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 Egy olasz coachbuilder vállalat, az Ares a napokban jelentette be, hogy elkészíti saját Tesla Model S Shooting Brake változatát, így már három cég is versenyben van a legjobb kombi Tesla megépítéséért. Tavaly decemberben a holland RemetzCar tett közzé koncepciórajzokat az általa elképzelt átalakítás végeredményéről, azonban akkor a brit Qwest csapata már majdnem készen volt a tágas hátsójú Teslával. Mostanra a britek be is mutatták az autót teljes formájában, ezzel ők lettek a legelsők, akik megoldást kínáltak a Model S tulajdonosok azon problémájára, hogy nincs elég hely a villanyautóban a csomagok, vagy éppen kutyák szállítására. A Qwest tehát a leggyorsabb volt, de nem biztos, hogy ők építették meg a legszebb és legpraktikusabb kombit, ugyanis újabb kihívó akadt az Ares személyében. Bár az olaszok egyelőre eléggé a munkálatok legelején tartanak, egy látványtervet azért megmutattak a kocsi várható kinézetéről. Anyaghasználatban nem lesz sok különbség a brit csapat munkájához képest, ugyanúgy szénszálas és alumínium karosszériaelemek kerülnek majd fel a járműre a súly csökkentése érdekében. Az Ares azonban sokkal nagyobb hangsúlyt szeretne a beltér átalakítására fektetni, mint ahogyan a Qwest munkatársai tették. Dany Bahar, az Ares vezérigazgatója szerint az alap Tesla Model S belülről csalódás az autó külsőjéhez képest, és közel sem nyújt olyan minőséget, mint a rivális Mercedes vagy a BMW luxusautói. Éppen ezért kiemelten fontos feladat lesz a beltér átalakítása prémium anyagokkal, amelyet a vállalat bőrkárpit szakértői választanak ki. Az Ares néhány korábbi munkájával ellentétben a Tesla hajtáslánca teljesen érintetlen marad. De nem a kombi az egyetlen, amely szegmensbe át szeretné varázsolni az alap Model S-t az Ares. Egy lenyitható tetejű változatról is kaptunk egy kezdeti vázlatrajzot, és egy látványtervet, a Tesla Model S kabrióról azonban nem adtak ki semmilyen további információt. Ám valójában az Ares a nyitott tetejű Teslát illetően is lemaradásban van, ugyanis a Newport Convertible Engineering nevű vállalat már 2015-ben bemutatott egy ilyen átalakítást, melyet átszámítva mintegy 12,5 millió forintból végzett el a csapat. Az olaszok által épített Shooting Brake a tervek szerint 2018 nyár elején már megvásárolható lesz, körülbelül 200-250 000 eurós áron. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!