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
auto
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

Kalifornia az alternatív meghajtású járművek terjedésének melegágya az Egyesült Államokon belül, ami nem létezhetne megfelelően kiépített töltőinfrastruktúra nélkül. Habár Európában már sorra nyílnak meg az olyan elektromos autó-töltőállomások, melyek 350 kW-tal is képesek lennének áramot vezetni a villanyautókba, illetve bármikor kibővíthetők ekkora teljesítményre, Kaliforniában mostanáig kellett várni, hogy az első 350 kW-os töltők működésbe lépjenek. Ironikus módon az ultra magas teljesítményű berendezések nem valamelyik vezető töltőüzemeltető vállalatnak köszönhetőek, hanem az Electrify America néven ismert cégnek, mely a Volkswagen leányvállalataként építi a maga töltőhálózatát az észak-amerikai kontinensen. Persze mindezt nem nagylelkűségből, hanem a dízelbotrány után a CARB és az EPA által kiszabott büntetésből, ám nem is kérdéses, hogy a töltőállomások telepítése egyáltalán nem bizonyul majd rossz üzletnek a vállalat számára.

Forrás: Electrify America

A töltőállomás a Simon ingatlanbefektetési társaság által üzemeltetett San Francisco Premium Outlet bevásárlóközpont parkolójában várja az energiára éhes elektromos autókat összesen tíz töltővel, melyből nyolc 150 kW-tal működik (közülük az egyik CHAdeMO csatlakozós), a maradék kettő pedig 350 kW-ot tud nyújtani CCS csatlakozón keresztül. Persze egyelőre továbbra sincs olyan villanyautó, mely ekkora teljesítményt ki tudna használni, ám egyáltalán nem árt előre gondolkodni, és jövőbiztos töltőket telepíteni. Amikor majd megérkeznek a 350 kW-tal tölthető autók, elsőként vélhetően a Porsche Taycan, 10 perc alatt mintegy 350 kilométernyi hatótávot lesznek képesek magukba szívni az Electrify America töltőiről. A töltőoszlopok egyébként éppen egy 20 állásos Supercharger állomás mellé kerültek, ezzel a helyszín az egyik legnagyobb több szabványt is támogató töltőállomássá vált az országban. A jövőben további 17 a Simon tulajdonában lévő ingatlanon épülnek Electrify America töltők Kaliforniában, melyből kilenc még az év végéig megnyílik. Ez összesen 95 darab töltőt jelent különböző teljesítménnyel.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.
Összehasonlítás