Önvezető koncepciók sorával készül a Renault a jövőre

A Renault a jövő városi közösségi közlekedésről alkotott elképzeléseibe tavaly decemberben bepillantást nyerhettünk, amikor Barcelona utcáin egy szokatlan külsejű önvezető gépjármű jelent meg a gyártó emblémájával. Nem sokkal később kiderült, hogy a fura masina nem az űrből érkezett hozzánk, hanem csak a franciák tesztelték azt a sofőr nélküli taxit, amit a terveik szerint már 2022-ben szolgálatba állítanának a városokban, hogy fenntartható és biztonságos módon szállítsák az utasokat. Az önvezető koncepciók azonban túlságosan gyakran bukkannak fel valamelyik autókiállítás szőnyegén ahhoz, hogy egy vállalat egyedi víziójáról beszélhessünk, ám a Renault szeptemberben újabb taggal bővítette ki az EZ (EASY, azaz a „mindennapi életünket megkönnyítő”) szériát, mégpedig egy, az utolsó mérföldes áruszállításra tervezett önjáró járművel, az EZ-PRO-val. Az, hogy a vállalatok a városi szállítást is sofőr nélkül és tisztán elektromos meghajtással akarják megoldani a jövőben, szintén nem újdonság, elég csak a Mercedes-Benz néhány héttel ezelőtt bemutatott tanulmányára gondolni, mely egyetlen járműben testesíti meg a személyszállítást és az áruszállítást, csupán a padlólemezre rögzített modult kell kicserélni rajta. A Renault azonban most egy teljes sorozatot alkotott az önvezető koncepciókból, melynek harmadik tagja a Párizsi Autószalonon mutatkozott be. Az EZ-ULTIMO-val a gyártó visszatér az utasszállításhoz, és azoknak kínál fel zéró emissziós utazási lehetőséget, akik hamisítatlan luxusban szeretnék eltölteni azt az időt, míg megérkeznek úti céljukhoz. Így a robotjármű alkalmazása tökéletes megoldás lehet a luxusszállodák számára, akik vagyonos ügyfeleiket utaztathatják a reptérről és vissza, de a Renault szolgáltatását bárki igénybe veheti, aki egy különleges alkalmat szeretne megkoronázni a prémium élménnyel. Az autó 4-es szintű önvezetési képességet kapott, ami annyit tesz, hogy minden közlekedési szituációt képes emberi beavatkozás nélkül kezelni, rendkívüli esemény esetén pedig egyedül, vagy felügyeleti központon keresztül félrehúzódni. Az EZ-ULTIMO városi, és városon kívüli környezetben is önállóan elnavigál, ami a fejlett Radar-, LIDAR-, kamera-, és ultrahangos érzékelőrendszernek, valamint a rendelkezésre álló HD térképeknek köszönhető. A padló alatt elhelyezett akkumulátort indukciós módon, vezeték nélkül lehet tölteni, és nagyjából 500 kilométerre elegendő energiát képes eltárolni. Hogy a Renault luxustaxija mikor kerül gyártásba és forgalomba, azt egyelőre senki sem tudja megjósolni, de nem kizárt, hogy a következő évtizedek átalakuló mobilitásának alapvető velejárói lesznek az ilyen robotautók.

Az EZ-ULTIMO mellett a megfizethető villanyautóként bemutatott K-ZE crossover is felvonult Párizsban, valamint a Renault az immáron ikonikussá érett, 110 000 feletti eladott darabszámmal bíró Zoe modelljéből is készített egy limitált kiadást Zoe Iconic néven, melyet exkluzív szürke kárpittal, és új Highland Grey színben, illetve 17”-os alumínium felnikkel választhatnak a vásárlók, R110 vagy Q90 motorral, és 300 kilométeres valós hatótávval.

EZT OLVASTAD MÁR?  Új villanyos Audit láthatunk novemberben, Porsche Taycan padlólemezzel
Renault Zoe Iconic

 

Autok:

Elektromos autót használsz?