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 118 villámtöltő-állomás építése indul meg hamarosan a közép-és kelet-európai térség átjárhatóságát biztosítva hét országban. A CEUC (Central European Ultra Charging) elnevezésű projekt keretében Ausztriában, Csehországban, Romániában, Bulgáriában, Szlovákiában, Olaszországban, és szerencsére Magyarországon is működésbe lépnek majd a töltők, ezzel egy jól járható folyosó nyílik Németország, az olasz csizma, és a Fekete-tenger felé is. A CCS szabványt támogató 150 és 350 kW teljesítményű DC töltők az autópályák melletti pihenőknél, benzinkutaknál kapnak helyet, és állomásonként 4, 8, vagy 16 töltőpont várható. A közzétett térkép alapján Magyarországon Győrnél az M1-es mentén, Nagykanizsánál az M7-es pihenőjében, az M5-ös autópályán Kecskeméten és Szegednél is, az M3-ason Gyöngyös és Nyíregyháza magasságában, valamint Budapesten és az M0-ás körgyűrű mentén létesülnek töltőállomások. Forrás: Electrive A projektet az osztrák energetikai vállalat, a Verbund AG koordinálja, a partnerek között pedig az Enel, a GreenWay, az OMV, és a Smatrics neve szerepel, melyek közül a legutóbbi lesz a fő szolgáltató, és a felelős az egész hálózat karbantartásáért. A 65 millió eurós beruházást az Európai Unió az Európai Hálózatfejlesztési Eszköz (CEF) finanszírozásával támogatja. A 118 helyszínen való munkálatok 2020 végére fejeződnek be, a legelső töltőállomások pedig már tervezés alatt állnak. A közép-európai régiót gyakran meglehetősen mostohán kezelik a töltőhálózatokat kiépítő vállalatok, ami miatt idáig csak epekedve figyeltük a kontinens nyugati felén folyó nagyszabású infrastruktúra-fejlesztéseket. Azonban szerencsére nem a CEUC a legelső európai projekt, ami már egy jól használható hálózatot kínál a villanyautósok számára Magyarországon és a környező országokban 2020 környékére. Az EAST-E például kifejezetten Csehországra, Szlovákiára, és Horvátországra fókuszál, és ugyan a töltők teljesítménye meg sem közelíti a 150 kW-ot, az Adriai-tengerre vágyó magyaroknak nagy segítséget jelenthet az utazás során. Magyarország szempontjából a NEXT-E projekt a legfontosabb, ami a régiónk hat országában (Csehország, Szlovákia, Magyarország, Szlovénia, Horvátország és Románia) összesen 252 töltőhely kialakítását tűzte ki célul, melyek közül 30 ultragyors, 150-350 kW teljesítményű lesz. És persze néhány 350 kW-os villámtöltőt az IONITY-től is kapunk, ez a hálózat viszont nem nyúlik túl a Duna vonalán. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!