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 Ahogy azt az Ioniq EV megjelenése után is tette, a Hyundai közzétett egy videót, amiben bemutatják a legújabb sikergyanús modelljük, a Kona EV valós hatótávját. Ezúttal nem Szöul körül köröztek, hanem elindultak az észak-keleti fővárosból a dél-nyugaton lévő Puszanba. A terv az volt, hogy a 400 km-es távot a 64 kWh-ás akkuval szerelt crossoverrel külön töltés nélkül teljesítik. A délelőtt 11:30-as indulásnál az autó 422 km-es várható hatótávot jósolt. A (majdnem) vágatlan videó több kameraállásból is végig mutatja, hogy melyik szakaszon milyen tempóval mentek (többnyire 100 km/h), Puszan állomásra este 7:30-ra értek, és összesen 432 km-t tettek meg. De ami még ennél is döbbenetesebb, hogy a célállomáson az autó képes lett volna további 68 km megtételére, ami az autó teljes hatótávját kereken 500 km-nek adja ki. Ez egy ekkora autótól szinte hihetetlen. https://youtu.be/vhOXL99Wmjo Ha az autó akkumulátorának kihasználható kapacitása 64 kWh, akkor abból ezen az úton 55 kWh-át használtak el. Ez alapján 100 km-re vetítve a fogyasztás 12,8 kWh/100 km-re adódik, ami még egy ennél sokkal kisebb autóval is bámulatos teljesítmény lenne. A 8 órás menetidő elsőre soknak tűnhet ezen a távon, de a videón jól látható, hogy az első 16,9 km megtétele 1 óra 24 percet vett igénybe a szöuli forgalomban, és hasonlóan sokáig araszoltak a puszani dugóban is. A két város között, az autópályás szakaszokon az alábbi átlagsebességek jöttek ki: 90 km – 1 óra 9 perc (átlag 78 km/h), 110 km – 1 óra 28 perc (átlag 75 km/h), 100 km – 1 óra 3 perc (átlag 95 km/h), 78 km – 48 perc (átlag 97 km/h) Az autópályán tehát 4 óra 33 perc alatt 378 km-t tettek meg 83 km/h-ás átlaggal, annak ellenére, hogy a videón is látható, hogy számos fizetőkapun kellett áthaladniuk. Ezalatt a még megtehető táv kevesebb, mint 320 km-rel csökkent. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!