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 A Lucid Motors az információk hosszas csöpögtetése után decemberben bemutatta első szériagyártásra szánt modelljét az Air-t. A felső kategóriában egyenesen a Tesla Model S riválisának szánt tisztán elektromos autó paramétereit úgy lőtték be, hogy az a lehető legtöbb tekintetben verje az amerikai úttörő vállalkozás 2012 óta gyártott, bár folyamatosan fejlesztett és frissített modelljét. Erre persze szükség is lesz, hiszen a teljesen késznek tűnő és működőképes autó sorozatgyártása legkorábban 2018-ban kezdődhet a cég még nem létező arizónai gyárában. Az első és legfontosabb részegység, amiben a Lucid Air egyelőre a legjobb, az a gigantikus akkumulátorcsomag. Az alapmodell 100 kWh-ás csomagja még csak versenyben van Tesla által kínált legnagyobb verzióval, de a 130 kWh-ás verzió egyelőre vetélytárs nélkül áll a piacon. Az akkumulátorcellákat a Samsung SDI szállítja az autókhoz, az elektronikát vélhetően a Lucid készíti. A nagyobb akkupakkal a gyártó szerint az autó 400 mérföldet, vagyis 643 km-t lesz képes elmenni, ami figyelembe véve a kocsi méretét is, nem rossz teljesítmény. Az autó első és hátsó kerekeit egy-egy egyenként 600 lóerős motor hajtja. Mivel a hajtás részegységeit a lehető legjobban a kocsi orrába és hátuljába tolták, az utastér tágas, kényelmes lett. Ennek ellenére a megszokott 5, illetve a Tesla által bevezetett 7 üléses elrendezés helyett a Lucid Air mindössze négy személy közlekedésére biztosít elég ülőhelyet. A hátradönthető háttámlával és felhajtható lábtartóval is felszerelt hátsó ülések kialakítása és térkínálata arra enged következtetni, hogy a Lucidnak nagy tervei vannak a sofőrös autókat kedvelő kínai piacon, ahol az ilyen szolgáltatásokkal valószínűleg könnyebb felhívni a luxusra szívesen költő rétegek figyelmét, mint versenyautós gyorsulási eredményekkel. Ennek ellenére a Lucid Air a gyorsulási versenyeken sem kell, hogy nagyon szégyenkezzen. Az együttesen 1000 lóerőt teljesítő motorok a 100 km/h-ás tempó elérését 2,5 másodperc alatt biztosítják, amivel a Teslával és a szupersportkocsikkal lesz egy kategóriában. A külső és belső kialakításában is inkább az egyszerűbb megoldásokat favorizáló amerikai ízlésre szabott autó ára tökéletesen passzol majd az adatokból összerakható képbe. A jól felszerelt modell ára nem áll meg 100 ezer dollár (jelenleg 29,5 millió forint) alatt, bár a cég hozzátette, hogy tervezik egy olcsóbb, 65 ezer dolláros változat forgalmazását is. Hogy az olcsóbb modell miben lesz kevesebb, mint a csúcsváltozat, azt egyelőre nem lehet tudni. Bár a bemutatón a meghívott újságírók akár be is ülhettek egy teljesen késznek tűnő autóba, a próbaköröket már egy lecsupaszított, tesztekre és mérésekre felszerelt példánnyal tehették meg. Ebből, illetve a gyár állapotából arra lehet következtetni, hogy a gyártás 2018-as indulása erősen optimista vállalás. A korábban Atieva néven futó Lucid nem új szereplő az autógyártás területén. Bár sorozatban gyártott modellel még nem rendelkeznek, akkumulátor technológiák terén értek el eredményeket. Az Air-ben 2170-es lítium-ion cellákat fognak alkalmazni, de a cég fogja szállítani a Samsunggal karöltve a következő 4 évben a Formula-E bajnokság autóinak akkumulátorcsomagjait is. A Lucid 700 millió dolláros befektetéssel az arizónai Casa Grandéban épít gyárat, ahol 2018-tól kezdődően terveznek gyártani. 2022-ig a termelés 2000 fő foglalkoztatása mellett elérheti a 130 ezres darabszámot is. 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!