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
auto

Elektromos változatot is kapott az új Jeep Compass

A Jeep bemutatta a vadonatúj, harmadik generációs Compass modelljét, amely immár a Stellantis STLA Medium platformján ötvözi a klasszikus terepjárós dizájnelemeket a márka történetének eddigi legsokoldalúbb hajtáslánc-kínálatával. Merthogy az új platformnak köszönhetően végre teljesen elektromos változat is készülhet a népszerű, 2006-os bevezetése óta több mint 2,5 millió példányban értékesített C-SUV-ból.

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

A külső formaterv hűen őrzi a Jeep karakterét – a trapéz alakú kerékjárati ívek, a hételemű hűtőrács és a robusztus lökhárítók mind visszaköszönnek, miközben a légellenállást is tudták optimalizálni a tervezők. Az olyan aktív és passzív aerodinamikai elemeknek köszönhetően, mint például az aktív hűtőrács-zsaluzat, a kerekeknél kialakított légcsatornák, és a teljesen sík alváz, a korábbi generációhoz képest 10 százalékos javulást követően 0,3 alá csökkent a légellenállási együttható.

A Compass nagyobb belső teret és sokoldalúságot kínál, miközben a STLA Medium platformra épülő járművek között továbbra is az egyik legkompaktabb modellként született meg, mindössze 4,55 méteres teljes hosszúsággal. Az új modell 55 mm-rel nagyobb lábteret, egy 34 literesre növelt első tárolórekeszt, valamint 45 literrel nagyobb csomagteret kínál, amely így már eléri az 550 litert. A 40/20/40 arányban osztható hátsó üléssor – amely minden változatnál alapfelszereltség – maximális rugalmasságot biztosít, így az autó egyaránt jól használható utas- és csomagszállításra.

A Compasst továbbra is teljes értékű terepjáróként árulja a Jeep: a jármű 200 mm-es hasmagassággal, az alapfelszereltség részeként kínált Selec-Terrain rendszerrel, a 360°-os karosszériavédelemmel, és az akár 470 mm-es gázlómélységgel a legkeményebb tereppel is megbirkózik.

Az utastér új infotainment rendszert kapott, amely 10 colos digitális műszeregységgel és 16 colos központi érintőképernyővel érkezik, míg a csatlakoztatott szolgáltatások révén a jármű folyamatosan naprakész marad az élettartam alatt érkező vezeték nélküli (OTA) frissítéseknek köszönhetően. Emellett 2-es szintű vezetéstámogató funkciók segítik a biztonságos közlekedést.

Az új Jeep Compass elérhető lesz 145 lóerős 48V-os hibrid, 195 lóerős plug-in hibrid, valamint három tisztán elektromos (BEV) verzióban, köztük 213 lóerős elsőkerék-meghajtású típussal és 375 lóerős, összkerékhajtású változattal.

A 375 lóerős csúcsverzió egy újdonság az STLA Medium padlólemezen, a Jeep ehhez egy új, nagy teljesítményű hátsó villanymotort fejlesztett, amely 49 kW csúcsteljesítményt és 232 Nm nyomatékot biztosít. A hozzá kapcsolt 14:1 arányú hátsó erőátvitel révén ez a hátsó kerekeknél összesen 3100 Nm forgatónyomatékot eredményez, amely maximális tapadást garantál a legnehezebb terepviszonyok között is – akár 20%-os emelkedőn, még akkor is, ha az első kerekeken nincs tapadás – írja a vállalat.

Az akkumulátor maximálisan 160 kW-os teljesítménnyel tölthető DC töltőoszlopon, aminek segítségével az akkumulátor 20-ról 80%-ra 30 perc alatt feltölthető, míg a fedélzeti váltóáramú töltő legfeljebb 22 kW teljesítményt támogat. A tisztán elektromos Compass modellek hatótávja elérheti a 650 kilométert.

A piaci bevezetés egy úgynevezett First Editionnel kezdődik, amit 145 lóerős e-Hybrid vagy 213 lóerős elektromos rendszerrel lehet megrendelni. Az exkluzív változat alapfelszereltségként tartalmazza a 20”-os felniket, Matrix LED fényszórókat, a fűthető első üléseket, valamint 2-es szintű vezetéstámogató rendszercsomagot.

Az új Jeep Compass First Edition első szállításai 2025 végére várhatók.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás