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 A pontosan egy évvel ezelőtt bejelentett Road to Zero stratégiában foglaltak szerint 400 millió fontot, azaz átszámítva közel 130,4 milliárd forintot különített el a brit kormány az elektromos járművek terjedéséhez elengedhetetlen töltőhálózat kialakítására, amelyen túl további 37 millió fontot szántak töltőberendezések fejlesztésével foglalkozó start-upok ötleteinek megvalósítására. Mint a minap kiderült, a kormányzat olyan vállalatok között osztja szét ezt a majdnem 40 millió fontos összeget, melyek vagy valamilyen innovatív megoldás fejlesztésével igyekeznek forradalmasítani a villanyautó-töltést, vagy egy költséghatékony módszerrel tömegek számára tudják biztosítani a töltési lehetőséget. Mindezt figyelembe véve összesen 12 projekt került kiválasztásra, melyek kivitelezői hozzáférhetnek a támogatás egy részéhez. A kormány hivatalos honlapja a kiemelt projektek között említi az Urban Electric földből kiemelkedő töltőoszlopait, melyek letelepítéséhez 3 millió fontos állami finanszírozást használhat fel a start-up. Erről a töltési megoldásról már tavaly júniusban beszámoltunk, amikor az Urban Electric elkezdte tesztelni a töltőket Oxford belvárosában. Az elgondolás egyszerű: olyan berendezésekre van szükség, melyek a legzsúfoltabb utcákban is, a járdák elfoglalása nélkül tudják tölteni az utcán parkoló autókat. Forrás: Urban Electric Több mint 2,3 millióból gazdálkodhat a Char.gy elnevezésű cég, mely indukciós töltőket tenne le London lakóövezeteibe, egy olyan technológiát hirdetve, mely egyes vállalatok szerint a vezetékes töltésnél is magasabb hatékonyságot kínál és olcsóbban letelepíthető a hagyományos töltőoszlopoknál. A Char.gy ezen kívül egy másik ötletével is felhívta magára a figyelmet, mely a helytakarékosság miatt vonzó a városi töltőhálózat számára: a töltőberendezést a lámpaoszlopokba integrálja. Forrás: Char.gy További projektek közé tartozik a lakótelepek parkolóinak elektromosítása, lehetővé téve ezzel a saját garázzsal nem rendelkező lakók számára az éjszakai töltést; napenergiával működő töltőállomások kialakítása; a Virgin Media telekommunikációs szolgáltató meglévő fizikai és online infrastruktúrájának kiaknázása a töltéssel kapcsolatos információk gyorsabb átadása érdekében; valamint olyan energiatároló és elektronikai projektek megvalósítása, melyekkel alacsony hálózati terhelésük miatt elkerülhető az alállomások költséges fejlesztése. Az új megoldások támogatása azért is kritikus eleme a stratégiának, mert ahogy szinte minden más országban, Nagy-Britanniában is problémát jelent a töltőhálózat minősége. Még ha a nyilvános töltőpontok mennyisége elég is lenne, és az elhelyezkedésük is ideálisnak bizonyulna, a sokszor bonyolult, és szolgáltatónként változó használati protokoll elrettentő tényező a potenciális villanyautósok számára. Éppen ezért a töltőhálózat fejlesztése során nem csupán a legköltséghatékonyabb töltőmegoldás megtalálása a cél, hanem a töltési és fizetési folyamatok egyszerűsítése és egységesítése is. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!