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
auto
2024. 07. 27. szombat

Nem titkolt szándéka az Audinak minden fronton szembeszállni a Teslával a vásárlók megszerzéséért, így miután az e-tron quattro a Tesla Model X közvetlen ellenfeleként lép a piacra, számíthatunk a németektől egy tisztán elektromos meghajtású limuzinra is, mely a Model S-nél igyekszik majd vonzóbb lenni az elektromos autó-vásárláson gondolkodók szemében. Ezt a kicsit sem egyszerű feladatot az e-tron Gran Turismonak kell teljesítenie, melynek érkezését márciusban erősítette meg a gyártó egy fénykép társaságában, melyből kiderül, hogy a luxusautó az Auditól jól megszokott elegancia mellett sportos vonásokat is magán fog hordozni, a gyártónak ugyanis feltett szándéka a teljesítmény-centrikus villanyautó fogalmának újraértelmezése, és az Audi Sport teljesítménymárka jövőbe repítése az e-tron GT-vel. Hivatalos specifikációkat még nem tudunk az autóhoz társítani, azonban az e-tron SUV néhány nappal ezelőtti bemutatóján, valamint a vállalat szóvivőjének a The Drive magazinnak adott interjújából több érdekes dolgot is megtudtunk, többek között azt, hogy már nem is kell sokat várnunk rá, hogy újabb kibocsátásmentes Audit lássunk a kamerák kereszttüzében: a Sport e-tron GT a november 30. és december 9. között megrendezett Los Angeles Auto Show vendége lesz. Ugyan a Kaliforniában bemutatkozó sportautó egyelőre csak tanulmány formájában lesz látható, az Audi már a gyártás helyszínét és időpontját is közzétette: erre 2020 elején kerülhet sor a Neckarsulm melletti Böllinger Höfe üzemben, ahol jelenleg az R8-as típus termelése zajlik.

Bár az Audi korábban utalt rá, hogy a Porschével közösen épített J1 kódnéven futó platform nagyban megkönnyíti a villanyautók fejlesztését, az év elején a két vállalat egy új, Premium Platform Electric padlólemez közös megvalósításáról is beszámolt, így bizonytalanná vált, hogy mely elektromos modell milyen alapra fog végül épülni. Most megerősítésre került, hogy a PPE várhatóan 2020, de inkább 2021 környékén készül el, így az e-tron GT a Porsche Taycan padlólemezét fogja kapni. Az Audi számára egyértelműen jól jön, hogy a családban már van valaki, aki jártas a tisztán elektromos sportautó-gyártásban, így semmi más dolga nincs, mint a Mission E néven bemutatott koncepció alapját fogni, és betenni saját autója alá, ami ráadásul igen ígéretes tulajdonságokat kölcsönöz a kocsinak. A Porsche sportautójából kiindulva több mint 600 lóerős teljesítményben, és 500 kilométernél is nagyobb hatótávban reménykedhetünk, amihez még hozzáadódik a 350 kW-os töltés. Persze két év múlva mindez már egyáltalán nem lesz nagy szám, de kicsivel több, mint két hónap múlva kiderül, hogy mik is az Audi pontos tervei a Grand Turismoval.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.