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 Év végi összeállításunk második részében a 4,4 méternél hosszabb új, vagy frissített, családi méretű közül nézzük át azokat, amelyek várhatóan 2025-ben már megvásárolhatóak lesznek idehaza is. Az első részben tekintettük át a kisebb, megfizethetőbb modelleket. Ezeket a kis és közepes villanyautókat vesszük 2025-ben Alpine A390 A Renault Mégane testvérmodellje az Alpine A390 lesz, amely szintén az AmpR Medium platformra épül, így valószínűleg a legtöbb paramétert ki tudjuk találni még a végleges változat hivatalos bemutatója előtt is. Az alábbi táblázatban abból indultunk ki, hogy ahogy a kisebb A290/Renault 5 páros esetében, úgy a sportos Alpine modell itt is csak a nagyobb akkut kapja meg és valamivel kevesebbet tud menni vele, mint a Renault testvér. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Alpine A390 60 kWh ~450 km 130 kW 2025 ? Az autó 2025-ben mutatkozik be a végleges változatban, de azt egyelőre még nem tudjuk biztosan, hogy megérkezik-e a kereskedésekbe is még ebben az éveben. De mivel a Mégane már egy jó ideje gyártásban van, nem gondolnánk, hogy ne lennének képesek a franciák az A390-et is kihozni 2025-ben. Felveszi a versenyt Kínával: Alpine A390_ß élőben BMW Neue Klasse iX3 A Neue Klasse nekünk magyaroknak mindig is nagyon kedves lesz, hiszen ahogy a Swift, az Astra, vagy a TT coupé esetébe is elsőként az egykori hazai gyártás jut eszünkbe a típusok nevei hallatán, úgy ez is egy kicsit a mi autónk lesz. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár BMW iX3 (?) ? kWh ? km ? kW 2025 vége ? A BMW egyelőre nem sok műszaki részletet árul el az év végén elsőként érkező SUV-ról, de úgy gondoljuk, ez az iX3 utódja lesz, főleg, hogy utóbbi a kínai vámok miatt most nincs jó helyzetben Európában. Az biztos, hogy az autó a cég új akkucelláira épül majd, amelyek a Teslához hasonlóan 46 mm átmérőjűek, hengeresek és valószínűleg magas nikkel tartalmúak. Az SUV-be feltehetőleg a magasabb, 120 mm-es verzió kerül majd. A cella gyártása az EVE új debreceni gyárában várható, így szintén hazai termék lesz. Elstartolt a Neue Klasse X villanyautók próbagyártása a debreceni BMW-gyárban Citroën ë-C5 Aircross A francia márka szabadidő-autója is az igen népszerű, D-SUV kategóriába érkezik és az októberi cikkünkben a párizsi autószalon kapcsán megmutatott koncepció formái a hatótávnak is jót tesznek. Állítólag 30 kilométerrel nő a hatótáv ahhoz képest, mint ami a jelenleg piacon lévő hagyományos, illetve konnektoros hibrid dizájnjával lehetséges lenne. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Citroën ë-C5 Aircross 74 kWh, 82 kWh, 97 kWh ~500-700 km ~150-200 kW 2025 ? A 4,65 méteres hossz is 15 centi extrát jelent a jelenlegi kasztnihoz képest és a Stellantis azt ígéri, igazán tágas lesz a belső. Ez lesz egyénként a márka első autója az új STLA Medium platformon, így bár sok adatot nem árultak el róla, a legtöbb fontos paramétert azért ki lehet következtetni. Jön az elektromos Citroën C5 Aircross és a megújult ë-C4-ek Ford Capri A Capri a Ford második és talán egyben utolsó MEB platformos autója – legalábbis a cég vezetője, Jim Farley korábban azt nyilatkozta, nem terveznek több modellt a német alapokra. Az amerikai cég pont ott erősített, ahol a Volkswagen technikáját korábban kritika érte, így az infotainment gördülékenyebb és modernebb érzetet kelt, miközben a műszaki tartalom a megszokott jó wolfsburgi szint. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Ford Capri 52 kWh, 77 kWh, 79 kWh 393 km, 627 km, 592 km 145 kW, 135 kW, 185 kW Már rendelhető 17 millió Ft, 19,2 millió Ft, 20,7 millió Ft A Ford persze hangsúlyozza, hogy ez ízig-vérig az ő modelljük, már eleve az alapok fejlesztésébe is beleszóltak és a futómű is a tőlük megszokott érzést hozza. A hátsó- és összkerékhajtású modellek közül szerintünk az sem jár rosszul, aki előbbit választja és így spórol kicsit – cserébe valamivel nagyobb hatótávot kap, teljesítményben pedig nem veszít sokat. Villanyautó teszt: Ford Capri ER RWD – visszavágó a Mustang ellen DS N°8 A DS márka továbbra is keresi a helyét, 10 évvel azután, hogy az akkori PSA csoporton belül levált a Citroënről, megváltoztatják autóik elnevezésének rendszerét. A N°8 az első új névvel ellátott modell és egy igazi, 4,8 méteres prémium szedánnak szánják. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár DS N°8 74 kWh, 97 kWh 572 km, 688/750 km. 160 kW, 200 kW 2025 eleje 60-75 ezer EUR Ez a kategória már eleve több lehetőséget nyújt a jó légellenállásra és ha világbajnok nem is lett, a 0,24-es érték jobb, mint az elődé volt. A hatékonyságot segítik a motoros süllyesztett kilincsek, a zárható légbeömlők és a az első lökhárítóba integrált mozgatható szárnyak is. A nagyakkus változat fix 120 km/h-val állítólag 500 kilométert tud autópályán. DS N°8: itt a franciák 750 km hatótávú villanyautója Hyundai Ioniq 9 Három üléssorban akár hét személyt is szállíthat majd a legnagyobb elektromos Hyundai, a Kia EV9 testvérmodellje. Az autó a már jól ismert e-GMP padlólemezre épül és 800 voltos rendszert használ. A vállalat kiemeli, hogy az SUV forma ellenére 0,259-es légellenállási együtthatót tudtak elérni a tervezők – persze ehhez az is kell, hogy a vásárló a digitális visszapillantó tükröket válassza. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Hyundai Ioniq 9 110,3 kWh 620 km 250 kW 2025 68-80 ezer EUR Az öt, hat és hétszemélyes konfigurációban kapható autó még a maximális kihasználtság esetén is 620 literes csomagteret kínál, a hátsó sor nélkül pedig ez 1323 literre nő, miközben egy kisebb frunk is található az autó orrában. A legendásan gyorsan töltő platformnak köszönhetően 24 perc lesz az autót 80 százalékra tölteni. 620 km hatótávval debütált a Hyundai óriás szabadidő-autója Mazda 6e A Mazda 6e körülírása kapcsán nagyon vigyáznunk kell, mert az autót novemberben mi már megnézhettük egy frankfurti bemutatón, de január 10-ig nem beszélhetünk róla. Az érdeklődőket várjuk vissza a pénteken megjelenő írásunkra. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Mazda 6e* ? ? ? 2025 nyár ? Annyit, amit augusztusban már megírtunk persze azért most is elmondhatunk: igen, igaz volt a hír, hogy a korábban Kínában bemutatott EZ-6 kap egy európai testvért is. Ez mutatkozik most be a brüsszeli autókiállításon. A 4,9 méteres szedán azoknak készül, aki nem szeretik az SUV formát és nagy családi elektromos Mazdát akarnak. Hivatalos: Európában is árulni fogja új elektromos szedánját a Mazda Mercedes CLA A Mercedes-Benz új CLA modellje kapcsán talán az a legizgalmasabb, hogy itt láthatjuk majd szériában azoknak a fejlesztéseknek az első gyümölcseit, amelyeket a Vision EQXX tanulmányautó fejlesztése során értek el. Erről tudjuk, hogy a hatékonyságra kihegyezett próbapad volt és az alapjaira épülő új CLA 12 kWh/100 kilométeres WLTP fogyasztási értéke a rekordok megdöntésére pályázik. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Mercedes-Benz CLA 58 kWh, 85 kWh ~550 km, 750 km ?, 320 kW 2025 nyara ~50 ezer EUR-tól Az alacsony légellenállás és a 85 kWh-s NMC akku együtt 750 km feletti hatótávot ígér, de lesz egy kisebb, 58-as LFP akku is, ami, ha emlékezetünk nem csal, az első lítium-vasfoszfátos Merci lehet. A 800 voltos rendszer maximális töltési teljesítménye 320 kW lehet, ami még az Ionity oszlopokat is megizzasztja majd. Szupergyors töltést és hatalmas hatótávot ígér az új Mercedes CLA Omoda E5 A Chery-hez tartozó Omoda az egyik olyan új kínai márka, amely ugrásra készen áll, hogy betörjön Európába. Az Omoda E5 SUV-t nemrég nekünk is sikerült kipróbálni egy kínai út során, erről pedig villámteszt is készült. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Omoda E5 64 kWh 430 km 80 kW 2025 ? Az autónak egyelőre még nincs európai ára és a bemutató kapcsán is csak annyit tudunk, hogy még idén megjelenik a magyar piacon. A 4,4 méteres hosszával olyan modellek versenytársa lehet majd, mint a Kia EV3 és a Hyundai Kona. Villámteszt: Omoda E5 Opel Grandland Electric Az új Grandland a személyautók között a legnagyobb elektromos Opel, ám a Stellantison belül ez még mindig a közepes platformot jelenti, abból azonban a legújabb STLA Mediumot. Ez a Modell lesz az egyik első, amely a cég saját akkucelláit is használja a 82 kWh-s verzióban. 2025 második felében pedig érkezik egy még nagyobb, 97 kWh-s akkupakk, amely 700 kilométeres WLTP távot ígér. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Opel Grandland Electric 73 kWh, 82 kWh, 97 kWh 523 km, 582 kn, 700 km 160 kW, 150 kW, ? Már rendelhető 18 millió Ft, 19,67 millió Ft, ? Rövid villámtesztünkön az kiderült, hogy az Opel méltán büszke az ülésekre, mert az első fotelek elképesztően kényelmesek lettek. Az autó nem versenygép, inkább családszállító hajó, de a mild hibridhez képest az elektromos még az egymotoros kiadásban is megváltás. Villámteszt: Opel Grandland Peugeot E-408 Az új, teljesen elektromos Peugeot e-408 még nincs fent a cég magyar honlapján, de egyes piacokon már megkezdték az autó forgalmazását. Egyelőre egy akkuméretről tudunk, ami ha nem is kiemelkedő, de elfogadható paramétereket kölcsönöz a kocsinak a 450 km körüli WLTP hatótávot és kicsit trükkösen megfogalmazott, 30 perces 20 (!) – 80 százalékos töltést ígér. Hogy ez jó ajánlat-e 2025-ben, azt majd a magyar ár ismeretében eldöntik a vásárlók. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Peugeot E-408 58,2 kWh 453 km 120 kW 2025 47 ezer EUR 4,69 méteres szedán 2,79 méteres tengelytávja kényelmes utasteret sejtet, a 210 lóerős villanymotor nyomatéka pedig 345 Nm. 2025-ben érkezik hozzánk is. Megérkezett a Peugeot e-408 Range Rover Electric A Jaguar Land Rover elektromos átállása kapcsán eddig leginkább előbbi márkáról beszéltünk, de legalább ilyen fontos lesz, hogy az ismert SUV gyártó elkezd végre tisztán elektromos terepjárókat kínálni. Lehet hümmögni a „batár nagy és nehéz” SUV-k kapcsán, de mindannyian jobban járunk, ha ezek orrában nem egy nagy dízelmotor van. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Range Rover Electric ~110-120 kWh ~500 km+ ~200 kW 2025 ? Az autó elektromos hajtásláncának főbb paramétereit egyelőre még nem árulta el a gyártó, de a típus tesztelése már javában zajlik sivatagi körülmények között is. A sajtó 110-120 kWh közötti akkuméretet és 800 voltos rendszert vár 500 kilométer körüli hatótávval és 500 lóerő feletti teljesítménnyel. Télből nyárba: most a sivatagban tesztelik a Range Rover villanyautóját Škoda Elroq Előző összeállításunkban már szó volt a készülő legolcsóbb és legkisebb elektromos Škodáról, az Epiq-ről, de amíg arra várunk, addig is itt van már az Elroq, amely az Enyaq rövidített alapjaira készül. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Škoda Elroq 55 kWh, 63 kWh, 82 kWh 370 km, 400 km, 560 km 145 kW, 165 kW, 175 kW Már rendelhető 15,5 millió Ft, ? 20 millió Ft A 4,45 méteres hossz ideális családi autóvá teszi a kocsit a népszerű SUV formában, amihez egy 470-1580 literes csomagtér tartozik. A főbb műszaki paraméterek az MEB platform révén nem kell, hogy meglepetéseket okozzanak Modern és szolid: bemutatkozott a Škoda új elektromos autója Tesla Model Y (Juniper/Opal) A Tesla Model Y ráncfelvarrása kapcsán ugyan konkrét műszaki paramétereket még nem ismerünk, de a legfrissebb pletykák szerint már januárban leránthatják a leplet és az első negyedév során megkezdődnek a kiszállítósok is. A típus a legújabb hírek szerint Opal kódnéven is fut a kínai gyárban, így az érdeklődőknek nem csak a Juniper kulcsszóra kell figyelniük a hírekben. Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Tesla Model Y (frissítés) ? ? ? 2025 Q1 18 millió Ft-tól A várakozások szerint nőhet majd az akkuméret és a hatótáv is – utóbbi garantált, de előbbi a Model 3 2023 őszi frissítése során elmaradt, úgyhogy érdemes óvatosnak lenni a prognózisokkal. A külső és belső dizájnfrissítés mellett az is várható, hogy a Model 3 új változatának bemutatójához hasonlóan a Tesla nem emel majd az újdonság árán. Májustól szállítják a frissített Model Y Junipert? Volvo ES90 A Volvo mostanában kizárólag kombiban és SUV-ben utazik, de nem tűntek el végleg a szedánok a svédeknél. Az új ES90 lesz a márka zászlóshajója Akkuméretek WLTP Hatótáv DC töltés Érkezik Ár Volvo ES90 111 kWh ? ? 2025 március ? Az autó kapcsán egyelőre titkolják a specifikációkat, csak annyi látszik valószínűnek, hogy az EX90 hatalmas, 111 kWh-s akkuja is elérhető lesz majd, ami ebben a szedán formában nagy hatótávot ígér. Hivatalos: érkezik a Volvo első elektromos szedánja Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!