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 Szeptember 4-én közép-európai nyári idő szerint délután 3 órakor hivatalosan is lehullik a lepel a Porsche legelső tisztán elektromos autójáról, és választ kapunk a régóta nyugtalanító kérdésre, azaz hogy a Taycan vonalai képesek-e leutánozni a Mission E koncepció szemkápráztató dizájnját. Addig viszont tovább folytatódik a villanyautó évek óta tartó marketingelése, és ezúttal a Fully Charged csapata kapta meg a Taycan továbbra is erősen álcázott prototípusát, hogy tesztelje a Porsche folyamatos terhelésre adott válaszát. Aki ez idáig olvasta a Mission E-ről/Taycanról szóló híreket, az jól tudja, hogy a német sportkocsinak amolyan se veled, se nélküled kapcsolata van a Tesla Model S-sel, legalábbis a Porsche igazgatóinak nyilatkozatai szerint. Állítólag a Tesla szedánja sosem volt mérce a Porsche fejlesztésében, ám mégis mindig egymás társaságában lehetett látni a két kocsit teszteléskor, és a Taycan mégiscsak többet akar mutatni, mint amit Elon Muskék 2012 óta piacon lévő kocsija tud. A „Tesla-gyilkosság” viszont eddig egyetlen autógyártónak sem sikerült, így jól tudták a németek, hogy szükségük van valamilyen újításra: ez volt a 800 voltos rendszerből adódó 350 kW-os villámtöltés, és a sokáig fenntartható teljesítmény. Mint a legutóbbi hírekből kiderült, a rekordsebességű töltésre várhatóan 2021-ig várnunk kell, ám a lekorlátozatlan teljesítmény egy igazi Porsche-sajátosság lehet a tömeggyártott villanyautók között – ennek tesztelése volt Jonny Smith youtuber feladata az első emberként a Taycan volánja mögött, aki nem Porsche alkalmazott, vagy hivatásos versenypilóta. Ha a 0-100-as sprintet vetjük össze egy Model S P100D és a Taycan esetében, akkor a Tesla Ludicrous módban továbbra is verhetetlen a maga 2,6 másodperces idejével. A Porschének ehhez nagyjából 3,5 másodpercre van szüksége, ám a németek nem is ebben akarnak nyerni: amikor egy teslás a lehető legnagyobb teljesítményt akarja kihozni autójából, azonnal kap egy üzenetet, mely figyelmezteti a hajtáslánc erőteljes megterhelésére, és egy idő után korlátozni is kezdi a jármű erejét – ez az, ami a Taycanban nem történik meg. Egy Stuttgart melletti repülőtér közel 2,3 kilométeres kifutóján a Fully Charged riportere 26 alkalommal pörgette fel a sportkocsit álló helyzetből 200 kilométer/órás sebességre, és a villanyautó valamennyiszer hozta az elvárt eredményt: az átlagos gyorsulási idő kicsivel 10 másodperc alatt volt, és a leglassabb és leggyorsabb próbálkozás között mindössze 0,8 másodperc különbség mutatkozott! A tesztelés során ráadásul többször is megközelítette a 250 km/h-s végsebességét a körülbelül 600 lóerős jármű, és gond nélkül képes volt tartani a sebességet az aksit védő teljesítménycsökkentés beindulása nélkül. A Porsche mérnöke szerint ebben a folyadékhűtéses rendszernek van a legnagyobb szerepe, mely aktívan óvja a 90 kWh-s akkupakkot a túlmelegedéstől. A (kezdeti) 250 kW-os villámtöltéssel és az 500 km körüli hatótávval a 2019 végén piacra kerülő prémium sportkocsi egy igazán kompromisszummentes villanyautónak ígérkezik annak, aki megengedheti magának, de az igazi szerelem azokat érinti majd meg, akik a 911, vagy a Panamera vezetési élményéhez és hangulatához szokva versenyezni viszik ki a Taycant a pályára. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!