Volkswagen Golf CitySTROMerek a Hungaroringen

Szombaton tartotta idei márkatalálkozóját a Volkswagen hazai képviselete, ahol sok egyéb mellett szerepet kaptak a vállalat elektromos meghajtású járművei is. A Volkswagen I.D. R Pikes Peak sikereinek felelevenítése mellett bemutatófilmeken keresztül megismerkedhettek a látogatók a néhány év múlva érkező I.D. sorozat tagjaival, aminek Neo kódnéven futó első modelljére 2019 harmadik negyedévétől már előrendelést is vesznek fel. A kívül Golf, belül inkább Passat méretű autó 2020-ban kerül gyártásba. Sajnos az I.D. sorozat koncepcióautóiból egy sem volt kiállítva, így csak a videókkal és a leírásokkal kellett beérjék a márka rajongói.

Voltak azonban elektromos Golfok, nem is akármilyenek. Nem igazán köztudott, de a Volkswagen már a 70-es években is dolgozott elektromos hajtású autókon. Részletek a kiállított tablókról:

Transporter

1970-ben a Volkswagen Wolfsburgban létrehozta a jövőkutató laboratóriumát, melynek egyik legfontosabb feladata az elektromos technológiák fejlesztése volt.

Hiszen az olajválság és a drága üzemanyag nagyon is valóságos probléma volt a 70-es évek elején, akárcsak a világ nagyvárosaiban a károsanyag-kibocsátás.

A labor szakemberei csupán két év után előálltak első járművükkel, egy elektromos meghajtású T2 furgonnal, amelyet az RWE energiaszolgáltatóval közösen fejlesztettek ki. Nulla liter 100 kilométeren – hangzott az e-furgon jelmondata.

EZT OLVASTAD MÁR?  Gyermeknap és villanyautós családi nap az óbudai Auchanban

A Transportert három elektromos Golf követte a sorban:

Golf I CitySTROMer

Az első elektromos meghajtású Golf 1976-ban készült el, majd 1981-ben további tesztelés céljából, beindult a limitált szériás Golf I CitySTROMer gyártása. Az RWE tesztelte az elektromos meghajtású Golf I-est – 1981-ben mintegy húsz jármű került a cég gépkocsiparkjába. A 60 km hatótávú autó megszólalásig hasonlított a belsőégésű motorral működő testvérére, de ezt ólom-sav akkumulátorok, valamit egy 20 kW (27 LE) egyenáramú motor hajtotta. Az elektromos meghajtás fejlesztését az összes nehézség ellenére sem állították le, a tesztelés és a finomítás tovább folytatódott.

Golf II CitySTROMer

1985-ben száz, RWE akkumulátorokkal felszerelt második generációs elektromos Golf került az esseni városi flottába, melyek közel ötmillió kilométert tettek meg. ‘Az elektromos járművek szinte megnyugtatóak voltak a sűrű forgalomban. Nem kellett sebességet váltani, és elektromosan fékezett, amikor levettem a lábam a gázpedálról.’ – idézte fel Eberhard Zander, aki az RWE elektromos meghajtású járművekkel foglalkozó osztályát vezette anno, és maga is 50 kilométert ingázott az e-Golf volánja mögött naponta.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hologram és teljes önvezetés: bemutatta a negyedik I.D. tanulmányt a Volkswagen

Golf III CitySTROMer

Roland Gaber több mint húsz évvel ezelőtt a Siemensnél dolgozó mérnökként közreműködött a harmadik generációs CitySTROMer elektromos motorjának kifejlesztésében. Az 1990-es évek közepén elkészült 120 autóból 50 még mindig az eredeti meghajtási rendszerrel rója az utakat.

Három közülük a Gaber család tulajdonában van, hiszen az elkötelezett e-Golf-rajongó a sajátja mellett a gyermekei által használt további két CitySTROMernek is gondját viseli. Mivel jelenleg a kasseli Fraunhofer intézet számára tesztel elektromos meghajtási rendszereket, továbbra is tisztában van a legújabb fejlesztésekkel.

 

Elektromos autót használsz?