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
auto
2024. 07. 22. hétfő

A 2014-ben alapított Kreisel Electric start-up vállalat már több alkalommal megvillantotta szakértelmét az elektromos hajtásláncok fejlesztésében, miután a vezetőségnek nem titkolt célja a villanymeghajtást a közlekedés valamennyi szegmensébe átültetni. Az osztrák csapat nevéhez már olyan munkák fűződnek, mint egy Porsche 910-es sportkocsi elektromosítása, illetve egy VW e-Golf 55 kWh-s akkupakkal való felszerelése, de emellett Arnold Schwarzenegger is köszönhet egy tisztán elektromos Mercedes G-osztályt és egy szintén zéró emissziós Hummert is a vállalatnak. A Kreisel azonban nem állt meg a járművek átalakításánál, hanem akkumulátorok gyártásába kezdett 800 000 kWh-s éves kapacitással, valamint két évvel ezelőtt azt is elhatározta, hogy magas teljesítményű töltőberendezéseket is fejleszt a villanyautók számára. Az akkor elképzelt töltő most látott napvilágot, és bár az eredeti terv 200 kW-os teljesítmény volt, a Kreisel végül csak 160 kW-ot kínál a CCS, illetve opcionálisan CHAdeMO csatlakozón keresztül, Type 2-n pedig 22 kW-ot, de ezt talán megbocsáthatjuk neki, ugyanis cserébe a villamosenergia-hálózat összeomlása esetén is lehet róla áramot tölteni az autókba. A CHIMERO névre keresztelt akkumulátoros töltőjével a start-up ugyanis éppen a töltőhálózatok legnagyobb problémáira szeretett volna választ adni: a hálózatra csúcsidőben nehezedő hatalmas nyomásra, és a hálózatra való csatlakoztatás  magas költségeire. Ehhez egy 75 kWh-s aksi került a töltőbe, amit optimális esetben egy napelem-rendszerrel is összeköthetünk, illetve bármilyen más megújuló energiával feltölthetünk, hogy sehonnan se kerüljön üvegházhatású gáz a levegőbe az elektromos autók használatából adódóan. Hálózatra csatlakoztatva viszont a kétirányú akkumulátor-rendszernek köszönhetően stabilizációs feladatokat is el tud látni a CHIMERO, ami komoly üzleti lehetőségeket rejt magában, ahogyan azt már számos esetben láttuk az energiatárolók kapcsán.

„A Kreisel CHIMERO kompakt kialakításával és kicsi lábnyomával tökéletesen integrálja mindazt, amit a technológia terén kínálni tudunk. A kiegészítő funkciók magától értetődőek: intuitív működtetés 9 colos HMI érintőképernyőn keresztül, felszerelve a legnépszerűbb aktiváló és fizetési rendszerekkel, valamint párhuzamos AC és DC gyorstöltés CCS-en, Type 2-n és opcionálisan CHAdeMO-n keresztül” – magyarázta Philipp Kreisel, a Kreisel Electric alapítója és ügyvezető igazgatója.

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

A fejlesztők szerint a CHIMERO az az áttörés, amire az elektromos autó-töltők piacán szükség volt, mind magán, mind kereskedelmi célú felhasználáshoz, hiszen magas teljesítményű töltést biztosít, a folyamatosan változó energiaárakhoz szabható, bevételt hozhat a hálózati szolgáltatásokkal, önellátó, és még egy reklámfelület is található rajta, amivel további kereskedelmi lehetőségeket kínál. A Kreisel töltője már készen is áll a sorozatgyártásra.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.