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
auto
2024. 03. 19. kedd

A Rimac Concept One névre keresztelt brutális teljesítményű elektromos szuperautója úgy vonult be a történelembe, mint a leggyorsabb, alapvetően tisztán elektromos meghajtással épített, utcán is használható villanyautó. Aztán jött a Tesla novemberi bemutatója, ahol egy olyan sportkocsi látott napvilágot, amihez képest a horvát csapat mesterműve egy lomha tragacs. Na persze a Rimac sem hagyta annyiban a dolgot, és sok másik autógyártóval egyetemben elhatározta, hogy készít egy Tesla Roadster riválist.

A Concept One utódja, ami Monika Mikac CEO elmondása szerint biztosan nem a Concept Two nevet fogja kapni, annak ellenére, hogy egyelőre mindenki így emlegeti, a márciusi Genfi Autószalonon lesz látható, azonban néhány információ már a nagy leleplezés előtt kiderült az autóról. Az Autocar számolt be róla az autóhoz közeli forrásokra hivatkozva (tehát hivatalos megerősítés nélkül fenntartásokkal kezelendő), hogy az új Rimac szuperkocsi egy 120 kWh-s akkumulátorral fog érkezni, azaz 30 kWh-val jobbal, mint ami a Concept One energiáját biztosítja. Persze a 2020-ban megjelenő Tesla Roadster 200 kWh-s aksijához képest ez még mindig sehol sincs. Pontos teljesítményadatokat még mindig nem tudunk, de abban biztosak lehetünk, hogy a Concept Two gyorsabb és erősebb lesz elődjénél, ám jóval drágább is, pedig a Concept One sem fillérekbe kerül.

A Rimac azonban érezvén, hogy hatótávban és árban sem tudja a Tesla szintjére belőni magát, egy másik fronton próbálkozik: önvezető technológiával. A hírek szerint a horvátok új modellje 4-es szintű önvezetést tud majd, ami azt jelenti, hogy az autó képes lesz magát teljesen egyedül irányítani, habár a sofőrnek még a kormány előtt kell ülnie. A Rimac egyébként olyannyira a kailforniai vállalattal rivalizál, hogy állítólag a Concept Two fejlesztése egy egész fordulatot vett, amikor Elon Musk felfedte a Roadster tulajdonságait.

Rimac Concept One

A Concept One 8 darabjával szemben az utódból már 100 darab fog készülni, melyből 20 eladására már az első évben számít a Rimac. A kényelmes luxusautó – ahogyan a gyártó nevezi –biztosan nem fog minden sarkon szembejönni velünk, de a genfi kiállításra érkezők bizonyára nem tudják majd levenni róla a szemüket.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.