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 A Hyundai Kona tisztán elektromos változatának első értékelései alapján kijelenthetjük, hogy ha nem fog belőle rengeteg gazdára találni, akkor nem a keresletnél van a hiba, hanem a kínálat nem elegendő. A dél-koreaiak sportterepjárójának gyártása meglehetősen lassan indult idén májusban, ugyanis június végére összesen alig 1000 darab épült meg és kelt el a hazai piacon, míg nagyjából 1120 másik kötött ki külföldön, jellemzően Norvégiában. A Kona Electric megjelenése előtt olyan pletykák láttak napvilágot, hogy a Hyundai mindössze 30 000 darabot tervez gyártani az autóból évente, és csupán néhány fontosabb piacra összpontosítaná erőforrásait. Félő volt tehát, hogy megismétlődik a villanyos IONIQ esete, azaz hogy a gyártó képtelen lesz kielégíteni az óriási keresletet a járműre. De a remény most felcsillanni látszik, ugyanis múlt hónapban jelentős mértékben felpörgött a termelés – összesen 4600 Kona EV született meg, melynek fele Dél-Koreában maradt, a másik fele pedig világ körüli útra indult. Amennyiben fenn tudja tartani ezt a tempót a Hyundai, évente akár 50 000 villanyautó is kigurulhat a gyárából, ami ugyan még mindig nem vetekszik a Tesla Model 3 gyártási kapacitásával, de mégis több, tisztábban közlekedni vágyó fogyasztót tenne boldoggá. Forrás: Electrek A Hyundai egyébként külön figyelmet fordít arra, hogy senki ne maradjon Kona EV nélkül az Egyesült Államokban. Miután korábban a vállalat bejelentette, hogy elsősorban a kaliforniai kereskedőknek fog szállítani az autóból, és néhány másik ZEV állam csak sokkal később, erősen limitált mennyiségben kap Konát, a gyártó amerikai termékigazgató-helyettese mozgásba lendült, és meggyőzte főnökeit egy jóval szélesebb körű elérhetőség szükségességéről. A gyártás felfuttatása lehetővé teszi, hogy még ebben az évben megkezdődjenek a kiszállítások Kaliforniába, körülbelül két héttel később pedig más ZEV államok kereskedéseiben is megjelennek az elektromos Konák. Sőt, a Hyundai az USA más államaiba is hajlandó szállítani, amennyiben érkezik az autóra megrendelés. A kérdés csak az, hogy csekély támogatás és kiépítetlen infrastruktúra mellett akarnak-e villanyautózni az amerikai fogyasztók. „Meg fogunk győződni róla, hogy lesz elég. Mindent beleadunk a Kona EV gyártásába” – ígérik a vállalat felső vezetői. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!