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 Egy 20 colos fekete felnikkel díszített, Melbourne Vörös fényezésben tündöklő darab lett a lipcsei üzemben százötvenezredikként legyártott BMW i3 a modell 2013-as piacra vezetése óta, ami a hét elején egy német vásárlóhoz került. A városi közlekedésre teljesen ideális tisztán elektromos gépkocsi prémium kategóriája ellenére hamar megkedveltette a villanymeghajtást a zsúfolt nagyvárosokban élő lakossággal, és egyben a márkát is az elektromobilitás úttörői közé emelte: a számos plug-in hibrid mellett az i3 jelenleg is az egyetlen nulla kibocsátású autó a BMW modellpalettáján. Ez viszont már nem sokáig lesz így, hiszen a mérnökök aktívan dolgoznak a következő generációs hajtásláncon, ami már a 2020-ban és 2021-ben érkező iX3, i4, és iNEXT modelleket fogja mozgatni. Forrás: bmwblog.com A BMW i3 nem csupán 2018 legnépszerűbb prémium elektromos autója volt, mely idehaza is jól fogy a maga több mint 500 eladott darabjával 2014 óta, de azzal is eldicsekedhet, hogy megjelenése óta folyamatosan tudta növelni éves eladásait. A kezdeti nagyjából 1000 darab után 2014-ben már több mint 16 000 talált gazdára világszerte, amit 24 ezer, 25 ezer, 31 ezer, majd végül nagyjából 37 ezer megvásárolt i3 követett 2018-ban. Márpedig az autóiparban egyáltalán nem jellemző, hogy egy termék a piacon eltöltött idejének növekedésével egyre több vásárlót gyűjt magának. A siker titka az akkumulátor folyamatos fejlesztése, mely a kezdeti 22,6 kWh-ról 42,2 kWh-ra nőtt az évek során, közel megduplázva, 310 kilométerére növelve a WLTP mérés szerinti hatótávot. Forrás: bmwblog.com Az i3 számára a 2019-es év is jól indult, az első negyedéves jelentés szerint 9227 villanyautó kelt el január és március között, ami a legsikeresebb három hónap eddig a modell történetében. Az egyik legfontosabb piac természetesen Norvégia, ahol az i3 és a plug-in hibridek az összes BMW és MINI értékesítés háromnegyedét adják. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!