PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS92YXNhcmxhcy9hamFubGF0b2svZXYtMjAyNC8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWxlYWRiYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPXZpbGxhbnlhdXRvc29rMjAyNSZ1dG1faWQ9dmlsbGFueWF1dG9zb2syMDI1JnV0bV9jb250ZW50PWFsbGFtaXRhbW9nYXRhcycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTYwMHg1MDAtMDYxOC5wbmciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzA2L2tpYS1ldi1yYW5nZS0xMzAweDYwMC0wNjE4LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDYva2lhLWV2LXJhbmdlLTEzMDB4NjAwLTA2MTgucG5nIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4= Az európai töltőinfrastruktúra kiépítésébe megállíthatatlanul csatlakoznak be a vállalatok, egyre tovább növelve a következő generációs villanyautók tulajdonosai számára villámtöltést nyújtó helyszínek számát, megszabadítva őket a hosszas várakozástól egy-egy töltőállomáson. Annak ellenére, hogy a legnagyobb töltőhálózatok, mint az IONITY, a Mega-E, vagy az Ultra-E egyelőre alig merészkednek el Magyarországig, néhány projekt, köztük a NEXT-E a mi régiónkba is hoz villámtöltőket, így az európai kontinens egész szép lefedettséget kaphat. Hamarosan egy újabb projekt töltőivel lesznek gazdagabbak a villanyautósok, ugyanis december legvégén az olasz Enel áram-és gázszolgáltató vállalat bejelentette az E-VIA FLEX-E töltőhálózat kiépítését, amelynek célpontja ugyan ismét nem kis hazánk, de azért dél-európai nyaralásaink során még jól jöhet. A közel 7 millió eurós projekt ugyanis Olaszországban, Spanyolországban és Franciaországban valósul meg, ahol összesen 14 töltőállomás létesül, melyek építése 2018 végén kezdődik meg. A 14-ből 8 állomás az olaszokhoz, 4 a spanyolokhoz, és kettő pedig a franciákhoz kerül. Minden töltő 150 kW és 350 kW közötti teljesítményt fog biztosítani, és az autópályák mentén kapnak helyet, bekapcsolódva az EVA+ hálózatba, mely Olaszország gerincén húzódik végig. Az EVA+ hálózat, amihez majd az E-VIA FLEX-E töltői csatlakoznak Franciaországon át Spanyolországig Az E-VIA FLEX-E legfőbb támogatója a nemrég csatlakozott Groupe Renault lesz, ám a munkálatokban a Nissan, valamint az Ibil, EDF, Enedis, és a Verbund is szerepet vállal az Enel koordinálása alatt. Mindemellett a többi hálózathoz hasonlóan az Európai Unió is részt vesz a finanszírozásban. A projekt célja egy olyan hálózat tesztelése, amely lehetővé teszi a 300 kilométernél nagyobb hatótávval rendelkező elektromos autók számára a nagy távolságok megtételét, és hozzájárul a villanyautók fejlesztéséhez és terjedéséhez Európában. S bár egy közel sem akkora töltőhálózatról van szó, mint az IONITY, az elektromos autóval való közlekedést a földrész déli térségében mindenképpen meg fogja könnyíteni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!