Az insideevs.com aktuális cikkében azt fejtegeti, hogy jó eséllyel nem lesz utódja a népszerű BMW i3 modellnek, mivel annak speciális megoldásai jelentősen megdrágítják az autó gyártását. A kis elektromos BMW ugyanis egy alumínium alvázból, amely tartalmazza a futóművet, a motort és az akkumulátort, valamint egy szénszálas utascellából épül. Ez az egyedi kialakítás kétségtelenül előnyös a mindennapok során, mert könnyű, így csökkenti a villanyautó fogyasztását. Nem előnyös viszont a gyártó számára, mert drága, amit – ha tud – megfizettet a vásárlóval, de ha ezt az emberek nem hajlandók megfizetni, akkor csak minimális haszonnal vagy akár veszteséggel tudják eladni az autót. A BMW i3 alumínium alváza Forrás: BMW Pieter Nota, a BMW értékesítési igazgatója azt nyilatkozta az Auto Express-nek, hogy a BMW stratégiai váltásra készül és vissza kíván térni a „mainstreamhez”, ami az i3 esetén jó eséllyel azt jelenti, hogy az egyedi, könnyű kialakítást felváltja a többi autónál is alkalmazott acél. A döntést az is indokolja, hogy az akkumulátorok egyre olcsóbbak, így kevésbé van szükség a fogyasztásból századok és tizedek drága megoldásokkal történő lefaragására, ma már megoldhatják „erőből”, egy nagyobb akku beépítésével, hogy az autó hatótávja elegendő legyen. Az „öngyilkos ajtókkal” érhető módon nem lett a családok kedvence a BMW i3 Tulajdonképpen a BMW i3 népszerűsége is megkérdőjelezhető. A 2013 óta gyártott i3 eladásai 2019 májusára érték el a 150 000 példányt. Érdekes kérdés, hogy ez sok vagy kevés. Nissan Leafből több mint 400 ezer példány talált gazdára, igaz 2 évvel korábban került piacra, de a jóval drágább Tesla Model S-ből is 260 000 darabot adtak már el 2012 óta, a Tesla Model 3 pedig egy év alatt elérte a BMW 6 éves villanyautó eladását. Pedig 2013-ban, mikor az i3 megjelent, nem sokan fogadtak volna arra, hogy az új szereplőként piacra lépő Tesla több elektromos autót tud majd eladni, mint az évszázados múltra visszatekintő bajor gyártó.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 Amit sajnos már soha nem tudunk meg, hogy megverhette-e volna a BMW a villanyautó eladásokkal a Nissant vagy a Teslát, ha nem egy drágán gyártható és megosztó külsejű kis autót dob piacra 2013-ban egyetlen elektromos modellként, hanem egy hétköznapibb, olcsóbban gyártható modellből készít elektromos változatot. Mindenesetre Harold Krüger, akinek vezetése alatt az i3 készült, már bejelentette lemondását. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!