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
auto

Letesztelték, hogy bírja a folyamatos gyorsulgatást az elektromos Porsche

Szeptember 4-én közép-európai nyári idő szerint délután 3 órakor hivatalosan is lehullik a lepel a Porsche legelső tisztán elektromos autójáról, és választ kapunk a régóta nyugtalanító kérdésre, azaz hogy a Taycan vonalai képesek-e leutánozni a Mission E koncepció szemkápráztató dizájnját. Addig viszont tovább folytatódik a villanyautó évek óta tartó marketingelése, és ezúttal a Fully Charged csapata kapta meg a Taycan továbbra is erősen álcázott prototípusát, hogy tesztelje a Porsche folyamatos terhelésre adott válaszát. Aki ez idáig olvasta a Mission E-ről/Taycanról szóló híreket, az jól tudja, hogy a német sportkocsinak amolyan se veled, se nélküled kapcsolata van a Tesla Model S-sel, legalábbis a Porsche igazgatóinak nyilatkozatai szerint. Állítólag a Tesla szedánja sosem volt mérce a Porsche fejlesztésében, ám mégis mindig egymás társaságában lehetett látni a két kocsit teszteléskor, és a Taycan mégiscsak többet akar mutatni, mint amit Elon Muskék 2012 óta piacon lévő kocsija tud. A „Tesla-gyilkosság” viszont eddig egyetlen autógyártónak sem sikerült, így jól tudták a németek, hogy szükségük van valamilyen újításra: ez volt a 800 voltos rendszerből adódó 350 kW-os villámtöltés, és a sokáig fenntartható teljesítmény. Mint a legutóbbi hírekből kiderült, a rekordsebességű töltésre várhatóan 2021-ig várnunk kell, ám a lekorlátozatlan teljesítmény egy igazi Porsche-sajátosság lehet a tömeggyártott villanyautók között – ennek tesztelése volt Jonny Smith youtuber feladata az első emberként a Taycan volánja mögött, aki nem Porsche alkalmazott, vagy hivatásos versenypilóta.

Ha a 0-100-as sprintet vetjük össze egy Model S P100D és a Taycan esetében, akkor a Tesla Ludicrous módban továbbra is verhetetlen a maga 2,6 másodperces idejével. A Porschének ehhez nagyjából 3,5 másodpercre van szüksége, ám a németek nem is ebben akarnak nyerni: amikor egy teslás a lehető legnagyobb teljesítményt akarja kihozni autójából, azonnal kap egy üzenetet, mely figyelmezteti a hajtáslánc erőteljes megterhelésére, és egy idő után korlátozni is kezdi a jármű erejét – ez az, ami a Taycanban nem történik meg. Egy Stuttgart melletti repülőtér közel 2,3 kilométeres kifutóján a Fully Charged riportere 26 alkalommal pörgette fel a sportkocsit álló helyzetből 200 kilométer/órás sebességre, és a villanyautó valamennyiszer hozta az elvárt eredményt: az átlagos gyorsulási idő kicsivel 10 másodperc alatt volt, és a leglassabb és leggyorsabb próbálkozás között mindössze 0,8 másodperc különbség mutatkozott! A tesztelés során ráadásul többször is megközelítette a 250 km/h-s végsebességét a körülbelül 600 lóerős jármű, és gond nélkül képes volt tartani a sebességet az aksit védő teljesítménycsökkentés beindulása nélkül. A Porsche mérnöke szerint ebben a folyadékhűtéses rendszernek van a legnagyobb szerepe, mely aktívan óvja a 90 kWh-s akkupakkot a túlmelegedéstől.

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

A (kezdeti) 250 kW-os villámtöltéssel és az 500 km körüli hatótávval a 2019 végén piacra kerülő prémium sportkocsi egy igazán kompromisszummentes villanyautónak ígérkezik annak, aki megengedheti magának, de az igazi szerelem azokat érinti majd meg, akik a 911, vagy a Panamera vezetési élményéhez és hangulatához szokva versenyezni viszik ki a Taycant a pályára.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.