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
auto
2024. 03. 28. csütörtök

Nem indul könnyen az Audi elektromobilitási pályafutása: a tavalyi év végére tervezett megjelenéssel szemben csak most, az elmúlt napokban kezdte kiszállítani a legelső e-tron sportterepjárókat az európai vásárlókhoz. A több hónapos késést egy szoftverhiba okozta, aminek következtében nem sikerült megszerezni a szükséges típusengedélyeket, a probléma orvoslása után pedig új homologizációs eljárást kellett indítani. Most viszont, hogy a több mint 20 000 előrendeléssel büszkélkedő sportterepjáró megérte a piaci bevezetést, új kihívásokkal nézhet szembe: az akkumulátorok beszerzésével és a gyártás felfuttatásával. A német Bayerischer Rundfunk hírportál úgy tudja, hogy az ingolstadti vállalat nem kap elegendő akkumulátort beszállítójától, a dél-koreai LG Chem lengyelországi gyárából. Az Audi nem akarta kommentálni a híreket, a szóvivő mindössze annyit tett hozzá, hogy minden egyes autómodell gyártásának elején vannak problémák, amit a fejlesztési és beszállítói partnerekkel közösen kell megoldani. Belső forrásokra hivatkozva az újságírók 5 hónapot említenek várakozási időként az e-tronra, ami jelentősen nőhet, ha nem pörög fel az akkumulátor beszállítása és a villanyautó gyártása. Jelenleg körülbelül napi 150 darab gurul ki a brüsszeli gyártósorról a tervezett 300 helyett.

Az Audi és az LG Chem között már tavaly októberben is akadtak nézeteltérések, amikor a dél-koreaiak 10%-kal emelni akarták az aksi árát az óriási keresletre hivatkozva. Márpedig az ázsiai akkumulátorgyártókra egyre nagyobb nyomás nehezedik az autógyártóktól, melyek a szigorodó szabályozás miatt kénytelenek elektromos autókkal bővíteni palettájukat. Az e-tron akkuhiánya egyáltalán nem lenne meglepő és példa nélküli: bár a Hyundai nem indokolta meg, de 2019 első két hónapjára az elektromos Kona gyártása is jelentősen visszaesett, ami valószínűleg szintén az LG Chemtől érkező elégtelen mennyiségű akkumulátornak tudható be.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.