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 Szombaton tartotta idei márkatalálkozóját a Volkswagen hazai képviselete, ahol sok egyéb mellett szerepet kaptak a vállalat elektromos meghajtású járművei is. A Volkswagen I.D. R Pikes Peak sikereinek felelevenítése mellett bemutatófilmeken keresztül megismerkedhettek a látogatók a néhány év múlva érkező I.D. sorozat tagjaival, aminek Neo kódnéven futó első modelljére 2019 harmadik negyedévétől már előrendelést is vesznek fel. A kívül Golf, belül inkább Passat méretű autó 2020-ban kerül gyártásba. Sajnos az I.D. sorozat koncepcióautóiból egy sem volt kiállítva, így csak a videókkal és a leírásokkal kellett beérjék a márka rajongói. Voltak azonban elektromos Golfok, nem is akármilyenek. Nem igazán köztudott, de a Volkswagen már a 70-es években is dolgozott elektromos hajtású autókon. Részletek a kiállított tablókról: „Transporter 1970-ben a Volkswagen Wolfsburgban létrehozta a jövőkutató laboratóriumát, melynek egyik legfontosabb feladata az elektromos technológiák fejlesztése volt. Hiszen az olajválság és a drága üzemanyag nagyon is valóságos probléma volt a 70-es évek elején, akárcsak a világ nagyvárosaiban a károsanyag-kibocsátás. A labor szakemberei csupán két év után előálltak első járművükkel, egy elektromos meghajtású T2 furgonnal, amelyet az RWE energiaszolgáltatóval közösen fejlesztettek ki. Nulla liter 100 kilométeren – hangzott az e-furgon jelmondata.” A Transportert három elektromos Golf követte a sorban: „Golf I CitySTROMer Az első elektromos meghajtású Golf 1976-ban készült el, majd 1981-ben további tesztelés céljából, beindult a limitált szériás Golf I CitySTROMer gyártása. Az RWE tesztelte az elektromos meghajtású Golf I-est – 1981-ben mintegy húsz jármű került a cég gépkocsiparkjába. A 60 km hatótávú autó megszólalásig hasonlított a belsőégésű motorral működő testvérére, de ezt ólom-sav akkumulátorok, valamit egy 20 kW (27 LE) egyenáramú motor hajtotta. Az elektromos meghajtás fejlesztését az összes nehézség ellenére sem állították le, a tesztelés és a finomítás tovább folytatódott.” „Golf II CitySTROMer 1985-ben száz, RWE akkumulátorokkal felszerelt második generációs elektromos Golf került az esseni városi flottába, melyek közel ötmillió kilométert tettek meg. ‘Az elektromos járművek szinte megnyugtatóak voltak a sűrű forgalomban. Nem kellett sebességet váltani, és elektromosan fékezett, amikor levettem a lábam a gázpedálról.’ – idézte fel Eberhard Zander, aki az RWE elektromos meghajtású járművekkel foglalkozó osztályát vezette anno, és maga is 50 kilométert ingázott az e-Golf volánja mögött naponta.” „Golf III CitySTROMer Roland Gaber több mint húsz évvel ezelőtt a Siemensnél dolgozó mérnökként közreműködött a harmadik generációs CitySTROMer elektromos motorjának kifejlesztésében. Az 1990-es évek közepén elkészült 120 autóból 50 még mindig az eredeti meghajtási rendszerrel rója az utakat. Három közülük a Gaber család tulajdonában van, hiszen az elkötelezett e-Golf-rajongó a sajátja mellett a gyermekei által használt további két CitySTROMernek is gondját viseli. Mivel jelenleg a kasseli Fraunhofer intézet számára tesztel elektromos meghajtási rendszereket, továbbra is tisztában van a legújabb fejlesztésekkel.” Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!