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
auto
2024. 02. 29. csütörtök

Néhány nappal azután, hogy a CHAdeMO elkészült a 400 kW-os töltést támogató protokolljával, kiderült, hogy a kínaiak már egy hatalmas lépéssel mindenki előtt járnak, és egy olyan szabványon dolgoznak, ami 900 kW-os teljesítményen is képes lesz feltölteni a jövő villanyautóit, de a személygépkocsik mellett talán még nagyobb szükségük lesz a villámgyors utántöltésre a buszoknak, teherautóknak, és villanymeghajtású repülőknek, valamint VTOL-oknak (függőlegesen felszálló repülő járművek). Az erről szóló tervekről a State Grid Corporation of China készített egy összefoglalót, aminek egy része a CHAdeMO éves általános közgyűlésén tartott prezentációban is helyet kapott, ennek köszönhetően figyelt fel rá a sajtó.

A GB/T már egy létező szabvány Kínában, ami 237,5 kW-on engedi tölteni az elektromos járműveket. Ahhoz viszont, hogy a 900 kW is elérhető legyen, a csatlakozó átalakítása is szükséges volt, így a GB/T mellett egy új GB/T is megjelenik, ami már elszakad a CHAdeMO és a CCS sztenderdek 1000 V-os feszültségétől, és helyette 1500 V-on, 600 A mellett tudja biztosítani a 900 kW-ot, ezzel gyakorlatilag megnégyszerezve a már használatban lévő kínai szabvány teljesítményét. Arra persze még sokat kell várni, hogy bármely villanyautó maximálisan ki tudja használni e technológia minden előnyét, de a fejlesztés ismételten jól rávilágít a kínaiakra jellemző előrelátó gondolkodásra, melynek az ország vezető pozícióját is köszönheti a villanymeghajtású közlekedésben. A prezentáció szerint az új GB/T sztenderd 2019-2020 környékén kerül hivatalosan is bemutatásra.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.