Ahogy azt az Ioniq EV megjelenése után is tette, a Hyundai közzétett egy videót, amiben bemutatják a legújabb sikergyanús modelljük, a Kona EV valós hatótávját. Ezúttal nem Szöul körül köröztek, hanem elindultak az észak-keleti fővárosból a dél-nyugaton lévő Puszanba. A terv az volt, hogy a 400 km-es távot a 64 kWh-ás akkuval szerelt crossoverrel külön töltés nélkül teljesítik. A délelőtt 11:30-as indulásnál az autó 422 km-es várható hatótávot jósolt. A (majdnem) vágatlan videó több kameraállásból is végig mutatja, hogy melyik szakaszon milyen tempóval mentek (többnyire 100 km/h), Puszan állomásra este 7:30-ra értek, és összesen 432 km-t tettek meg. De ami még ennél is döbbenetesebb, hogy a célállomáson az autó képes lett volna további 68 km megtételére, ami az autó teljes hatótávját kereken 500 km-nek adja ki. Ez egy ekkora autótól szinte hihetetlen. https://youtu.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 Ha az autó akkumulátorának kihasználható kapacitása 64 kWh, akkor abból ezen az úton 55 kWh-át használtak el. Ez alapján 100 km-re vetítve a fogyasztás 12,8 kWh/100 km-re adódik, ami még egy ennél sokkal kisebb autóval is bámulatos teljesítmény lenne. A 8 órás menetidő elsőre soknak tűnhet ezen a távon, de a videón jól látható, hogy az első 16,9 km megtétele 1 óra 24 percet vett igénybe a szöuli forgalomban, és hasonlóan sokáig araszoltak a puszani dugóban is. A két város között, az autópályás szakaszokon az alábbi átlagsebességek jöttek ki: 90 km – 1 óra 9 perc (átlag 78 km/h), 110 km – 1 óra 28 perc (átlag 75 km/h), 100 km – 1 óra 3 perc (átlag 95 km/h), 78 km – 48 perc (átlag 97 km/h) Az autópályán tehát 4 óra 33 perc alatt 378 km-t tettek meg 83 km/h-ás átlaggal, annak ellenére, hogy a videón is látható, hogy számos fizetőkapun kellett áthaladniuk. Ezalatt a még megtehető táv kevesebb, mint 320 km-rel csökkent. 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 Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!