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
auto
2024. 07. 27. szombat

Másfélszeresére nőtt az európai CHAdeMO töltőhálózat 2017-ben

Ahogyan a tavalyi év elején, úgy az öt japán nagyvállalat által 2010-ben alapított CHAdeMO társaság idén is közzétette az elmúlt esztendőben a világ töltőhálózatának kiépítésében elért eredményeit. Az adatok ismételten a szabvány rohamos terjedését mutatják, ezzel a CHAdeMO továbbra is őrzi vezető pozícióját a piacon, egyre több országban, egyre több villanyautónak nyújtva utántöltési lehetőséget. Ássuk bele magunkat egy kicsit a számokba, és nézzük meg, hogyan áll a töltőhálózat 2018 elején Európában és a nagyvilágban.

2017-ben a CHAdeMO szabványt támogató töltők száma 30%-kal nőtt világszerte, aminek köszönhetően jelenleg 17 700 töltőpontot vehetnek igénybe az autósok. Az európai növekedés még ennél is nagyobb, 50% volt, azaz a 2018-as év másfélszer annyi töltővel indult, mint 2017, így tehát akik ezen a kontinensen szeretnék feltölteni kocsijukat, azok 6060 töltőpont közül választhatnak. Európa vezető CHAdeMO töltő telepítői nem meglepő módon Norvégia, Németország, az Egyesült Királyság, Franciaország, és Ukrajna. A villanyautózás terjedésével a japánok töltői olyan helyekre is eljutottak, ahová eddig soha. A tavalyi évben 10 ország volt, mely a legelső CHAdeMO töltőpontját állította üzembe: Andorra, Barbados, Bulgária, Grúzia, India, Jordánia, Kazahsztán, Fülöp-szigetek, Szerbia, és Uganda. Szerencsére az elektromos gépkocsik egyre inkább jelennek meg a használtautó-piacon, aminek köszönhetően a kibocsátásmentes közlekedés hamarosan nem csupán a „gazdagok kiváltsága” lesz, ehhez pedig szükséges az infrastruktúra kiépítése is a nyugati civilizáció államainál fejletlenebb, periférikus országokban is. A töltőhálózat mellett a CHAdeMO szabványt támogató villanyautók száma is emelkedett: a tavalyi év végén összesen 775 000 CHAdeMO-kompatibilis autó volt az utakon, melyből 330 000-rel az európai vásárlók büszkélkedhetnek. 2017 fontos mérföldkövet jelentett a töltési teljesítmény szempontjából is, a töltőállomáson elvesztegetett idő lerövidítése céljából ugyanis a szabvány 200 kW-os (400A x 500V) változata is bemutatásra került, a 400 kW véglegesítése pedig 2018 elejére várható.

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

Makoto Yoshida, a CHAdeMO főtitkára az alábbiakat fűzte hozzá a 2017-es eredményekhez:

„Azzal, hogy a csatlakozónk minden földrajzi területen azonos, valamint a használt elektromos autók terjedésével a világ különböző pontjain és egyre több új CHAdeMO villanyautó piacra kerülésével a szabvány iránti kereslet további erősödésére számítunk. Az IEC/ISO figyelmeztetése nyomán felülvizsgáltuk a CHAdeMO biztonsági előírásait, és magabiztosan állíthatjuk, hogy a technológiánk biztonságos, jövőbiztos, és együttműködésre képes.”

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG90b2x0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQiIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vd3d3LnZvbHRpZS5ldS8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWVsZWt0cm9tb3NhdXRvdG9sdG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0JywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtanVuLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wMS92aWxsYW55YXRvc29raHUtanVuLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.