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 Két tisztán elektromos, és négy plug-in hibrid meghajtású, összesen tehát hat elektromosított modellt tervez a piacra dobni a Seat 2021 elejéig a vállalat által tegnap nyilvánosságra hozott elektromobilitási tervek szerint. A Volkswagen konszernhez tartozó spanyol vállalat sokáig nem mutatta jelét annak, hogy komolyan dolgozna elektromos autókon, egészen márciusig, amikor is el-Born néven bemutatkozott a legelső tisztán villanyos Seat. A Volkswagen MEB padlólemezét használó jármű egyelőre csak egy koncepció, mely (nem véletlenül) erőteljesen hasonlít a VW I.D. ferdehátújára helyenként a Teslára jellemző vonalvezetéssel fűszerezve, de a legtöbben egyetértenek abban, hogy mindez a villany-Seat előnyére válik, mert igencsak pofásra sikerült a kocsi. Szerencsére a specifikációit sem kell szégyellnie, de ami még fontosabb, hogy megvásárolható villanyautóvá válik, és egyike lesz annak a két teljesen elektromos modellnek, mely két éven belül a piacra kerül. Seat el-Born, Forrás: Seat A másik kipufogó nélküli Seat az eMii városi kisautó lesz, melynek tanulmányáról több mint két évvel ezelőtt rántotta le a leplet a gyártó 81 lóerővel és körülbelül 160 kilométeres hatótávval. Akkor a spanyolok azt mondták, hogy ha szériagyártásba megy a jármű, akkor arra 2019-2020 körül kerülhet sor, a Volkswagen I.D.-vel egy időben. Lassan tehát időszerű lenne hallanunk a végleges változat jellemzőiről. Seat eMii prototípus, Forrás: Seat Szerencsére a gyártó további terveket is szövöget az elektromos jövő felkarolására, mégpedig egy teljesen új padlólemez fejlesztését a Volkswagennel közösen. Ez a platform a MEB kisebb méretű változata lesz, és több mint 300 mérnök fog rajta dolgozni Spanyolországban azzal a céllal, hogy a Seat, és a konszern többi tagja olcsó villanyautókat tudjon gyártani 3-4 éven belül. Az új platformra épülő autók ára akár 20 000 eurónál (6,4 millió forintnál) is alacsonyabb lehet. A Seat februárban egy Renault Twizy-re emlékeztető zárt miniautót (négykerekű motorkerékpárt) is bemutatott, melyet a Seat a városi elektromobilitási stratégiája részeként említ, ám arról egyelőre nincs információ, hogy a Minimó megéri-e a gyártást. Seat Minimó, Forrás: Seat Ami pedig a plug-in hibrideket illeti, a Leon és a Tarraco következő generációja kap egy villanymotort a belsőégésű mellé, valamint a tavaly óta különálló márkaként működő Cupra két típusa, a Leon, és a Formentor is hasonló sorsra jut. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!