Hat elektromos Seat jön két éven belül

Két tisztán elektromos, és négy plug-in hibrid meghajtású, összesen tehát hat elektromosított modellt tervez a piacra dobni a Seat 2021 elejéig a vállalat által tegnap nyilvánosságra hozott elektromobilitási tervek szerint. A Volkswagen konszernhez tartozó spanyol vállalat sokáig nem mutatta jelét annak, hogy komolyan dolgozna elektromos autókon, egészen márciusig, amikor is el-Born néven bemutatkozott a legelső tisztán villanyos Seat. A Volkswagen MEB padlólemezét használó jármű egyelőre csak egy koncepció, mely (nem véletlenül) erőteljesen hasonlít a VW I.D. ferdehátújára helyenként a Teslára jellemző vonalvezetéssel fűszerezve, de a legtöbben egyetértenek abban, hogy mindez a villany-Seat előnyére válik, mert igencsak pofásra sikerült a kocsi. Szerencsére a specifikációit sem kell szégyellnie, de ami még fontosabb, hogy megvásárolható villanyautóvá válik, és egyike lesz annak a két teljesen elektromos modellnek, mely két éven belül a piacra kerül.

Seat el-Born, Forrás: Seat

A másik kipufogó nélküli Seat az eMii városi kisautó lesz, melynek tanulmányáról több mint két évvel ezelőtt rántotta le a leplet a gyártó 81 lóerővel és körülbelül 160 kilométeres hatótávval. Akkor a spanyolok azt mondták, hogy ha szériagyártásba megy a jármű, akkor arra 2019-2020 körül kerülhet sor, a Volkswagen I.D.-vel egy időben. Lassan tehát időszerű lenne hallanunk a végleges változat jellemzőiről.

EZT OLVASTAD MÁR?  Akár CCS csatlakozó is lehet az európai Tesla Model 3 töltőfedele alatt
Seat eMii prototípus, Forrás: Seat

Szerencsére a gyártó további terveket is szövöget az elektromos jövő felkarolására, mégpedig egy teljesen új padlólemez fejlesztését a Volkswagennel közösen. Ez a platform a MEB kisebb méretű változata lesz, és több mint 300 mérnök fog rajta dolgozni Spanyolországban azzal a céllal, hogy a Seat, és a konszern többi tagja olcsó villanyautókat tudjon gyártani 3-4 éven belül. Az új platformra épülő autók ára akár 20 000 eurónál (6,4 millió forintnál) is alacsonyabb lehet. A Seat februárban egy Renault Twizy-re emlékeztető zárt miniautót (négykerekű motorkerékpárt) is bemutatott, melyet a Seat a városi elektromobilitási stratégiája részeként említ, ám arról egyelőre nincs információ, hogy a Minimó megéri-e a gyártást.

Seat Minimó, Forrás: Seat

Ami pedig a plug-in hibrideket illeti, a Leon és a Tarraco következő generációja kap egy villanymotort a belsőégésű mellé, valamint a tavaly óta különálló márkaként működő Cupra két típusa, a Leon, és a Formentor is hasonló sorsra jut.

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.