PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 27. szombat

Különleges BMW i3s és i8 érkezik, valószínűleg utoljára

elektromos autó

2019 novemberétől érdemes lesz figyelnie a BMW honlapját annak, akinek egy dizájnban és felszereltségben is egyedi, limitált darabszámú i3-asra vagy i8-asra fáj a foga, ekkortól válik elérhetővé ugyanis két különkiadás: az i3s Edition RoadStyle, valamint az i8 Coupé és Roadster Ultimate Sophisto Edition. A két prémium modellhez több különleges változat is készült az elmúlt évek során, melyek valamilyen korábban nem látott fényezéssel, anyaghasználattal, vagy extrával igyekeztek serkenteni az értékesítést, a 2017 óta kupé és roadster kialakításban is választható plug-in hibrid sportautók számára azonban ez lesz az utolsó limitált széria: az i8 2014 óta tartó gyártása a tervek szerint 2020 áprilisában véget ér, és egyelőre bizonytalan, hogy utód nélkül vonul-e ki a forgalomból, illetve a Vision M Next tanulmány alapján készített sportkocsi veszi át a helyét, vagy éppen teljesen más terveket szövöget a BMW. Az Ultimate Sophisto Edition tehát biztosan a legutolsó lehetőség, ha valaki olyan i8-at szeretne a garázsába, amit csak nagyon kevesen, rajta kívül mindössze 199-en vezethetnek a világon.

A 275 kW teljesítményű hibrid látványos, egyedülálló megjelenését a feketés réz színű 20” méretű kéttónusú, sugárküllő-dizájnú felnik adják, melyek a Sophisto Grey Brilliant Effect E-Copper árnyalatú kiegészítőkkel tarkított karosszéria-fényezésből emelkednek ki, de a teljes mértékben üvegből készített hátsó lámpák is itt jelennek meg először. Aki jobban elmélyed a részletekben, az észreveheti a kék mintázatú fekete féknyergeket is, mely szintén a különkiadás része. Természetesen az utastér is az exkluzivitást tükrözi, mely olyan finomságokat tár a szemünk elé, mint az antracit árnyalatú tetőkárpit, a külső fényezéshez passzoló üléshuzat, valamint kerámiából készült vezérlőgombok. Aki pedig egy pillanatra is elfelejtené, hogy miben ül, annak elég rápillantania a „1 of 200” feliratú plakettre.

Az i-széria tisztán elektromos tagja, a 135 kW-os BMW i3s RoadStyle Edition változata első ránézésre hasonló fényezésben pompázik, mint a hibrid sportkocsik, ám itt az E-Copper alkatrészek Fluid Black alapszínnel harmonizálnak, ami 20” méretű Jet Black duplaküllős könnyűfém felnikkel párosul. Belül a Stellaric/Dalbergia Brown árnyalatú természetes bőrözés mellé Dark Oak matt fabetét került.

Ebből a kiadásból összesen 1000 példányt készít a BMW. A kompakt városi kisautó jövőjéről nem tett említést a gyártó, ám a pletykák szerint az i3 is pályafutásának végéhez közelít, így elképzelhető, hogy további különkiadásokra ennél a modellnél sem számíthatunk.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.