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
auto
2024. 11. 21. csütörtök

A Kia bemutatta az XCeed és a Ceed kombi konnektoros hibrid változatát

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

A Kia tegnap bemutatta az XCeed és Ceed Sportswagon új, konnektorból is tölthető (plug-in hibrid) változatát, melyek a kompakt családi autók szegmensében kínálnak tisztább üzemű közlekedési lehetőséget azoknak, akik egy tisztán elektromos autót még nem mernek megvásárolni. A két modell értékesítése 2020 elején indul az európai piacon.

Emilio Herrera, a Kia Motors Europe vezetője elmondta, hogy „2019 első félévében már minden hetedik Kia legalább részben elektromos hajtáslánccal talált gazdára, és ez az arány csak növekedhet.”

A Kia XCeed és Ceed Sportswagon plug-in hibrid modellek Szlovákiában, a Kia zsolnai gyárában készülnek majd. A Kia 7 év vagy 150 000 km garanciát kínál az autóra, amely természetesen a hibrid hajtásláncra és az akkumulátorra is vonatkozik.

Az új Kia XCeed és a Ceed Sportswagon plug-in hibridek hajtáslánca 8,9 kWh-s lítium-polimer szerkezetű akkucsomagból, 44,5 kW-os villanymotorból és egy 1,6 literes ‘Kappa’ sorozatú benzinmotorból áll. A rendszerteljesítmény 141 LE, a forgatónyomaték 265 Nm, ezzel a Ceed Sportswagon 10,8, az XCeed pedig 11,0 s alatt gyorsul 0-ról 100 km/órára.

A hajtáslánchoz hatfokozatú duplakuplungos (6DCT) váltó tartozik. A regeneratív fékrendszernek köszönhetően a plug-in hibridek lassításkor töltik az akkumulátort, ezzel nem csak üzemanyagot takarítanak meg, de a fékeket is kímélik.

A két modell elektromos hatótávja kb. 60 km, amely a legtöbb európai autós számára elég a mindennapokra, így a benzinmotorra csak hosszú úton lesz szükség.

Ahogy a tisztán elektromos modellekben, úgy ebben a két típusban is megjelenik a Kia Virtual Engine Sound System nevű rendszere, amely jelzőhanggal figyelmezteti a gyalogosokat tisztán elektromos üzemmódban, alacsony sebességnél és tolatáskor is.

Egyedi formaelemek különböztetik meg mindkét modellt a benzines és dízel változattól. Mindkét autó megkapta az új, zárt tigrisorr hűtőmaszkot, ami önmagában is csökkenti a légellenállást, és a Sportswagon modelleken megjelenik az ‘eco plug-in’ felirat is. A töltőcsatlakozó mindkét modellen a bal első sárvédőn helyezkedik el. Alapfelszerelésként 16″ könnyűfém keréktárcsák járnak az autókhoz, a Ceed Sportswagonhoz 17-esek, az XCeedhez 18-asok is rendelhetők. A Ceed Sportswagon megkapja a GT-line modellek lökhárítóit, amelyekkel alacsonyabb a légellenállás, és sportosabb a megjelenés.

Mindkét modell műszerfalának tetején megtalálható a töltésjelző, amely mutatja, hogy az autó éppen töltődik-e, vagy már teljesen fel is töltődött, így a vezető azonnal, akár az autón kívülről is ellenőrizheti a töltöttségi szintet. Az autók alapfelszereltségként a Kia 8″ érintőképernyős infotainment rendszerét kapják, de extraként elérhető a 10,25″ változat navigációval és a Kia UVO Connect telematics rendszerével.

A navigációs rendszer segítségével a vezető láthatja a közelében vagy az úticéljához vezető útvonal mentén elérhető töltőállomásokat. Emellett a kijelzők természetesen információkat nyújtanak a hajtásláncról, mutatják az akkumulátor töltöttségét, a várható tisztán elektromos hatótávot és grafikonok jeleníthetők meg az aktuális energiafelhasználásról. A töltés időzíthető is, így egyes országokban kihasználható a csúcsidőn kívüli olcsóbb energiaár előnye. A kor elvárásainak megfelelően mindkét infotainment rendszer része az Apple CarPlay és az Android Auto is. A nagyobb képernyővel rendelkező navigációs rendszer Bluetooth multi-kapcsolódást is kínál, amelynek használatával két mobil készülék is összekapcsolható és használható az autóval.

Az autókba megrendelhető a Kia új, teljesen digitális 12,3″ Supervision műszeregysége is, ezzel egy magas felbontású 1920×720 pixeles Supervision képernyő helyettesíti a hagyományos műszereket.

A szellőző- és légkondicionáló rendszer Kia elektromos autóiban már megismert ‘Driver Only’ üzemmódjával az autó csak a vezetőhöz legközelebbi szellőzőnyílásokat működteti, ezzel csökkenti a rendszer energiafelhasználását, miközben a kívánt hőmérsékletet biztosítja a vezető számára. Ez nem csupán a szellőzőrendszerek lezárását jelenti, hanem a szellőzőventillátort is lekapcsolja a rendszer, így hatékonyan csökkenti az energiafelhasználást.

A Ceed-családot a kezdetektől úgy tervezték, hogy alkalmas legyen az új hibrid hajtásláncok befogadására is, így az új konnektoros hibrid hajtáslánc nem csökkenti az autó csomagterét. A 8,9 kWh kapacitású akkumulátor a 37 literes benzintartály mellett, a hátsó ülések alatt helyezkedik el. A Ceed Sportswagon plug-in hibridként is 437 literes csomagteret kínál, amely 1506 literre növelhető a hátsó ülések 40:20:40 arányú előredöntésével. A Kia XCeed plug-in hibridben a csomagtér 291 literes, amely 1243 literre növelhető az ülések ledöntésével. Mindkét autó tartalmaz a padló alatt külön tárolóhelyet a használaton kívüli töltőkábelnek.

Sokak számára fontos lehet, hogy mindkét modellhez elérhető lesz a „vontatás csomag”, ami azért különösen fontos, mert a legtöbb elektromos és konnektoros hibrid nem vontathat.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.