromos, ami új rekord,

köszönhetően annak, hogy a hagyományos hajtásláncok eladásai csökkentek, miközben villanyautóból többet adtak el, így az arány nőtt.

A vállalat beszámolója a villanyautók kapcsán azt is elárulja, hogy ismét a BMW márka húzta fel a számokat. A MINI gyengélkedését a modellváltással magyarázza a cég, ami persze érthető, viszont az új elektromos Cooper már tavaly októberben gyártásba került Kínában, így egyre elvárhatóbb lenne a megfelelő darabszám gyártása. Remélhetőleg az új Aceman tovább pörgeti az eladásokat.

Érdekesség, hogy már 1417 Rolls-Royce Spectre talált gazdára, így a luxusmárka első villanyautója eddig idén az eladások több mint harmadát adta.

64 százalékkal csökkent a Volkswagen Csoport nyeresége

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.
Összehasonlítás