Ahogyan a tavalyi év elején, úgy az öt japán nagyvállalat által 2010-ben alapított CHAdeMO társaság idén is közzétette az elmúlt esztendőben a világ töltőhálózatának kiépítésében elért eredményeit. Az adatok ismételten a szabvány rohamos terjedését mutatják, ezzel a CHAdeMO továbbra is őrzi vezető pozícióját a piacon, egyre több országban, egyre több villanyautónak nyújtva utántöltési lehetőséget. Ássuk bele magunkat egy kicsit a számokba, és nézzük meg, hogyan áll a töltőhálózat 2018 elején Európában és a nagyvilágban.
2017-ben a CHAdeMO szabványt támogató töltők száma 30%-kal nőtt világszerte, aminek köszönhetően jelenleg 17 700 töltőpontot vehetnek igénybe az autósok. Az európai növekedés még ennél is nagyobb, 50% volt, azaz a 2018-as év másfélszer annyi töltővel indult, mint 2017, így tehát akik ezen a kontinensen szeretnék feltölteni kocsijukat, azok 6060 töltőpont közül választhatnak. Európa vezető CHAdeMO töltő telepítői nem meglepő módon Norvégia, Németország, az Egyesült Királyság, Franciaország, és Ukrajna. A villanyautózás terjedésével a japánok töltői olyan helyekre is eljutottak, ahová eddig soha. A tavalyi évben 10 ország volt, mely a legelső CHAdeMO töltőpontját állította üzembe: Andorra, Barbados, Bulgária, Grúzia, India, Jordánia, Kazahsztán, Fülöp-szigetek, Szerbia, és Uganda. Szerencsére az elektromos gépkocsik egyre inkább jelennek meg a használtautó-piacon, aminek köszönhetően a kibocsátásmentes közlekedés hamarosan nem csupán a „gazdagok kiváltsága” lesz, ehhez pedig szükséges az infrastruktúra kiépítése is a nyugati civilizáció államainál fejletlenebb, periférikus országokban is. A töltőhálózat mellett a CHAdeMO szabványt támogató villanyautók száma is emelkedett: a tavalyi év végén összesen 775 000 CHAdeMO-kompatibilis autó volt az utakon, melyből 330 000-rel az európai vásárlók büszkélkedhetnek. 2017 fontos mérföldkövet jelentett a töltési teljesítmény szempontjából is, a töltőállomáson elvesztegetett idő lerövidítése céljából ugyanis a szabvány 200 kW-os (400A x 500V) változata is bemutatásra került, a 400 kW véglegesítése pedig 2018 elejére várható.
Makoto Yoshida, a CHAdeMO főtitkára az alábbiakat fűzte hozzá a 2017-es eredményekhez:
„Azzal, hogy a csatlakozónk minden földrajzi területen azonos, valamint a használt elektromos autók terjedésével a világ különböző pontjain és egyre több új CHAdeMO villanyautó piacra kerülésével a szabvány iránti kereslet további erősödésére számítunk. Az IEC/ISO figyelmeztetése nyomán felülvizsgáltuk a CHAdeMO biztonsági előírásait, és magabiztosan állíthatjuk, hogy a technológiánk biztonságos, jövőbiztos, és együttműködésre képes.”