A Nissan első generációs LEAF villanyautóját nem sorolnánk a legimpozánsabb elektromos autók közé, így óriási sikere ellenére is szükségszerű volt a gyártó számára, hogy a 2017 szeptemberében debütáló 40 kWh-s változatot már egy jóval megnyerőbb külsővel állítsa a kamerák elé. Sokan azonban még a ráncfelvarrott LEAF megjelenésével sem voltak teljesen elégedettek, ám akik a sportos karosszéria-elemeket, vagy a még szigorúbb és vadabb kisugárzást hiányolják, azoknak talán pont a tisztán elektromos autó NISMO változatára van szükségük. A gyártó versenysportért és házon belüli tuningolásért felelős divíziója által átformált LEAF tavaly októberben mutatkozott be koncepció formájában, ám akkoriban meglehetősen kétséges volt, hogy az autó ténylegesen eljut-e a piacokig, hiszen a japán vállalat hajlamos olyan tanulmányokat bemutatni a LEAF alapján, amelyeket egyáltalán nem tervez legyártani. Úgy tűnik, hogy a NISMO feliratot magán hordozó villanyautó kivételt képez ez alól, merthogy a Nissan egy sajtóközleményben bejelentette, hogy az autó július 31-től megvásárolható lesz Japánban. 🎬 Combining the excitement and advanced technologies of @Nissan's flagship EV with the sporty image and performance of the #NISMO road car series, the #LEAF NISMO will go on sale this month in 🇯🇵. pic.twitter.com/kDtBAtVSd8 — Nissan NISMO (@NISMO) July 19, 2018 A LEAF NISMO alapja a 2018 World Green Car, és még sok egyéb rangos díjat elnyerő második generációs LEAF, ami kívül-belül átörököl vonásokat más NISMO típusjelzésű modellekből, így a megújuló karosszéria – melyhez kilenc látványos festés közül választhatnak a vásárlók – még aerodinamikusabbá varázsolja a járművet, növelve a leszorító erőt, a 18 colos alumínium abroncsok pedig a légellenállást hivatottak csökkenteni. Az autó emellett még jobb tapadású gumikat, egyedi felfüggesztést, valamint sportosabb menetstabilizátort és fékrendszert kap. A beltérben megjelenik az autó karosszériájának alján végigfutó piros szegélyezés, ami a szénfekete műszerfalon és kárpitozáson a versenyautók hangulatát idézi elő. Arról a Nissan nem közölt információt, hogy a hajtáslánc változik-e, így feltehetően marad a 150 lőerős villanymotor a 320 Nm-es nyomatékkal, és a 40 kWh kapacitású lítium-ion aksi. Azt egyelőre nem tudni, hogy a hazai piac meghódítása után mikor kezdi más országokban is értékesíteni a LEAF NISMO-t a Nissan, vagy hogy egyáltalán tervezi-e ezt megtenni. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!