Újabb fontos rekordra készül a villámgyors villany-Volkswagen

A Volkswagen elektromobilitással kapcsolatos jól hangzó ígéretei és nagy bejelentései gyakran a figyelem középpontjába kerülnek, ám annak ellenére, hogy a németek ez idáig nem veszélyeztették a benzines és dízeles járművek piacát olcsó, tömegek számára elérhető, és nagy tudású villanyautókkal, mégis van egy jármű a cég portfóliójában, amitől retteghetnek a füstös autók: az I.D. R Pikes Peak. Aki valami oknál fogva eddig nem hallott a 670 lóerős tisztán villanymeghajtású sportmasináról, annak annyit érdemes tudnia, hogy a Volkswagen Motorsport az amerikai Pikes Peak hegyi versenypálya meghódítására készítette az autót, ahol az első pozíció megszerzése mindenféle nehézség nélkül sikerült a volán mögött ülő Romain Dumas francia versenypilótának. Az I.D. R Pikes Peak valamennyi elektromos és hagyományos meghajtású versenyzőt maga mögé utasított, amivel nem csupán egy hatalmas elismerésre tettek szert a németek a világhírű autós rendezvényen, hanem a Volkswagen 2020-tól sorozatgyártásban is megjelenő I.D. szériájának is csináltak egy jó reklámot. Az amerikai siker után a csapat Angliába, a híres goodwoodi versenyre is elvitte a versenyautót, ahol újabb rekordokat könyvelhetett el a kocsi, jóllehet a mindenkori csúcsot nem sikerült megdöntenie. A mérnökök ezt azzal indokolták, hogy a hegyi futam után eltelt idő túl kevés volt ahhoz, hogy a járművet a goodwoodi pályára hangolják, ezért jövőre ismét próbálkoznak.

EZT OLVASTAD MÁR?  Már a Tesla adja el a legtöbb elektromos autót a világon

A csapat azonban nem fogja betolni a kocsit a garázsba és egy évig otthagyni porosodni, ugyanis már meg is van a következő versenypálya, ahol az I.D. R Pikes Peak a remények szerint minden korábbi autó futamidejét megszégyeníti, ez pedig a Nürburgring. Az Autocar értesülései szerint a VW Motorsport 2019 májusára foglalta le a világ egyik leghíresebb versenypályáját, ahol a tesztek lefuttatása után eddig nem ismert időpontban kerül megrendezésre a futam, melyen első körben az elektromos autók által felállított rekord megdöntése a cél. Ez 6 perc 45,9 másodperc, amit egy Nio EP9 állított fel, ám előzetes szimulációk azt mutatják, hogy a VW villanyautó 5 és fél perc alá is tud menni, ami már megközelíti a mindenkori legjobb köridőt, egy Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19,55 másodperces rekordját. A németek nem is akarták húzni az időt, már most nekiláttak az autó beállításának, hogy a lehető legjobban tudja teljesíteni a pálya által nyújtott kihívásokat. Az átalakítás többek között egy új aerodinamikai csomagot is tartalmaz, ami megemeli az autó végsebességét a korábbi 240 km/h-ról, ennél többre ugyanis a kanyargós amerikai pályán nem volt szükség. Az elektromos hajtáslánc a Nürburgringen nem eredményez olyan előnyöket a villany-Volkswagennek, mint a Pikes Peaken, viszont a kormány ismét Romain Dumas kezében lesz, aki négyszeres győztes a pálya 24 órás futamán, tehát eltévedni valószínűleg nem fog az aszfalton. Bízzunk benne, hogy a németországi versenypályán is megszületik egy olyan új rekord, melyhez semmilyen helyi légszennyezésre nincs szükség, ám ha mégsem, az I.D. R Pikes Peak így is hírül viszi a világban a villanyhajtású versenyautók rendkívüli teljesítményét.

Elektromos autót használsz?