Határozatlan időre jégre tette a BMW Group azon terveit, hogy az európai piacot a jövőben az oxfordi gyárból szolgálná ki tisztán elektromos Mini modellekkel. A gyártó szóvivője az autóipar körüli bizonytalansággal magyarázta a döntést. A BMW Csoport 2022-ben szüntette meg az elektromos Mini európai gyártását, azóta a Great Wall Motoros-szal közösen alapított vegyesvállalat szereli össze a villanyautókat Kínában, onnan importálják Európába a járműveket. A tervek szerint azonban 2026-tól visszatért volna Oxfordba a termelés az új háromajtós Cooperrel és az Acemannel, így pedig az importvám és a kiegyenlítővám alól is mentesülhettek volna az autók. Harcolnak az olcsóbb MINI-ért is Az autógyártó csoport már több mint 600 millió fontot költött az oxfordi gyár és a közeli swindoni karosszériapréselő üzem elektromos autók gyártására való előkészítésére. Ebből a pénzből többek között a karosszéria-műhely bővítését, egy új akkumulátorbeszerelő területet, és új logisztikai létesítmények építését finanszírozták, utóbbiak már el is készültek – írja az Autocar. Az átalakításhoz a brit kormány is biztosított volna támogatást, ám ezt végül nem veszi igénybe a vállalat. A Mini Oxford mintegy 4000 munkavállalót foglalkoztat és jelenleg az új Cooper benzinmotoros változatait gyártja. Villanyautó teszt: MINI Cooper SE (2024) Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!