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 Szeptember 4-én közép-európai nyári idő szerint délután 3 órakor hivatalosan is lehullik a lepel a Porsche legelső tisztán elektromos autójáról, és választ kapunk a régóta nyugtalanító kérdésre, azaz hogy a Taycan vonalai képesek-e leutánozni a Mission E koncepció szemkápráztató dizájnját. Addig viszont tovább folytatódik a villanyautó évek óta tartó marketingelése, és ezúttal a Fully Charged csapata kapta meg a Taycan továbbra is erősen álcázott prototípusát, hogy tesztelje a Porsche folyamatos terhelésre adott válaszát. Aki ez idáig olvasta a Mission E-ről/Taycanról szóló híreket, az jól tudja, hogy a német sportkocsinak amolyan se veled, se nélküled kapcsolata van a Tesla Model S-sel, legalábbis a Porsche igazgatóinak nyilatkozatai szerint. Állítólag a Tesla szedánja sosem volt mérce a Porsche fejlesztésében, ám mégis mindig egymás társaságában lehetett látni a két kocsit teszteléskor, és a Taycan mégiscsak többet akar mutatni, mint amit Elon Muskék 2012 óta piacon lévő kocsija tud. A „Tesla-gyilkosság” viszont eddig egyetlen autógyártónak sem sikerült, így jól tudták a németek, hogy szükségük van valamilyen újításra: ez volt a 800 voltos rendszerből adódó 350 kW-os villámtöltés, és a sokáig fenntartható teljesítmény. Mint a legutóbbi hírekből kiderült, a rekordsebességű töltésre várhatóan 2021-ig várnunk kell, ám a lekorlátozatlan teljesítmény egy igazi Porsche-sajátosság lehet a tömeggyártott villanyautók között – ennek tesztelése volt Jonny Smith youtuber feladata az első emberként a Taycan volánja mögött, aki nem Porsche alkalmazott, vagy hivatásos versenypilóta. Ha a 0-100-as sprintet vetjük össze egy Model S P100D és a Taycan esetében, akkor a Tesla Ludicrous módban továbbra is verhetetlen a maga 2,6 másodperces idejével. A Porschének ehhez nagyjából 3,5 másodpercre van szüksége, ám a németek nem is ebben akarnak nyerni: amikor egy teslás a lehető legnagyobb teljesítményt akarja kihozni autójából, azonnal kap egy üzenetet, mely figyelmezteti a hajtáslánc erőteljes megterhelésére, és egy idő után korlátozni is kezdi a jármű erejét – ez az, ami a Taycanban nem történik meg. Egy Stuttgart melletti repülőtér közel 2,3 kilométeres kifutóján a Fully Charged riportere 26 alkalommal pörgette fel a sportkocsit álló helyzetből 200 kilométer/órás sebességre, és a villanyautó valamennyiszer hozta az elvárt eredményt: az átlagos gyorsulási idő kicsivel 10 másodperc alatt volt, és a leglassabb és leggyorsabb próbálkozás között mindössze 0,8 másodperc különbség mutatkozott! A tesztelés során ráadásul többször is megközelítette a 250 km/h-s végsebességét a körülbelül 600 lóerős jármű, és gond nélkül képes volt tartani a sebességet az aksit védő teljesítménycsökkentés beindulása nélkül. A Porsche mérnöke szerint ebben a folyadékhűtéses rendszernek van a legnagyobb szerepe, mely aktívan óvja a 90 kWh-s akkupakkot a túlmelegedéstől. A (kezdeti) 250 kW-os villámtöltéssel és az 500 km körüli hatótávval a 2019 végén piacra kerülő prémium sportkocsi egy igazán kompromisszummentes villanyautónak ígérkezik annak, aki megengedheti magának, de az igazi szerelem azokat érinti majd meg, akik a 911, vagy a Panamera vezetési élményéhez és hangulatához szokva versenyezni viszik ki a Taycant a pályára. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!