PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1sZWFkYmFubmVyJnV0bV9jYW1wYWlnbj12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2lkPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1fY29udGVudD1ldjMiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LmtpYS5jb20vaHUvbW9kZWxsZWsvZXYzL2JlbXV0YXRvLz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09bGVhZGJhbm5lciZ1dG1fY2FtcGFpZ249dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9pZD12aWxsYW55YXV0b3NvazIwMjUmdXRtX2NvbnRlbnQ9ZXYzJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMy9raWEtZXYzLTYwMHg1MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAzL2tpYS1ldjMtMTMwMHg2MDAtMDMyNS5wbmciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== Az összpontszámot tekintve a frissített Opel Corsa Electric még az autópálya-rekorder Tesla Model 3-nál is magasabb, 99 százalékos eredményt ért el a GreenNCAP tesztjén. Egy igazi gyenge pontot találtak csak. Kis autó, kis fogyasztás A GreenNCAP nemrég letesztelte az Opel Corsa elektromos változatának valós fogyasztását és a fékpadon mért értékek, valamint a szabványos tesztút során gyűjtött adatok nagyon kedvező képet festettek. Az autó nettó 51 kWh akkukapacitással rendelkezik. A hideg, illetve meleg indítással folytatott tesztek során 14,2, illetve 13,6 kWh/100 km fogyasztási eredmények születtek, ami új rekord a szervezet történetében. Villanyautóknál furcsa lehet hideg és meleg indításról beszélni, de valószínűleg a hosszabb ideje nem használt autó elkezdi bemelegíteni az akkupakkot az ideális hőmérsékletre, ezért itt is lehet különbség az energiafogyasztásban. A labortesztnél talán érdekesebb a valós használat, így természetesen végrehajtották a standardizált közúti tesztet is, amelynek annak ellenére 15,7 kWh/100 km lett az eredménye, hogy hűvös, +9°C volt a külső hőmérséklet. Ez a legjobb eredmények között van, amit a GreenNCAP eddig mért. A Model 3 tesztben ugyan ennél kisebb, 14,2 kWh-t mértek, de a Tesla még +20°C-ban teljesítette a távot, ami jelentős különbség. Persze városban az aerodinamika nem számít annyira az alacsonyabb sebesség miatt, de autópályán már jobban kijött a kevésbé aerodinamikus forma hátránya, a 22,6 kWh / 100 km a BAB130-as teszten. Ez nyolc százalékkal gyengébb, mint a Model 3 eredménye, de egy inkább a városi használatra optimalizált, tömzsibb kisautónál nem lehet elvárni egy hosszú és kecses szedán értékeit. A tesztsorozat egy jelentősebb gyenge pontot talált a Corsánál, ez pedig a fűtés volt. Bár a -7°C-os külső hőmérséklet mellett végzett teszt során mért 23,9 kWh egészen barátinak tűnik, ennek ára a gyenge fűtési teljesítmény. Hideg hőmérséklet teszt. A GreenNCAP ezt a tesztet laborban, fékpadon végzi, és részletesen szabályozva vannak a paraméterek. Az autókat 12-36 órán keresztül előhűtik -7°C hőmérsékleten – három percnél hosszabb ideig nem lehet -10°C-nál hidegebb, vagy -4°C-nál melegebb a hűtőkamra. Ezután a kocsit hűtött teremben lévő fékpadra helyezik, és megindul a virtuális tesztút, miközben 23 °C-ra állított klímával melegítik a kabint. A -6°C-os kabin négy perc után is csak +8°C-ra melegedett fel, és összesen 10 perc kellet, hogy 16 fokot mérjenek. Bár 23 fokra állították a klímát, végül nem sikerült 18,7°C-nál magasabb értéket mérniük a Corsában. A GreenNCAP ugyanakkor kiemeli, hogy a tipikus 88-89%-kal szemben a kívülről betöltött energia 91 százaléka volt elérhető az autós számára, azaz nagyon hatékony a fedélzeti töltő és/vagy viszonylag alacsony az akku belső ellenállása. Rekordot döntött a Model 3 a GreenNCAP energiahatékonysági tesztjén 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!