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
auto
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

Nem titok, hogy a Toyota sosem volt a tisztán elektromos meghajtású járművek pártfogója, ehelyett inkább a hibridek, és a hidrogénnel működő autók fejlesztésébe invesztált hatalmas összegeket. A japánok az elsők között robbantak be a hibrid autók piacára a népszerű Prius modellel, ám míg más gyártók elkezdek felfelé lépkedni az elektromosítás lépcsőin a plug-in hibridek és a teljesen villanyos járművek felé, a Toyota igazgatói továbbra sem gondolják, hogy ezek jelentenék a jövő közlekedését. Az anyavállalat gondolkodásmódja természetesen a luxusautókért felelős Lexus márkára is átragadt, mely most úgy próbálja népszerűsíteni hibridjeit a honlapján, hogy közben a szokásos tévhiteket megragadva igyekszik a hibrideket fejlettebb technológiának beállítani, mint a tisztán elektromos járműveket.

Forrás: Lexus

A Lexus kanadai weboldalán azzal érvel a gyártó a HEV (Hybrid Electric Vehicle) modelljei mellett, hogy ellentétben a konnektoros változatokkal, ezeket nem kell utántölteni, azok ugyanis önmaguktól feltöltik az akkumulátort, megspórolva nekünk az elektromos autó-töltőállomások keresgélését, és a végtelenül hosszú kábelek hurcolását. A villanyautók feltöltését gyakorta próbálják úgy beállítani a technológia kritikusai, mintha órákon keresztül az autó mellett kellene ácsorogni tétlenül, ám arról könnyen elfeledkeznek, hogy a benzinmotort ugyanúgy kénytelenek vagyunk feltankolni, ráadásul egy üzemanyagtöltő-állomás meglátogatása után a pénztárcánk is sokkal kevésbé fog szeretni minket. Míg a kanadai portálon a töltés komplikációitól való mentességre helyezte a hangsúlyt a Lexus, a spanyolországi honlap látogatóira két marokkal szórták a villanyautós hatótáv-aggodalmat a japánok. Szerintük azért érdemes a hibrideket választani, mert esetükben soha nem állhat elő az a helyzet, hogy a hatótáv nullára csökken, és a tulajdonos minden utasával együtt az út szélén ragad, ugyanis a hatótávjuk végtelen. Ha jóhiszeműen feltételezzük, hogy a gyáriak, és a gyártó honlapjára látogató fogyasztók egyaránt tisztában vannak vele, hogy a benzin sem fog csak úgy magától megteremni az autóban, és nem egy kimeríthetetlen erőforrás, ez a pontatlan és végtelenül leegyszerűsített megfogalmazás sokakban azt az érzetet keltheti, hogy az elektromos autóknál bizony gyakori, hogy a hatótáv miatt nem jutunk haza saját járművünkkel.

Forrás: Lexus

A Lexus verbális támadása a tisztán villanyos meghajtású gépkocsik ellen egyébként lehet annak a következménye, hogy a gyártó az egyik legnagyobb vesztese a Model 3 sikerszériájának az Egyesült Államokban, és a Toyota kezdi felismerni, hogy a hibridjeivel és üzemanyagcellás modelljeivel nem lesz képes tartani a lépést a villanyautó-gyártókkal. Ugyan tervek már a Toyotánál is vannak zéró emissziós konnektoros autók fejlesztésére, a Lexus vezérigazgatója továbbra is tartja magát azon véleményéhez, hogy a teljesen elektromos autók ideje még nem jött el.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás