Kia Business Solutions Ecosystem – komplex üzleti szolgáltatáscsomagot mutatott be a dél-koreai gyártó
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 Forradalmi újdonság érkezik az ABB FIA Formula E világbajnokságba: hamarosan már verseny közben is megállhatnak akkumulátort tölteni a versenyzők. A taktikázás felpezsdítését és a futamok kiszámíthatatlanságának növelését célzó új versenyelem koránt sem annyira unalmas, mint amilyennek elsőre hangzik – villámgyors megállókról van szó, amelyek alaposan felkavarhatják a futamok menetét. Az úgynevezett Pit Boost során a versenyzők 600 kilowatt teljesítményű ultratöltőkre csatlakozhatnak rá, amelyek egy 30 másodperces töltési szünet alatt 3,85 kWh-t, azaz a versenyautók akkukapacitásának 10%-át töltik vissza a boxutcában. A kiállás kötelező lesz, így a versenyzőknek mérlegelniük kell, mikor veszik fel a plusz energiát, megkockáztatva pozíciójukat. Egy csapatból egyszerre egy versenyző tud kiállni tölteni. Forrás: FIA Formula E Azon túl, hogy a Pit Boost a szervezők reményei szerint egy nagy adag drámával és izgalmas fordulatokkal dobja fel a versenyt, a pályán kívül is fontos szerepe lehet. A versenysport ugyanis laboratóriumként szolgál az autóvásárlók által is elérhető termékek fejlesztéséhez, és nincs ez másképp a nagy teljesítményű töltéssel sem. Ugyan 600 kW-os töltésre Kínában már akad néhány példa, Európában még ennek a töltési teljesítménynek a harmadára is csak néhány modell képes – a Formula E azonban sokat segíthet az autógyártóknak termékeik töltési képességének fejlesztésében. A Pit Boost Dzsiddában, a Formula E február 14-15-én megrendezésre kerülő szaúd-arábiai nagydíján debütál, ezt követően kijelölt futamokon lesz a verseny része. Ezt az addíciót egyébként eredetileg 2022-ben jelentette be a Formula E, és bevezetését többször elhalasztotta, de mostanra remélhetőleg sikerült egy olyan megbízható rendszert kifejleszteni, ami semmilyen módon nem fogja torzítani az összecsapást. Introducing PIT BOOST… A new in-race strategy play ⚡ The 10% energy increase comes from an ultra-fast recharge in the pit lane, enhancing race unpredictability! 🍿 pic.twitter.com/WlrhLvWBOz — Formula E (@FIAFormulaE) January 23, 2025 Címlapkép forrása: FIA Formula E Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!