Porsche Taycan: elmarad a rekord?

Már mi is foglalkoztunk vele sokszor, hogy a Porsche Mission-E prototípus szédületes formái mellett a világrekorder 350 kW-os töltési csúcsteljesítmény lenne az, amivel a Porsche szeretné letenni a névjegyét a villanyautók piacán.

Hogy a tanulmány dizájnjából mi marad még a széria Taycanre, az még kérdéses – a jelenleg erősen álcázott tesztautók formái egyelőre eléggé lebutítottnak tűnnek az eredeti tervekhez képest, de reméljük ez csak a megtévesztés végett van. Szomorúbb hír viszont, hogy, ha igazak az Elektrek információi, elmarad a 350 kW-os töltési rekord és egyelőre 250-nel kell beérniük a márka híveinek. Az ígéretek szerint 2021-re érhetik el az eredetileg tervezett értékeket, de azt egyelőre nem tudni, hogy az első generációs Taycanek is képesek lesznek-e a nagyobb töltési teljesítményre, vagy ehhez hardveres frissítés is kell majd.

Balra a gyártásra kész prototípus, jobbra az eredeti Mission E koncepció. Forrás: Porsche / Autoexpress.co.uk

Hivatalos cáfolat hiányában hajlamosak vagyunk hinni az Electrek forrásainak, mivel nem ők az egyetlenek akik hasonló információkat szellőztettek meg. Az Electrive a Taycan aksijait gyártó német Dräxlmaiertől származó információk alapján írja azt, hogy a véglegese DC töltési határ 250kW-ban lett megállapítva, és ez egyébként teljesen egybecseng azzal a tavaly novemberi Auto Motor & Sport videóval, amin a Taycan Grand Turismo verziója kevéssel 250 alatt éri el a töltési maximumát – legalábbis ezután a kamera udvariasan elfordul a képernyőről.

EZT OLVASTAD MÁR?  Kibocsátásmentes, és hulladékszállításra tökéletes az új Volvo villanykamion

Elektromos autót használsz?