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 Míg idehaza az alapvető töltőhálózatról álmodozunk, máshol már a következő generációs villanyautók töltéséhez építik a töltőket. Ahogy elérhetővé váltak az 50 kW-nál nagyobb teljesítmény felvételére képes autók (pl. Hyundai Ioniq) Norvégiában már meg is jelentek a 100 kW-os töltők. Ezekre szükség is lesz, ahogy egyre nagyobbra nőnek az autók akkumulátorai (mármint teljesítményben), mint ahogy szükség lenne rájuk a Teslák töltésére is azokon a területeken, ahol nincs még Supercharger. Van azonban egy bökkenő. Úgy tűnik, hogy a Tesla által a CHAdeMO töltőkhöz készített adapter maximum 50 kW-ra van méretezve, és hiába tudna a töltő nagyobb teljesítménnyel tölteni, az adapter korlátozza ebben. A teslás videóiról ismert Bjørn Nyland próbált a ki a minap a Delta egyik ilyen 100 kW-os töltőjét a norvégiai Vestby-ben. A Teslának elméletileg 100 kW-tal kellett volna tölteni, de a videón jól látszik, hogy a teljesítmény sose ment 48 kW fölé. Elképzelhető, hogy a töltő CHAdeMO ága korlátozva van (a CCS karon az Ioniq 70 kW-tal töltött), illetve hogy az autó adapterről nem kér többet 50 kW-nál. De sokkal valószínűbb, hogy a CHAdeMO adaptert méretezték a megjelenésekor legelterjedtebb 50 kW-os töltési teljesítményre. Ha ez beigazolódik, akkor az új töltők nagyobb teljesítményének kihasználásához újabb adaptert kell majd venni a Teslákhoz. Nem megy 48 kW fölé a töltés még 100 kW-os töltőn sem a CHAdeMO adapterrel A kérdés persze az, hogy szükség van-e ezekre az adapterekre. Nyugat-Európában gombamód szaporodnak a Tesla Superchargerek, így egy Model S vagy Model X tulajdonosnak nincs feltétlen szüksége arra, hogy a mindenki számára elérhető, gyakran fizetős töltőket használják. Ahol pedig nincs még Supercharger, ott valószínűleg 100 kW-os töltő sem lesz egy darabig, így valószínűleg nem kell aggódni az 50 kW-os limit miatt. Mi a véleményetek erről? Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!