Visszatér a divatba a Blazer: megjött a Chevrolet új villanyautója

Tegnap este a General Motors amerikai vállalatcsoporthoz tartozó Chevrolet bemutatta vadonatúj tisztán elektromos modelljét, a Blazer EV-t, amely egy rendkívül népszerű és villámgyorsan növekvő szegmensben, a közepes méretű crossoverek között próbál szerencsét.

Blazer EV SS

A detroiti márka elmúlt bő egy éve nem alakult szerencsésen, ugyanis elektromobilitási tevékenységét a Bolt EV/EUV modellek visszahívása és akkumulátorcseréje határozta meg. Utóbbinak, azaz a nagyobb, terepjárósabb kialakítású változatnak esélye sem volt remekelni a piacon az akkuhibák miatt, de a kisebb testvér eladásai sem tudtak még teljesen magukhoz térni. A Blazer EV most egy újabb löketet adhat a Chevroletnek, már csak azért is, mert ez az újdonság műszakilag teljesen független a Bolt családtól, hiszen a GM Ultium padlólemezét és akkumulátorrendszerét hordozzza.

A villanyautóból több változat is készül, amelyek dizájnelemekben, és a hajtáslánc jellemzőiben is különböznek egymástól. Teljesítményben a Blazer EV SS jelenti a plafont, amely egyben a legelső elektromos modell is a Chevy teljesítménycentrikus sportváltozatait jelölő SS sorozatban. Az összkerekes hajtáslánc 557 lóerőt és 879 Nm nyomatékot szabadít fel, a WOW (Wide Open Watts) mód bekapcsolásával pedig 4 másodperc alatt is teljesíthető a 0-96 km/h-s sprint.

A Blazer EV család legnagyobb hatótávolságú tagja az RS verzió, ezzel akár 512 km-t is meg lehet tenni egyetlen töltéssel, ám ezt természetesen az is befolyásolja, hogy a vásárló elsőkerekes, hátsókerekes, vagy pedig összkerekes hajtáskiosztásban kéri. Elérhető lesz továbbá egy 2LT változat, valamint egy 1LT típusjelzéssel ellátott variáns is, ez utóbbi kizárólag elsőkerekes hajtással, 395 km hatótávval vásárolható meg.

Chevrolet Blazer EV RS

A Blazer EV DC hálózaton maximálisan 190 kW töltési teljesítményt képes felvenni, ami a GM becslései szerint 10 perc alatt 125 km-re elegendő plusz energiát jelent, AC-n pedig 11,5 kW a plafon.

Chevrolet Blazer EV 2LT

Az autóba számos praktikus és érdekes technológiát és funkciót beépítettek, az RS és SS például fényjátékkal reagál a sofőr érkezésére és távozására, a Super Cruise vezetéstámogató rendszeregyüttes bizonyos körülmények között kéznélküli vezetést kínál majd, a csomagtér ajtaja automatikusan kinyílik, ha a hátsó szenzor érzékeli a kulcstartót, és az autó beindításához sem kell kulcsot dugdosni vagy gombot nyomogatni, csupán rá kell taposni a fékpedálra az ajtók bezárását követően. A Blazer EV Plug&Charge kompatibilis, azaz az erre alkalmas töltőkön automatikusan elindul a töltés a kábel csatlakoztatása után.

Az utastérben 17,7 hüvelykes átlójú színes érintőképernyő áll a középpontban, ami a jármű infotainment rendszerének és további funkcióinak vezérlője. A központi érintőképernyőt egy nagy, 11 hüvelykes átlójú színes képernyő egészíti ki a műszercsoportban.

Chevrolet Blazer EV SS

A legizgalmasabb része a bejelentésnek talán nem is a civil vásárlók számára épített modellek, hanem az úgynevezett Police Pursuit Vehicle (PPV) változat, amelyet kifejezetten rendőrségi felhasználásra tervez a Chevrolet. A Blazer SS modell típus alapján készített PPV-be kerül a kínálat legnagyobb Ultium akkumulátora, és elérhető lesz hátsókerékhajtással vagy duplamotoros összkerékhajtással. A rendőrségnek épített Blazer EV PPV modell rendőrspecifikus belsővel rendelkezik, így elegendő helyet biztosítanak a vészhelyzeti felszerelések és rendőrségi eszközök elhelyezésére.

Blazer EV Police Pursuit Vehicle

A Blazer EV 2LT és RS 2023 nyarán kerül kereskedelmi forgalomba, áruk 47.595 és 51.995 dollár körül kezdődik. Az SS 2023 végén következik, ára 65.995 dollár körül indul, majd az 1LT és a PPV flottamodell is piacra kerül 2024 első negyedévében. Az 1LT ára 44.995 dollár körül lesz. A Blazer EV-t Ramos Arizpében, Mexikóban gyártják majd, ahol a jelenlegi, hagyományos hajtású Blazert is összeszerelik.

This slideshow requires JavaScript.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.