Míg idehaza az alapvető töltőhálózatról álmodozunk, máshol már a következő generációs villanyautók töltéséhez építik a töltőket. Ahogy elérhetővé váltak az 50 kW-nál nagyobb teljesítmény felvételére képes autók (pl. Hyundai Ioniq) Norvégiában már meg is jelentek a 100 kW-os töltők. Ezekre szükség is lesz, ahogy egyre nagyobbra nőnek az autók akkumulátorai (mármint teljesítményben), mint ahogy szükség lenne rájuk a Teslák töltésére is azokon a területeken, ahol nincs még Supercharger. Van azonban egy bökkenő. Úgy tűnik, hogy a Tesla által a CHAdeMO töltőkhöz készített adapter maximum 50 kW-ra van méretezve, és hiába tudna a töltő nagyobb teljesítménnyel tölteni, az adapter korlátozza ebben. A teslás videóiról ismert Bjørn Nyland próbált a ki a minap a Delta egyik ilyen 100 kW-os töltőjét a norvégiai Vestby-ben. A Teslának elméletileg 100 kW-tal kellett volna tölteni, de a videón jól látszik, hogy a teljesítmény sose ment 48 kW fölé. Elképzelhető, hogy a töltő CHAdeMO ága korlátozva van (a CCS karon az Ioniq 70 kW-tal töltött), illetve hogy az autó adapterről nem kér többet 50 kW-nál. De sokkal valószínűbb, hogy a CHAdeMO adaptert méretezték a megjelenésekor legelterjedtebb 50 kW-os töltési teljesítményre. Ha ez beigazolódik, akkor az új töltők nagyobb teljesítményének kihasználásához újabb adaptert kell majd venni a Teslákhoz.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 Nem megy 48 kW fölé a töltés még 100 kW-os töltőn sem a CHAdeMO adapterrel A kérdés persze az, hogy szükség van-e ezekre az adapterekre. Nyugat-Európában gombamód szaporodnak a Tesla Superchargerek, így egy Model S vagy Model X tulajdonosnak nincs feltétlen szüksége arra, hogy a mindenki számára elérhető, gyakran fizetős töltőket használják. Ahol pedig nincs még Supercharger, ott valószínűleg 100 kW-os töltő sem lesz egy darabig, így valószínűleg nem kell aggódni az 50 kW-os limit miatt. Mi a véleményetek erről? 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 Villanyautósok Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!