Nem titkolt szándéka az Audinak minden fronton szembeszállni a Teslával a vásárlók megszerzéséért, így miután az e-tron quattro a Tesla Model X közvetlen ellenfeleként lép a piacra, számíthatunk a németektől egy tisztán elektromos meghajtású limuzinra is, mely a Model S-nél igyekszik majd vonzóbb lenni az elektromos autó-vásárláson gondolkodók szemében. Ezt a kicsit sem egyszerű feladatot az e-tron Gran Turismonak kell teljesítenie, melynek érkezését márciusban erősítette meg a gyártó egy fénykép társaságában, melyből kiderül, hogy a luxusautó az Auditól jól megszokott elegancia mellett sportos vonásokat is magán fog hordozni, a gyártónak ugyanis feltett szándéka a teljesítmény-centrikus villanyautó fogalmának újraértelmezése, és az Audi Sport teljesítménymárka jövőbe repítése az e-tron GT-vel. Hivatalos specifikációkat még nem tudunk az autóhoz társítani, azonban az e-tron SUV néhány nappal ezelőtti bemutatóján, valamint a vállalat szóvivőjének a The Drive magazinnak adott interjújából több érdekes dolgot is megtudtunk, többek között azt, hogy már nem is kell sokat várnunk rá, hogy újabb kibocsátásmentes Audit lássunk a kamerák kereszttüzében: a Sport e-tron GT a november 30. és december 9. között megrendezett Los Angeles Auto Show vendége lesz. Ugyan a Kaliforniában bemutatkozó sportautó egyelőre csak tanulmány formájában lesz látható, az Audi már a gyártás helyszínét és időpontját is közzétette: erre 2020 elején kerülhet sor a Neckarsulm melletti Böllinger Höfe üzemben, ahol jelenleg az R8-as típus termelése zajlik.
Bár az Audi korábban utalt rá, hogy a Porschével közösen épített J1 kódnéven futó platform nagyban megkönnyíti a villanyautók fejlesztését, az év elején a két vállalat egy új, Premium Platform Electric padlólemez közös megvalósításáról is beszámolt, így bizonytalanná vált, hogy mely elektromos modell milyen alapra fog végül épülni. Most megerősítésre került, hogy a PPE várhatóan 2020, de inkább 2021 környékén készül el, így az e-tron GT a Porsche Taycan padlólemezét fogja kapni. Az Audi számára egyértelműen jól jön, hogy a családban már van valaki, aki jártas a tisztán elektromos sportautó-gyártásban, így semmi más dolga nincs, mint a Mission E néven bemutatott koncepció alapját fogni, és betenni saját autója alá, ami ráadásul igen ígéretes tulajdonságokat kölcsönöz a kocsinak. A Porsche sportautójából kiindulva több mint 600 lóerős teljesítményben, és 500 kilométernél is nagyobb hatótávban reménykedhetünk, amihez még hozzáadódik a 350 kW-os töltés. Persze két év múlva mindez már egyáltalán nem lesz nagy szám, de kicsivel több, mint két hónap múlva kiderül, hogy mik is az Audi pontos tervei a Grand Turismoval.