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 2019 január 1-jétől szigorodik Franciaország bonus-malus écologique környezetvédelmi adózási rendszere, amellyel a francia kormány a kibocsátott CO2 mennyisége alapján bünteti a járműveket, miközben a zéró kibocsátású autók bőséges kedvezményeket élvezhetnek. Az elfogadott legmagasabb emissziós érték a jelenlegi 120 gramm/kilométerről 117 grammra csökken, aminek következtében a fizetésre kötelezett autósok aránya 16,5%-ról 27,6%-ra fog nőni a következő évben, míg a kivetett pénzbüntetések átlagos összege 50 euróról 145 euróra, azaz majdnem a triplájára emelkedik, hacsak nem következik be valami hirtelen radikális változás a lakosság autóvásárlási szokásaiban. A változtatások legnagyobb vesztesei a sportterepjárók, és más nagyméretű személygépkocsik tulajdonosai, akiknek már a mostani rendszerben is 50 és 10 500 euró közötti összeget kell kifizetniük a szennyezés mértékétől függően. Azon autósok, akiknek újonnan vásárolt járművük kilométerenként minimum 140 grammnyi szén-dioxidot juttat a levegőbe, 1050 eurót kell fizetniük a regisztráláskor, 154 gramm esetén 5113 euró az adó mértéke, míg 185 g/km felett kell számítani a maximális 10 500 eurós, azaz körülbelül 3,4 millió forintos extra költségre. A drasztikus, ám vitathatatlanul szükséges lépést az ország közlekedési minisztere jelentette be a múlt héten, azzal a céllal, hogy ráébressze az embereket a mobilitásban bekövetkezett fordulatokra, amelyekhez sikeresen alkalmazkodva a francia utakon lévő mintegy 40 milliónyi autó fokozatosan egyre kisebb környezeti terhet fog jelenteni: „Az új büntetések összhangban vannak a technológiai fejlesztésekkel, és az egész iparág támogatását megszerezték. Az új rendszer mindenkit érinteni fog, aki az átlagosnál szennyezőbb jármű megvásárlása mellett dönt.” Forrás: TheLocal A szigorítás várhatóan 2020-ban megismétlődik, majd azután is minden évben újabb 3 grammot csípnek le a hatóságok a megengedett CO2-kibocsátási limitből. Autómárkára lebontva a legnagyobb állami bevétel a Mercedes-Benz gépkocsiknak köszönhető, amelyek tulajdonosai csak 2018 első hat hónapjában 27,7 millió eurót fizettek ki együttesen csak azért, hogy egy nagyméretű füstös járművel pöföghessenek végig Franciaországon. Az audisok 21,3 millió euróval lettek szegényebbek, míg a Volkswagen, BMW, és Porsche emblémájú kocsikkal büszkélkedő autósok is mind 17 és 20 millió euróról mondtak le összesen a szennyezés privilégiumáért cserébe. Ily módon a francia kormánynak csak ebben az évben 172 millió eurónyi bevétele származott a meghatározott limiten felül kibocsátó autóknak köszönhetően. Ezzel szemben a Renault gépkocsik tulajdonosai 19,6 millió eurónyi bónuszt könyvelhetnek el, ami a tisztán elektromos Zoe népszerűségének tudható be. Az elektromos autók vásárlóinak nyújtott támogatási rendszer is változni fog 2019-től, ennek mikéntjéről azonban egyelőre nem nyilatkozott a kormányzat. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!